jrxs4all

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Standaard Google Maps versie na HTC One X 4.2.2 update

Update: door

Wat wordt de standaard Google Maps versie na de HTC One X 4.2.2 update ?
 
Ik moet kunnen downgraden naar Maps versie 6.x omdat ik de navigatie veel gebruik en die is onbruikbaar in de nieuwste Maps versie 7.x.
 
Op zich is het geen probleem als 7.x wordt geinstalleerd door de update, maar ik moet daarna  wel de Maps updates kunnen verwijderen en dan terug kunnen naar een versie vroeger dan 7.x
Wat wordt de standaard Google Maps versie na de HTC One X 4.2.2 update ?
 
Ik moet kunnen downgraden naar Maps versie 6.x omdat ik de navigatie veel gebruik en die is onbruikbaar in de nieuwste Maps versie 7.x.
 
Op zich is het geen probleem als 7.x wordt geinstalleerd door de update, maar ik moet daarna  wel de Maps updates kunnen verwijderen en dan terug kunnen naar een versie vroeger dan 7.x
11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Ik verwijderde de Google Maps Updates vanaf mijn Samsung Galaxy Note, beviel mij niet (weet niet wat jij ervan vindt) er staat dan steeds dat je Maps kunt Updaten maar niet naar de nieuwste versie. Na ongeveer 2 weken heb ik de nieuwste versie van Google Maps erop staan dus Updaten naar de nieuwste versie kan
verhinderingen veroorzaken.
 
Groetjes!
jrxs4all
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK, ik begrijp dat je ook een probleem hebt met de nieuwste Maps op de Samsung Galaxy Note. Bij mij heeft  het verwijderen van de Maps updates, installeren van de 6.x versie Maps en vervolgens het uitschakelen van automatisch updaten (anders krijg je vanzelf telkens de nieuwste versie terug)  dat probleem opgelost.
 
Maar mijn vraag was of dat ook nog lukt na het installeren van de Android 4.2.2 update op de HTC One X.
 
Concreet, is dan bij Apps en dan de Maps app opzoeken nog steeds de optie
 
"Updates verwijderen" actief ?
 
 
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Op de Galaxy S4 die ook Android 4.2.2 heeft kun je gewoon de Updates verwijderen. Toen mijn Note naar 4.1.2 ging moest ik alles Updaten dat op me toestel stond, dus dan kun je ervoor kiezen om Maps niet te bijwerken.
 
Bij elke versie blijft de optie gewoon beschikbaar om ''Updates te verwijderen van de App'' het lijkt mij klein dat HTC dit van het toestel veegt...
 
Groetjes!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als maps 7 als ysteem app is geinstalleerd kan je niet zo maar deze verwijderen, zonder te rooten, als je root is het wel vrij eenvoudig

maar wat is het probleem navigatie werkt nog steeds, alleen kan je helaas geen maps meer cachen voor off-line navigatie en is het losse icoon voor navigatie weg maar nog steeds makkelijk bereikbaar
jrxs4all
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als Maps 7 als system app meekomt met de update dan heb je inderdaad dat probleem, dan kun je het niet meer verwijderen. Maar is dat zo, weet iemand dat ?
 
Navigatie is nog aanwezig in Maps 7, maar het werkt niet meer. Plaatsbepaling is onnauwkeurig, gesproken aanwijzingen zijn afwezig of veel te laat, voortdurende crashes. etc etc. Onbruikbaar in de praktijk en ik heb het echt geprobeerd. Ik ben ook niet de enige met dat probleem, het internet staat er bol van.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Uit pure nieuwsgierigheid: heb je iets van een linkje? Ik gebruik zelf maps 7.0.2 op mijn oude vertrouwde galaxy s2 (I know, I know, ik moet nodig updaten 😉 ) en ik heb geen problemen qua precisie, crashes, etc. Laatst één crash gehad maar dat was alles. Kan een keer gebeuren.

Ik ben wel benieuwd wat de klachten precies zijn en wie ze nog meer merkt
jrxs4all
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja hoor, kijk maar naar de recensies van de laatste paar maanden in de Play Store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps&hl=nl
 
als dat nog even doorgaat eindigt de app met 1 ster....
 
Of in het Google Maps forum:
http://productforums.google.com/forum/#!categories/maps/mobile-android
 
Of deze bloemlezing:
http://blogs.imediaconnection.com/blog/2013/07/27/google-messes-up-android-navigation/
 
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Jawel vrij eenvoudig maar dan moet je wel rooten
jrxs4all
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat is duidelijk. Na rooten kan ik ook system apps verwijderen.
 
Maar ik root als het even kan niet, als ik bij de Android 4.2.2 update Maps 7.x meegeleverd krijg dan stel ik de update liever uit tot de problemen met Maps opgelost zijn.
 
Helaas heeft nog steeds niemand me kunnen vertellen of de 4.2.2 update de standaard Maps versie overschrijft en zo ja, met welke versie dan.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
jrxs4all
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is ook de nieuwste Maps versie in de praktijk nog steeds onbruikbaar voor navigatie. En gezien de enorme puinhoop die ze er van hebben gemaakt zal dat ook nog wel even duren.

Maar gelukkig blijkt het zo te zijn dat pas vanaf Android 3.x Maps 7.x als system app wordt meegeleverd. Die valt dan alleen te verwijderen als de telefoon wordt geroot.

Na de 4.2.2 update zou wel makkelijk Maps 6.x terug kunnen worden gezet. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar binnenkort zal het er wel van komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic