FreekdeCloet

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Suggestie: Bellen en SMS'en vanuit Nederland naar BeNeLux/EU

Beste Vodafone,

Mijn naam is Freek de Cloet, ik ben momenteel nog geen Vodafonelid maar zit er zeer sterk over te denken.
Alleen hetgeen wat mij tegenstaat (en wat dan ook gelijk een suggestie is):
Een vriendin van mij woont in België en wij bellen en SMS'en.
Nu wil ik graag vanuit Nederland naar haar kunnen bellen en dergelijke, maar de kosten voor het bellen en SMS'en naar haar komt nog eens bovenop mijn Vodafone Red bundel (wat ik dan zou gaan afsluiten).
Is het een mogelijkheid dat bellen vanaf je mobiel naar een mobiel nummer in Nederland van je abonnement afgaat, maar dat vanaf je mobiel nummer in Nederland naar een land zoals bijv. België dat 1 minuut bellen naar België je 2 minuten abonnement kost? Afhankelijk van de Zone binnen de EU waar je heen belt, dat de verdeling van 1 minuut bellen een bepaald aantal minuten van je bundel kost?
Ik vind het namelijk best wel raar om bovenop de €50 die ik al betaal nog eens €20 bellen naar België te moeten betalen (en ik kan €50 per maand voor mijn telefoon al nauwelijks betalen als student)...
Met Vodafone red krijg je oneindig bellen en SMS'en, wat vergelijkbaar is met 10000 minuten meende ik.
Is het een mogelijkheid om van NL naar NL 1:1 te doen en dan per land te bekijken wat voor jullie uit een gewenste verhouding is?

Dit is slechts een suggestie die volgens mij reëel en haalbaar is.
Als dit mogelijk zou zijn, zou ik per direct al mijn vrienden die ook een vriend(in) over de grens hebben wonen waarmee ze bellen of SMS'en, aanraden over te stappen naar Vodafone.

Ik heb verschillende providers bekeken, niemand heeft zo'n idee of pre-idee en volgens mij kan dit heel goed aanslaan.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw tijd en moeite om mijn suggestie te lezen en bekijken!

Met vriendelijke groet,
Freek de Cloet

--------------------------------------------

Hierboven is natuurlijk de persoonlijke kant.
Mijn suggestie heeft natuurlijk ook een zakelijk voordeel.

Internationale bedrijven sluiten een zakelijk abonnement af voor een bepaalde prijs, maar moeten daarbovenop nog vanalles bijbetalen (of de werknemers zelf als ze internetten op een andere bepaalde plaats).
Als je een all-inclusive abonnement kan kopen als bedrijf, ook al is deze een stuk duurder, dan zijn alle extra kosten van dat abonnement goed te verklaren en onderbouwen richting de zakelijke klanten.
13 Reacties 13
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je zou kunnen kijken naar:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/voordeel-naar-buitenland.shtml

Of naar:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/bel-sms-naar-buitenland.shtml

Helaas kun je niet beide blox tegelijk activeren. Black is nog een optie, maar vrij prijzig. Grappig is dat je als je in het buitenland bent (in, ik noem maar wat, voordeelland Australië), je wel onbeperkt met haar Belgische nummer kunt bellen, maar vanuit Nederland niet:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/black.shtml
*moderator edit: Plus aangepast naar Black, inclusief link*
FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat Vodafone je dus aanbied is bovenop de €50 per maand die je betaalt voor oneindig bellen en sms'en, nog een extra abonnement erbovenop gooien voor minimaal €10 om naar het buitenland te bellen en sms'en.
(Dataverkeer)technisch gezien, is naar het buitenland bellen toch helemaal niet zoveel extra moeite of kosten?
Daarom leek mij 1 minuut daadwerkelijk bellen in ruil voor 1-2-3-4-5 belminuten van je bundel eraf zo'n prima compromis voor mensen die niet het geld hebben om naar het buitenland te bellen met een extra bundel, maar wel een duurdere bundel aan zouden schaffen als deze optie mogelijk zou zijn.
Daarbij zou Vodafone dan de eerste (en enige) provider zijn die dit aanbied, als je als provider komt met het idee om 3 minuten van je bundel af te laten gaan per 1 minuut bellen naar Amerika, dat (sowieso internationale bedrijven (gevestigd in Nederland)) massaal over zullen stappen en dat de overige providers ook zullen wisselen.
Ik zie heel erg veel potentie in het idee opzich. Misschien niet voor het RED abonnement, maar voor de sim only met 300 belminuten zeer zeker.
Wat heb ik nou aan oneindig bellen, als ik er 100 minuten van opmaak maar wel 150 sms'jes naar het buitenland zou versturen? 🙂 Ik zou nu 150 * 0,30 = €45,00 extra moeten betalen voor die 'paar sms'jes' bovenop de bundel van wat dan ook.
Terwijl mijn optie meer klanten trekt, een betere verdeling is tussen de abonnementen en mensen ook wel duurdere abonnementen aan willen schaffen als er deze optie aan vast zit.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik vind het ook jammer ja. En ja, als je als particulier bij een kwalitatief goede VOIP-provider voor 2 ct/minuut kan bellen naar het buitenland dan zal het Vodafone heus niet zo veel meer kosten. Het is echt een keuze voor ze om bepaalde diensten niet goedkoop aan te bieden, wat echt jammer is omdat dat de rode provider echt een heel erg duidelijk unique selling point kan geven in een markt waarin alles toch een beetje hetzelfde is verder...

Met SMS is de keuze makkelijk trouwens: Whatsapp (oid) gebruiken. Kost niks. Allebei gewoon nationale databundel. Binnenkort ook bellen via Whatsapp, en dan prijst Vodafone zich volledig uit de markt met die hoge internationale tarieven (71 ct/minuut om naar België te bellen is best extreem vind ik)
FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het daar volledig mee eens.
Om die reden zou ik dan ook willen dat mijn suggestie aankomt bij mensen die hier daadwerkelijk iets mee kunnen en die inzien dat mijn suggestie ze uniek zou kunnen maken op de arbeidsmarkt :-).
Het idee is goed, nu alleen nog iemand vinden die dit idee kan en wil uitwerken en zou willen voorstellen bij een provider.
Ik zou gewoon graag willen dat mijn idee iemand bereikt die hier ook iets mee kan, want er zou aan alle kanten zeer veel potentie voor zijn :-).
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @FreekdeCloet ,

die 10.000 smsjes zijn een x bedrag, er had ook 100,000 if 1,000,000 kunnen staan. er wordt namelijk gebruik gemaakt van een fair use policy.
Vodafone weet dat een klant nooit die smsjes/minuten haalt. Maar dat is om hun zelf in te dekken tegen "echt" oneiding.
Als ze vervolgens bijvoorbeeld 1:2 naar belgie zouden doen. Zou u 5.000 smsjes kunnen sturen. Ook dit is na genoeg onhaalbaar.
Het probleem zit hem in de overdacht van providers in het buitenland, hier moeten nu eenmaal kosten voor betaald worden. En deze worden helaas, hoe jammer het ook is. Door berekent aan de klant.

Ik vind het ook een ge-wel-dig idee. Alleen ik denk dat de economische bazen, hier nooit mee in zullen stemmen. Maar ik kan het mis hebben
FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste NetwerkFreak,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie! 🙂
Ik snap dat bij het Vodafone RED abonnement dit misschien niet haalbaar zal zijn, maar bij alle abonnementen zonder onbeperkt maakt dit niet zoveel uit.
Dit zou dus een hele goede oplossing zijn.
Ik snap dat de economische bazen hier nooit mee in zullen stemmen, totdat ze het risico zullen gaan berekenen.
Het kost Vodafone X, het levert Y op en Z zou dan het aantal klanten zijn die de overstap nemen omdat Vodafone de eerste (en dan dus enige) provider is die dit aanbied! Monopoly-positie als wereldwijde provider zijnde, zou dit toch iets zijn om rekening mee te moeten houden.
Ik snap dat dit niet haalbaar zou zijn binnen RED, maar een Europees RED abonnement die je ook voor €50 zou af kunnen sluiten, waarin je 500 belminuten/sms'jes krijgt vrij te besteden binnen de gehele EU, zou wel een oplossing zijn :-).

Kortom mijn idee is (in mijn ogen) fair, reëel en haalbaar.
Het heeft alleen finetuning nodig van iemand die er écht verstand van heeft :-).
Ik ben maar een 'domme jongeman' die hier inhoudelijk geen verstand van heeft.
Maar ik denk wel dat dit concrete (losbollige) idee potentie heeft.

Ik zou graag van een economiebaas willen weten of het haalbaar en mogelijk is.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor alle reacties tot dusver,
Freek de Cloet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @FreekdeCloet en @NetwerkFreak

Een mooie verhaal om te lezen, concrete vragen, goeie antwoorden en een case die zeer zeker aandacht verdient. Ik ben niet een van de economische bazen:D maar wil er wel even op inhaken.

Allereerst: Freek, als jij vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer belt dan betaal je daar niets extra voor. De ontvanger betaalt wel voor het ontvangen van het gesprek in het buitenland.
Als je vriendin een Belgisch nummer heeft en jij wil haar vanuit Nederland bellen, dan is misschien de blox Voordeel naar buitenland handig voor je. Hiermee kun je tegen een gereduceerd tarief naar het buitenland bellen.

Verder hebben we (nog) geen abonnement voor je waarbij het bellen naar het buitenland, vanuit de bundel gaat. Misschien komt dat nog ooit in de toekomst. Zeker iets om over na te denken.


FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo@Per,
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Juist omdat er mensen zijn die hiermee te maken hebben, lijkt het me niet onverstandig zo'n abonnement toe te passen in jullie huidige aanbod van abonnementen.
Hieronder even een heel kort voorbeeld met 'mijn concept'.

Abonnement BeNeLux:
Voor een bedrag van €%variabel% per maand, ontvang je 1GB internet, 300 belminuten/sms'jes in de BeNeLux.

Abonnement Europa Zone 1:
*Zone 1 bestaat uit Nederland, Engeland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
Voor een bedrag van €%variabel% per maand, ontvang je 1GB internet, 300 belminuten/sms'jes in bovenstaande landen.

* Zo kiezen mensen hun abonnement van te voren uit, afhankelijk van hoeveel ze waar naar toe zouden gaan bellen, sms'en en eventueel naar het land zelf toe gaan en daar gebruik van je eigen abonnement te mogen blijven maken.

Ik zie hier potentie in, in iets vergelijkbaars in ieder geval.
Hartelijk dank voor de tijd en moeite voor het doorlezen en ik hoop dat u iemand kan bereiken die iets met dit concept idee zou kunnen, om zo een verrijking van abonnementen toe te passen binnen jullie huidig (uitgebreid) aanbod!

Met vriendelijke groet,
Freek de Cloet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
@Freekdekloet
Je hebt het heel helder verwoord. Dank je wel daarvoor. Ik zet het in elk geval door naar de afdeling die de nieuwe abonnementen samenstelt. Fingers crossed.
FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per,

Is het voor mij mogelijk om te zien hoever het staat met mijn idee en of ze van plan zijn om er ook daadwerkelijk wat mee te gaan doen? 🙂
Ik zou namelijk zelf gráág mijn eigen verzonnen abonnement afsluiten, omdat het me zeer veel geld zal gaan besparen op den duur, haha!

Met vriendelijke groet,
Freek de Cloet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @FreekdeCloet ,
Als onze marketingafdelung met je idee aan de slag gaat (duurt wel even;)) dan hoor je hier zeker meer over. Er zal eerst onderzoek plaats moeten vinden naar de vraag hiernaar (ik vind het zelf top, woon 600 meter van Duitsland vandaan dus ik zou het ook nemen) en de technische haalbaarheid en en en.
Als het ervan komt hebben wij de 2 eerste aansluitingen. Ik zeg: Taart
FreekdeCloet
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Per,

Ikzelf woon in Hengelo OV, dus ook dichtbij de grens met Duitsland.
Ik zou om die reden dan ook heel veel vrienden aanraden voor dit abonnement te kiezen.

Taart lijkt mij een uitstekend idee mocht dit idee erdoor komen :-).

Nogmaals hartelijk dank voor uw snelle reactie!

Met vriendelijke groet,
Freek de Cloet
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ouder topic, roaming tarieven zijn afgeschaft
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic