AnuskaS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stalkende nummer blokkeren

Is het mogelijk om een stalkende telefoonnummer te blokkeren bij Vodafone zelf? Zodat de persoon niet meer in staat is om te smsen of bellen met de geblokte telefoonnummer?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey AnuskaS,

In sommige telefoons is het mogelijk om nummers te blokkeren. Hiervoor zul je bij de instellingen onder de bel optie moeten kijken. Vergeet dan niet om ook bij de instellingen van whatsapp het nummer te blokkeren zodat je niet meer wordt lastig gevallen.
Mocht bovenstaande niet werken kun je altijd nog het volgende formulier telefonische overlast invullen:
https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/telefonische-overlast-melden.shtml

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes stevied86

Bekijk in context

8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey AnuskaS,

In sommige telefoons is het mogelijk om nummers te blokkeren. Hiervoor zul je bij de instellingen onder de bel optie moeten kijken. Vergeet dan niet om ook bij de instellingen van whatsapp het nummer te blokkeren zodat je niet meer wordt lastig gevallen.
Mocht bovenstaande niet werken kun je altijd nog het volgende formulier telefonische overlast invullen:
https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/telefonische-overlast-melden.shtml

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.

Groetjes stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Anuska,

Let wel goed op alle voorwaarden die Vodafone stelt, voordat Vodafone aktie onderneemt.
Dit zijn die voorwaarden:

Hoe word je lastiggevallen?

Vul minimaal 3 keer één van de volgende overlastmomenten in:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (gemiste oproepen worden niet geregistreerd)
  • Een ingesproken voicemailbericht
  • Een sms of mms
Minimaal 3 overlastmomenten moeten binnen een tijdsbestek van 3 weken hebben plaatsgevonden. En dit mag niet langer dan 1 maand geleden zijn.

Wat kunnen wij voor je doen?


  • We proberen het nummer van de plager te achterhalen en we sturen een eerste waarschuwing.
  • Als dit niet helpt, vul je nog een keer het formulier in. Wordt hetzelfde nummer gebruikt? Dan volgt een tweede waarschuwing.
  • Houdt het daarna nog niet op, dan proberen we in overleg met de aanbieder van de plager het nummer te blokkeren.
Vodafone gaat je niet helpen als je meerdere keren gereageerd hebt op de plager, bijvoorbeeld door terug te bellen of te sms'en.Helaas is het zo dat de stalker heel goed beschermd wordt onder de huidige regelgeving.Ik adviseer je dan ook om enkele Apps te installeren op je smartphone die deze ongewenste telefonische overlast tegen kunnen gaan. Zoals de app CALL BLOCKER uit de Google PlayStore.Succes!Netwerker
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@AnuskaS,

Zoals Netwerker beschreven heeft kun je bij Vodafone melding maken van overlast. Is het met bovenstaande informatie gelukt of had je toch nog vragen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
AnuskaS , is het nog gelukt met het antwoord van Netwerker?
askim02

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik word hier helemaal niet goed van ik word maanden gestalkt toenstraks ook, heb die formulier ingevuld maar die nummer Is 1 onbekend, daarnaast is diegene zo slim dat ie geen voicemailbericht achterlaat, en sowieso geen MMS/SMS. ik heb een BlackBerry Q10 dus kan die apps niet downloaden. Ik heb op mijn toestel ook geen optie waar ik onbekende nummers kan blokkeren. Ik ben nu echt wanhopig. Dit Is gwn niet normaal meer. Ik moet werken over een paar uur, zet ik mijn tel op "alleen oproepen" van werk bijv. Voor spoed kan werk mij dan bereiken. Dan wordt ik gestalkt door stelletje kleuters. Dit kan/mag gwn niet!! Graag een oplossing!!
Anonymous
Niet van toepassing
Heeft Vodafone al contact met je opgenomen?

Zoniet dan dien je te wachten totdat hun dit uitgezocht hebben.

Groetjes stevied86
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@askim02, ik snap heel goed dat je graag snel een oplossing wil! Als je met het formulier niet verder komt omdat je niet genoeg gegevens hebt dan raad ik je aan om je 06-nummer te laten wijzigen. Klik hier voor meer informatie en het aanvraagformulier.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic was al gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic