MarcKl

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Storing bedrijventerrein Middelburg

Sinds 15 april (9 dagen geleden) is de UMTS op postcode 4332 SH (westkant Aquaduct Kanaal door Walcheren) uitgevallen. Toestellen werken wel op 2G. Ik moet tegen bezoekers met een Vodafone abonnement zeggen dat ze handmatig hun toestel moeten omzetten omdat ze anders telefoontjes gaan missen (als ze zelf bellen merken ze het snel genoeg dat ze geen verbinding krijgen). Ik hoop dat andere bedrijven op ons terrein soortgelijke maatregelen nemen ...
 
Vorig jaar 3 augustus hadden we exact dezelfde storing, toen duurde het tot 10 augustus voordat er naar gekeken werd. We hebben dat record dus nu al met 2 dagen verbroken.
 
Net als toen zegt Webcare ook nu eerst 3 dagen "we zien geen storing", daarna 3 dagen "we sturen een monteur" om zich vervolgens helemaal in stilzwijgen te hullen.
 
Met vriendelijke groet,
Marc
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MarcKl
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het schijnt dat de mast gereset is. Het werkt in elk geval weer op mijn telefoon, nu de collega's instrueren hun toestel 2 minuten uit te zetten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marc, ik kan me voorstellen dat dat erg onhandig is. Echter, begrijp ik het goed dat het probleem ondertussen gevonden en in onderzoek is? Ik kan in dat geval niet veel doen om het proces te versnellen. Onze monteurs doen altijd hun uiterste best een storing zo snel mogelijk op te lossen.
MarcKl
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik niet kunnen opmaken uit de tweets van Webcare: ze negeren mji al 2 dagen (waarschijnlijk omdat ik elke dag een tweet stuur).
 
Op het ogenblik werkt het overigens nog steeds niet. Wel zie ik nu dat op 3G er geen streepjes zijn, voorgaande dagen waren er wel streepjes maar toch geen verbinding (bellen, gebeld worden, data).
 
Vandaag is inmiddels dag 10.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Tsja, als iets in onderzoek is, is het soms even afwachten 😉

Onder welke twitternaam tweet je naar ons? Kijk ik het even na.
MarcKl
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bas, ik twitter onder@MarcKloosterman
 
Inmiddels is het dag 13. Weer even bij collega's gecheckt en voor de zekerheid mijn toestel opnieuw opgestart (een veel gegeven advies van de Webcare), maar echt niets hier.
 
Niet alleen is dataverkeer op 2G ontzettend traag, om niet te zeggen, werkt niet. Het smerige is dat de telefoons denken dat er 3G is en dus niet automatisch naar 2G omschakelen. En dan kan je niet gebeld worden (of bellen). Als je dat, als bezoeker of niet al te technisch persoon niet weet, dan heb je weinig aan je telefoon.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Marc, bedankt voor je terugkoppeling. Mijn collega neemt via Twitter contact met je op om dit verder te onderzoeken.
MarcKl
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het schijnt dat de mast gereset is. Het werkt in elk geval weer op mijn telefoon, nu de collega's instrueren hun toestel 2 minuten uit te zetten.
MarcKl
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg de opdracht de simkaart 2 minuten uit het toestel te halen en daarna weer op te starten. En ja hoor, het werkte weer.
 
Vroeg toen of het aan mijn toestel lag, of aan de mast. Antwoord: de mast was op afstand gereset. Dus alle meldingen van 'we sturen een monteur' waren loze mededelingen.
 
Daarna bij enkele andere toestellen gekeken of die weer 3G hadden: ja.
Maar... zonder dat de simkaart eruit gehaald hoefde te worden! De reset was dus voldoende.
 
Als ze voortaan eens iets eerder (desnoods 's nachts ingeplant om de werking overdag niet te verstoren) die mast resetten, hoeven wij niet moeilijk te doen met het nodeloos uit- en aanzetten van telefoons, SIM-kaarten verwijderen, en TWEE weken lang stress hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic