Daandh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Status van mijn nieuwe abonnement?

Hallo,

De chat op de site werkt niet, dus ik probeer het maar hier.

Ik heb al even geleden een nieuw abonnement afgesloten bij Vodafone, met nummerbehoud vanaf Odido.

Odido gaf aan dat ik vanaf 13 oktober mijn nummer kon meenemen. Maar dat is inmiddels al even geleden en ik heb verder nog niks gehoord, niet van Vodafone of Odido. Ik heb al een Vodafone simkaart gekregen, maar als ik die probeer te gebruiken dan werkt het niet. 

Dus waar gaat het fout? Ligt het bij Vodafone of bij Odido?

Daan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Daandh 
Eerder lukte het niet om het simkaartnummer aan te passen, maar inmiddels is de portering verwerkt en staat er een foutief simkaartnummer gekoppeld. Ik heb deze nu wel kunnen aanpassen naar het door jou doorgegeven simkaartnummer. Wil je je toestel eens helemaal uitzetten en opnieuw opstarten? Je zou dan verbonden moeten zijn met het Vodafone netwerk.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Daandh 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, weer iemand vanuit Odido waar wat mis mee gaat. Je zou haast denken dat er tussen deze twee providers iets niet goed gaat en aan wie het dan ligt, geen idee. Het vervelende is dat ik geen medewerker ben van Vodafone, daarom kan ik niet met je mee kijken wat er aan de hand is. Je kan tot morgen wachten, want dan is er weer iemand van Vodafone hier online om te helpen. Je kan ook de status afdeling bellen, 0800-0560, en aan hun vragen wat er aan de hand is. Misschien is er toch een verkeerde datum gecommuniceerd of ligt de aanvraag op z'n gat.

Mocht je bellen, laat dan hier nog even weten dat je hebt gebeld en wat er nu aan de hand was. Het zal uiteindelijk wel goed komen 😉

 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Ik lees wel vaker dat mensen problemen hebben met TOBi, de chatbot. Het kan zijn dat je geen koekjes hebt geaccepteerd of dat je een browser hebt die pop-up's blokkeert. Ik heb zelf altijd problemen met mijn safari browser en moet dan overstappen op een andere browser, die doet het dan wel. Misschien nog een tip die ik je kan meegeven. 

Via de chatbot kan je direct bij de eerste vraag van TOBi het volgende tikken: ik wil iemand spreken of ik wil een medewerker spreken. Je krijgt dan direct de keuze met wie je wilt spreken (zakelijk of particulier) en ik kom er dan vrij snel doorheen (het ligt er ook net aan hoe druk het is). Er zijn dus zeker wel mensen online aanwezig om je gesprek op te pakken en dan hoef je niet te bellen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Daandh, goedemiddag en welkom hier!

Begrijpelijk dat je wilt weten waar je precies aan toe bent. Ik zie de bestelling terug en dat je gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud. De portering van je nummer stond gepland op 13 oktober, maar staat op dit moment nog steeds open. De oorzaak hiervan is er geen correcte koppeling is tussen de nummerportering en de door jouw ontvangen simkaart. Wil je in jouw Community profiel onder 'Persoonlijke Informatie' het simkaartnummer vermelden en mij een seintje geven? Dan ga ik voor je aan de slag.

Daandh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, bedankt voor de reactie. Ik heb de puk code in mijn profiel gezet.

Enig idee hoe het kan komen dat ze niet gekoppeld zijn?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Daandh, goedemorgen!
Je hebt de pukcode vermeld in je profiel. Ik heb het simkaartnummer nodig om je simkaart goed te koppelen aan de portering. Wil je deze vermelden in je Community profiel? 

In het weekend zijn we via de Community niet aanwezig. Het kan dus zijn dat ik om die reden maandag je berichtje weer zie. Wél zijn mijn collega's van de klantenservice via de chat en telefoon in het weekend aanwezig, dus je mag ook altijd even via die weg contact zoeken om wellicht sneller geholpen te zijn.

Daandh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb denk ik nu wel het juiste nummer in mijn profiel gezet.

Daandh
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia, 

Kun je mij vertellen wat de situatie nu precies is? Zou het moeten werken?
Ik kreeg een melding van Odido dat mijn abbo is gestopt, en een welkomsbericht van Vodafone. 

Maar mijn simkaart werkt nog steeds niet, hij maakt geen verbinding met het netwerk. Alleen noodoproepen zijn beschikbaar.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Daandh 
Eerder lukte het niet om het simkaartnummer aan te passen, maar inmiddels is de portering verwerkt en staat er een foutief simkaartnummer gekoppeld. Ik heb deze nu wel kunnen aanpassen naar het door jou doorgegeven simkaartnummer. Wil je je toestel eens helemaal uitzetten en opnieuw opstarten? Je zou dan verbonden moeten zijn met het Vodafone netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic