Mirke007

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam SMS JJackpot

Hallo, sinds 3 weken ontvang ik minimaal 1 x per week een SMS van JJackpot. Zij weten zelfs mijn voornaam. Tekst is in t engels. zij eindigen met “unscribe” maar daar durf ik niet op te klikken. Er is ook geen afzender/nummer bekend.

Wat kan ik doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je je uitschrijft via www.payinfo.nl en je ziet geen vreemde kosten op je facturen, dan zou ik het gewoon zo laten en via je telefoon aangeven dat je dit bericht wilt negeren. Info via iPhone heb ik hier onder staan maar voor Android, of specifiek toestel, moet je echt even via google zoeken. 


Als je een iPhone hebt kan je berichten fileren en blokkeren: 

iMessage-berichten van onbekende afzenders filteren

  1. Tik in Instellingen  op 'Berichten'.

  2. Schakel 'Filter onbekende afzenders' in.

    Hiermee worden iMessage-meldingen uitgeschakeld voor afzenders die niet in je lijst met contacten staan en worden de berichten in de lijst 'Onbekende afzender' gezet.

Je kunt geen links openen in een bericht van een onbekende afzender totdat je de afzender toevoegt aan je contacten of het bericht beantwoordt. Als het een spambericht is, tik je op 'Meld reclame' onder het bericht, om het bericht te verwijderen en naar Apple te versturen.


 

Berichten van een specifieke persoon of specifiek nummer blokkeren

  1. Tik in een gesprek in Berichten op de naam of het nummer boven aan het gesprek en tik vervolgens op de knop 'Meer info' rechtsbovenin.

  2. Tik op de naam of het telefoonnummer om de contactpersoonkaart weer te geven.

  3. Scrol omlaag en tik op 'Blokkeer deze beller'.

Om de lijst met geblokkeerde telefoonnummers en contactpersonen te bekijken, tik je in Instellingen  op 'Berichten' > 'Geblokkeerde contacten'. Zie het Apple Support-artikel Telefoonnummers, contacten en e-mailadressen blokkeren op de iPhone, iPad of iPod touch.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mirke007 
Dit zijn betaal sms'jes en waarschijnlijk moet je er ook voor betalen?
Dit kan je zien op je facturen in je My Vodafone.

Om deze berichten niet meer te ontvangen, schrijf jezelf uit via www.payinfo.nl. Je ontvangt dan deze berichten niet meer. Waarschijnlijk heb je misschien per ongelijk op een link geklikt of in een spelletje een filmpje bekeken als reclame. Dan kunnen dit soort dingen gebeuren. In ieder geval als eerst afmelden via www.payinfo.nl en zeker even controleren of er geen geld van je rekening is afgeschreven.

Mirke007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reply. Helaas (of gelukkig?) komen daar géén nummers/info tevoorschijn. Nog andere tips?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je je uitschrijft via www.payinfo.nl en je ziet geen vreemde kosten op je facturen, dan zou ik het gewoon zo laten en via je telefoon aangeven dat je dit bericht wilt negeren. Info via iPhone heb ik hier onder staan maar voor Android, of specifiek toestel, moet je echt even via google zoeken. 


Als je een iPhone hebt kan je berichten fileren en blokkeren: 

iMessage-berichten van onbekende afzenders filteren

  1. Tik in Instellingen  op 'Berichten'.

  2. Schakel 'Filter onbekende afzenders' in.

    Hiermee worden iMessage-meldingen uitgeschakeld voor afzenders die niet in je lijst met contacten staan en worden de berichten in de lijst 'Onbekende afzender' gezet.

Je kunt geen links openen in een bericht van een onbekende afzender totdat je de afzender toevoegt aan je contacten of het bericht beantwoordt. Als het een spambericht is, tik je op 'Meld reclame' onder het bericht, om het bericht te verwijderen en naar Apple te versturen.


 

Berichten van een specifieke persoon of specifiek nummer blokkeren

  1. Tik in een gesprek in Berichten op de naam of het nummer boven aan het gesprek en tik vervolgens op de knop 'Meer info' rechtsbovenin.

  2. Tik op de naam of het telefoonnummer om de contactpersoonkaart weer te geven.

  3. Scrol omlaag en tik op 'Blokkeer deze beller'.

Om de lijst met geblokkeerde telefoonnummers en contactpersonen te bekijken, tik je in Instellingen  op 'Berichten' > 'Geblokkeerde contacten'. Zie het Apple Support-artikel Telefoonnummers, contacten en e-mailadressen blokkeren op de iPhone, iPad of iPod touch.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt met afmelden en blokkeren @Mirke007?

Mirke007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog niet helemaal. Heb wel op payinfo.nl de blokkade geactiveerd. Verder heb ik Android, dus ik wacht even af of de spamberichten nu gestopt zijn. THX!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag @Mirke007!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic