veejan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam

Hallo
Afgelopen week heb ik 2 keer een sms bericht ontvangen uit UK met de melding dat ik een gigantisch geldbedrag met mijn telefoonnummer had gewonnen. Natuurlijk heb ik het eerste bericht geopend en gelezen. Al gelijk nadat ik het bericht had gelezen kon ik hem naderdand niet meer terugvinden. Hij was verdwenen uit mijn berichtenlijst dus het nummer kan ik niet blokkeren.  Het tweede bericht heb ik naief geopend en weer heb ik 1.000.000.000 Engelse ponden gewonnen met mijn mobiele nummer. Deze keer blijft het bericht staan en kan ik ook het nummer opschrijven.
De afzender is mobilelotterydept@rogers.com en het nummer van de afzender is:
0044 7904965136.
Na mijn melding bij Vodafone heb ik nu dit nummer geblokkeerd maar omdat beide berichten al zijn geopend heb ik kans op nog veel meer hoge gewonnen bedragen natuurlijk. 😄
Groetjes
Janny
 
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, altijd leuk om kans te maken om iets te winnen toch? Komt uit Engeland dus dan MOET het wel betrouwbaar zijn 😉 😉

Ik zou wel opletten met berichtjes uit Nigeria, daar ben ik ooit eens heen gevlogen en dat was iets minder betrouwbaar 😄
BrandX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
hier hetzelfde spamprobleem, alleen kan ik op mijn toestel (HTC One X) volgens mij geen nummers blokkeren. Wat kan ik aan deze spammer doen?
 
ps: ik beantwoord ze niet en open ook de links niet 😛
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik hoorde ook al dat een paar bekenden van mij deze berichtjes kregen. Heel slim dat je ze gewoon negeert en verwijderd. Dat is waarschijnlijk de beste actie. Uiteindelijk geven ze het wel op. Als ze merken dat er bij jou niets te halen valt, denk ik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic