SMCM

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Storingen en 5g

Na de inmiddels twee storingen van dinsdag en gisteren lijkt het erop dat ik weer kan bellen. Ik zie alleen sinds de storingen alleen nog maar een 4g icoon in de bovenbalk en geen 5g icoon meer. W

Hoe kan dit?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @SMCM 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien staat je netwerk bij je mobiele netwerk instellingen nu op 4G ipv op 5G, door die storing, misschien kan je eens kijken.  

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Heb je hierna nog steeds problemen met bellen, gebeld worden of sms'en? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice door te bellen of te chatten! Vodafone helpt je dan individueel verder en gaan opzoek naar de oplossing. 

Bekijk in context

SMCM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Energyboy, mijn netwerkinstellingen stonden wel goed. Ik heb her netwerk handmatig gewijzigd en weer teruggezet op Vodafone. 5g is nu weer actief. Wordt alleen wel gek van die storingen de laatste tijd bij Vodafone.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @SMCM 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien staat je netwerk bij je mobiele netwerk instellingen nu op 4G ipv op 5G, door die storing, misschien kan je eens kijken.  

Werkt het dan nog steeds niet? Voer dan een netwerkwissel uit: 

  • Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en klik hierop, het maakt niet uit welk netwerk als het maar niet Vodafone is.
  • Wacht even tot je de melding krijgt dat verbinden met dit netwerk niet mogelijk is en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
  • Zet voor de zekerheid hierna ook je toestel weer even uit en aan.

Heb je hierna nog steeds problemen met bellen, gebeld worden of sms'en? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice door te bellen of te chatten! Vodafone helpt je dan individueel verder en gaan opzoek naar de oplossing. 

SMCM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Energyboy, mijn netwerkinstellingen stonden wel goed. Ik heb her netwerk handmatig gewijzigd en weer teruggezet op Vodafone. 5g is nu weer actief. Wordt alleen wel gek van die storingen de laatste tijd bij Vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gelukkig gebeurd het niet vaker, een storing bij Vodafone. Het was afgelopen week wel raak en natuurlijk ook voor Vodafone heel lastig en vervelend. Wat er aan de hand was, geen idee, ik werk niet bij Vodafone dus ik kan het je niet vertellen. Ook ik had er natuurlijk last van maar nu al jaren klant bij Vodafone en eigenlijk is dit mijn eerste echte grote storing in al die tijd, alleen jammer dat het dan zoveel in 1 week is.

Laten we hopen dat het nu is opgelost en dat we weer vrolijk verder kunnen. In ieder geval heel erg bedankt voor het melden dat het weer werkt en laten we er maar vanuit gaan dat het nu blijft werken. Alvast een fijn weekend! 😉😁

SMCM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Energieboy, ik zit ook al 20 jaar bij Vodafone (voorheen libertel). Misschien zijn we wel (te) verwend geraakt. Het is alleen dat omdat bijna niemand meer een vaste lijn heeft je bij storing direct onbereikbaar bent. Dat is frustrerend maar niet voldoende om weer een vaste lijn te nemen.🤣

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic