Elise1985

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Status verlenging abonnement met nieuw toestel

Ik vroeg mijn af hoe lang het nu duurt voordat een order voor telefoon en abonnement nu verwerkelijk akkoord bevonden worden. Op site staat dat je alles binnen 1 a 2 dagen BINNEN hebt. Ik ben zaterdag naar de winkel gegaan voor het verlengen van abonnement met telefoon. Storing etc. Lukte niet. Advies op het zelf thuis anders te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Echter als ik inlog met mijn account, mijn telefoonnummer etc krijg ik de gegevens van mijn partner. Dat is vreemd want ik log echt in met MIJN account. Gevalletje DATALEK lijkt mij! Maar als ik dat meerdere keren zeg, geven ze geen gehoor. Enkele gegevens kan ik aanpassen maar naam en geboortedatum dus niet. Ook niet als ik op potlood klik. Ik kan het dan wel aanpassen maar niet opslaan, dus veranderd er niet. Derhalve (denk ik) is mijn order ook geannuleerd. Maar nog steeds hebben we hier te maken met datalek want nog steeds staan de gegeven van vriend als ik bestelproces in ga.

Dus via de "service" van vodafone proberen. Als meerdere medewerkers die order invoeren voor verlengingen abonnement en nieuwe telefoon. Echter nog steeds komt er niets door. Alles is zogenaamd in behandeling etc. De ene zegt een dag, de andere een week. Toch vreemd als op site staat dat alles binnen 1 a 2 dagen BINNEN moet zijn. Dan moet de order doorloopt en bevestiging etc toch wel sneller dan 24 uur doorlopen zijn. Helaas niemand met een concrete oplossing, geen telefoon en geen verlenging abonnement. Toch te gek voor woorden dit. 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Elise1985 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat ze je abonnement goedkeuren. Maar heb misschien wel een idee waarom er andere gegevens staan en niet die van jezelf. Voor we een rel gaan creëren over een datalek, die er misschien helemaal niet is (in dit geval bedoel ik dan). Heb je toevallig een Red Together abonnement? Als dat het geval is dan kan het kloppen dat niet jouw gegevens er staan maar die van je partner. Red Together en Red Together Extra zitten op hetzelfde klantnummer en daardoor kan het zijn dat je de gegevens van je partner ziet en niet die van jezelf. Dit zou het kunnen zijn maar het kan ook zijn dat je een ander abonnement hebt en dan heb ik alleen maar zeggen dat je dat abonnement ooit hebt laten aanvragen op je partner z'n naam. Als je hier echt om een datalek wil spreken dan zou je gegevens zien van iemand anders. Het is namelijk wel erg toevallig dat je dan die van je partner ziet. Persoonlijk denk ik dat het allemaal mee valt en dat er een verklaring voor is.

Het beste wat je kan doen is bij je persoonlijke informatie de gevraagde gegevens in te vullen en dan kan @Cecilia, die werkzaam is bij Vodafone, met je mee kijken wat er nu aan de hand is. Vul dan bij mobiele nummer 2 nummers in, die van jou en van je partner, dan heeft Cecilia ze allebei, dat is wel zo makkelijk voor de controle. 

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen sprake van red together of iets in die richting.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Oké, wel jammer, dan was het probleem in 1x opgelost 😊
Even de gegevens invullen en dan kijkt @Cecilia met je mee. 

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb ik ingevuld. Bedankt voor je reactie

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Elise1985, welkom hier!

Laat ik maar direct met het slechte nieuws in huis vallen. De bestelling op jouw mobiele nummer is vastgelopen. Doordat de order in ''pending'' blijft hangen loopt het proces niet zoals dit normaliter verloopt. Dit moet handmatig opgelost gaan worden en vanuit mijn collega's notitie begrijp ik dat dit inmiddels is doorgezet. De afdeling 'status order' is helaas de enige afdeling die hierin inzage heeft. Ik moet helaas dan ook nog even een beroep doen op jouw geduld. Mocht je begin volgende week nog niets hebben vernomen, neem dan opnieuw even contact met de afdeling 'Status Order' op. Zij zijn te bereiken op 0800-0560. 

Overigens heb ik er geen verklaring voor waarom je bij het inloggen in My Vodafone de gegevens van jouw partner ziet. Op jouw e-mailadres is namelijk een My Vodafone account actief (de jouwe) en een Mijn Ziggo account. Het mobiele nummer van jouw partner is onderdeel van een groot zakelijke aansluiting welke niet gekoppeld kan worden. Kan het zijn dat het Mijn Ziggo account misschien op naam van jouw partner staat? Dat zou namelijk wel kunnen verklaren waarom je ook die gegevens ziet. In ieder geval staat dit los van bovenstaande met betrekking tot jouw order. De order is namelijk gekoppeld aan jouw mobiele nummer. 

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, bedankt voor het meekijken. Ik moet aangeven dat ik het erg jammer en teleurstellend vind dat een organisatie als vodafone dit pending probleem niet sneller opgelost kan krijgen. In de hoop van volgende week opgelost. Je wil een telefoon van een aardig bedrag kopen. Gaat niet om 3 tientjes. Mag dan toch meer service verwachten lijkt mij. Hoeft dan toch niet meer dan een week te duren zeker. Zo iets moet binnen 24 uur geregeld zijn. 

Als ik een order wil doen op mijn nummer krijg ik juist de gegevens te zien van mijn partner die ik niet kan aanpassen. Maar ja daar gaan we maar niet meer over hebben want ook dit zal een raadsel blijven. Los ervan dat ziggo nu wel of niet op zijn naam staat. Ziggo is een losse entiteit met zijn eigen voorwaarden in het groter geheel etc. Dus dat het dan bij vodafone terecht komt is mijn inziens ook een beetje vreemd. Maar ja dat ligt aan mij denk ik maar.

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Handmatig oplossen. Jullie annuleren gewoon alles. Mag ik zelf even vernemen zonder mij verder te informeren of iets. Over de case die is aangemaakt hoor ik ook niets...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Elise1985 
Logisch dat je hier van schrikt. De bestelling is automatisch geannuleerd. Nu heb ik via deze weg niet de volledige inzage zoals mijn collega's van Status Order, maar de order lijkt automatisch te zijn geannuleerd omdat de eenmalige betaling voor het toestel niet is gedaan. De afdeling Status Order is vandaag gesloten vanwege 2e Paasdag, maar wil je hen morgen hierover bellen? Zij kunnen dit dieper voor je nakijken en je helpen met het plaatsen van een nieuwe order. Sorry voor het ongemak! 

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Cecilia dat is dan wel bijzonder want jullie stellen zelf dat het op de eerst volgende factuur komt. Dat gaat natuurlijk niet als de order in geheel niet doorkomt. Zou erg vreemd zijn als dit de reden is want dan zitten jullie zelf alles in de soep te draaien ipv dat er systeemfouten zijn. Maar ja wordt van de kast naar de muur gestuurd. 

Elise1985
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Misschien dat jullie mij eens moeten bellen ook met de oplossing van de case en werkelijk met een oplossing komen in plaats van dat ik steeds in wacht wordt gezet etc. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic