Schoentje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Swype toetsenbord Galaxy Ace plus loopt vast

Ik heb hier zojuist even met de vodafonecrew over getwitterd, maar bij deze even mijn uitgebreidere uitleg.
 
Het Swype toetsenbord van mijn Samsung Galaxy Ace Plus (GT-S7500, androidversie 2.3.6) loopt staats vast zodra ik de letter P aanraak. Hij strilt dan een keer, toetsenbord verdwijnt, trilt nog een keer en toetsenbord komt weer terug. Dan kan ik nog wel een word typen, maar dat woord verdwijnt na een spatie, ook wanneer ik heel de tekst die er al staat verwijder, ik kan dan dus geen woorden meer erbij typen.
Wanneer ik het programma waar ik in bezig ben (whatsapp, sms, internet, telefoonboek, etc) dan 1 of 2 keer afsluit en opnieuw opstart, kan ik weer wel typen. Heel soms kan ik de letter P wel per ongeluk aanraken. Wanneer ik een woord met de P wil schrijven, de P niet intoets en de woordvoorspelling het goede woord laat raden, is er niks aan de hand. 'Probleem' schrijf ik dan dus als 'orobleem'.
Dit probleem doet zich niet voor wanneer ik het gewone Samsung toetsenbord gebruik. Ik gebruik wel het standaard swype toetsenbord van het toestel zelf.
Als ik hem aan de pc hang zegt Kies dat ik de laatste firmware heb en de telefoon zelf zegt dat er geen nieuwe updates zijn.
Dit probleem is zich pas voor gaan doen een maand nadat ik de telefoon heb, ik weet niet of dat toevallig net na een updat was.
 
Iemand die me hiermee verder kan helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes Bianca
 
6 Reacties 6
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Schoentje,

Ik heb je bericht gelezen en ook naar je twitter berichten gekeken. Ik ben bang dat ik weinig voor je kan betekenen.
Ik adviseer je om met het toestel naar de Vodafone winkel te gaan. Mijn collega zal dan kijken wat de mogelijkheden zijn. Mocht er een defect aan het licht komen zullen we het toestel ter reparatie aanbieden 😄

Schoentje
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na wat googelen heb ik de gegevensgeschiedenis van Swype in aplicaties verwijderd. Probleem even opgelost, maar het begint weer na een tijdje. Weer opnieuw gegevensgeschiedenis verwijderd en het probleem is weer weg.
Niet handig natuurlijk dat ik steeds alle veel gebruikte woorden opnieuw moet invoeren, dus toch maar een keer terug naar de winkel.
Toch bedankt voor de hulp.
Groetjes Bianca
merrick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Schoentje,
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen in mijn geval met de Ace 2. Zou jij, zodra je in de winkel bent geweest, mij kunnen laten weten wat het probleem was? Het is echt zeer frustrerend.
Alvast bedankt!
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Een fabrieksreset is meestal de oplossing
Db

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een week of 4 geleden ook de Galaxy Ace Plus gekocht. Na een week kreeg ook ik dit probleem. Weet niet of het bij mij ook door de P begint, maar herken wel degelijk het probleem. Telefoon stopt met typen, trilt een keer en toetsenbord verdwijnt. Komt, evt op verzoek, weer terug in het scherm. Vervolgens kun je de Swype niet meer gebruiken en alleen nog maar woorden (nou ja, 1 woord) TYPEN. Zodra je op de spatie klikt, gaat het woord weer weg.
 
Ik heb mijn telefoon vervolgens gereset (terugzetten naar fabrieksinstellingen dus), maar dit mocht niet baten. Na enkele dagen exact zelfde probleem weer.  Zo vermoeiend!
 
Ik ben afgelopen vrijdag (7-12-12) teruggegaan naar de winkel (Dixons) waar ik het toestel vandaan heb. Ze kenden het probleem niet en gokten op een softwareprobleem. Een nieuw toestel zou waarschijnlijk hetzelfde probleem geven. Aangezien zij geen zelfde type toestel meer voorradig hadden heb ik mijn geld teruggekregen. Ik ben toen naar de Phonehouse gegaan en heb wederom de Ace Plus gekocht. Vandaag, 11-12-12 begint óók dit toestel met dezelfde kuren!! Spijt van mijn keus!!!
 
Als iemand de oplossing weet/heeft....ik hoor het graag!! 
hoi__

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al iemand die een oplossing (of aanleiding) weet??
 
Ik heb helaas sinds gister hetzelfde probleem. Ook dat mijn toetsenbord regelmatig vastloopt. Telefoon trilt een keer, toetsenbord verdwijnt, trilt nog een paar keer en toetsenbord komt weer. Op dat moment kan ik weer typen, maar tijdens het indrukken van de spatiebalk wordt het woord daarvoor weer verwijderd. Wát irritant!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic