ambulance23

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Statisch Ip adres expert X8

Hallo allemaal,
 
Mijn vraag aan jullie is hoe ik een statisch IP adres in kan stellen zodat ik met mijn telefoon een draadloze internet verbinding kan uitvoeren tussen deze 2 apparaten. ( dit is nodig voor een pap van dm controle die als doel heeft licht techniek op afstand via een telefoon te kunnen sturen). Echter is het probleem dat mijn route dit IP adres niet pakt van mijn telefoon terwijl hij het wel van de laptop wel pakt. Wat doe ik verkeerd als ik precies dezelfde gegens in de telefoon ingeef? Ik heb ook al bij de makers van de app navraag gedaan maar tot geen resultaat. wat ik voor de app nodig heb is de port(die het programma gegeven staat) en het Ip adres van de server(waarvan ik denk dat het IP van de Laptop moet zijn). Verder maak ik gebruik van een standaard door KPN geleverde server.
mijn telefoon: sony ericssn X8(zit nog in de garantie)
 
met vriendelijke groet ambu
11 Reacties 11
timoboontjuh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
misschien dom van mij, maar de IP adressen van beide apparaten liggen toch wel in dezelfde range en hebben toch niet exact hetzelfde adres? (de range is meestal iets van 192.168.1.xxx) 
Heb je ook in de telefoon een statisch IP adres opgegeven?
ambulance23
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee helemaal niet dom.  alles behalve dat het dom is. Ik heb het geprobeerd maar ook dit mocht niet werken. helaas. Mijn vraag is wel als ik voor een ap een server ip adres nodig heb moet ik dan het adres van de internet router of van de PC waarmee de app probeerd te communiseren ingeven? want daar gaat het uiteindelijk om. 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
IP van de server zelf (in jouw woorden: de PC waarmee de app probeert te communiceren).
 
De router is niets anders als een doorgeefluik die het verkeer van de app uiteindelijk bij die server moet krijgen.
Het zou wel kunnen dat je in de router bepaalde poorten moet forwarden, maar dan gaan we in een technisch verhaal terecht komen, je zou je in dat geval al eens in kunnen lezen op http://www.portforward.com.
ambulance23
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hartstikke bedankt voor de goede info maar het wil maar niet gaan werken. Ik geef het ip adres van mijn pc en zet alle firewals uit maar dat mag niet helpe.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dan zal het waarschijnlijk toch zitten in het forwarden van poorten. Dat is niet zo simpel als het uitzetten van een firewall, maar gaat echt om configuratie van de router.
En dan moet ik je toch verwijzen naar de site die ik al eerder noemde, daar is alle info over dat onderwerp voorhanden, het is te uitgebreid om hier te behandelen in 1 forumpost 😉
 
Succes.
Thijs-W

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een korte vraag. Welke router heb je? En bij welke provider zit je?

Thijs,
ambulance23
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oh ok dat is dan goed.
ambulance23
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de gigaset SX552 van siemens, standaard van KPN waar wij bij zitten.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ambulance23 schreef:
de gigaset SX552 van siemens, standaard van KPN waar wij bij zitten.
Om instellingen voor het forwarden van de juiste poort voor jouw router te bekijken, moet je deze pagina eens openen.
 
Kijk of je het programma waarvoor je die verbinding moet maken daar ziet staan en volg dan die handleiding om de boel goed te configureren.
 
Succes.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey iedereen,

Als ik het goed lees, denk ik dat je met onderstaande informatie meer moet kunnen.

Vergeet even niet dat als jij data vanuit een ander netwerk wilt ophalen met een toestel dat verbindt via ons netwerk, de firewall je blokkeert.

Dit heeft zozeer nog niet te maken met port forwarding maar meer een firewall rule exception.

Via The Network Factory kan dit geregeld worden, zodat je jou server kunt bereiken.

http://www.vodafone.nl/zakelijk/totaal_oplossingen/vast_en_mobiel/

Vervolgens wordt inderdaad het prot forwarding een verhaal waarmee je aan de slag kunt.

Groet,
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Is dit probleem nu opgelost?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic