dailydaisy22

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony xperia z, geen wachtwoord vergeten knop

Beste mensen,

Er is een probleem met mijn mobiel. Laatst heb ik namelijk mijn wachtwoord voor het vergrendelingsscherm veranderd in een nieuw patroon. Maar helaas ben ik dit patroon gelijk vergeten 😞 (dom!)
Nu kan ik nergens de knop met ''wachtwoord vergeten'' vinden, om zo een nieuw wachtwoord te maken, via bijvoorbeeld een google-account.
Ik heb al ergens gelezen dat je dan je volledige mobiel kunt resetten, maar ik weet niet hoe, en om eerlijk te zijn doe ik dat liever niet als dit niet hoeft...

MVG!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Bij het Android besturingssysteem geldt dat als de patroon-lijnen herhaaldelijk verkeerd worden getekend. Dan moet je de pincode invoeren die je ook hebt ingevoerd nadat je het patroon twee keer had getekend bij het instellen van dit patroon.
Voer je dan ook herhaaldelijk (ik meen na vijf vergeefse pogingen, maar dat kan ook tien vergeefse pogingen zijn) ook de verkeerde pincode in. Dan moet je je account opnieuw instellen via de Google account. De instructies volgen vanzelf op je scherm. Je moet dan inloggen met je Google Account. En dan vervolgens weer een nieuwe pincode of wachtwoord als Android-beveiliging invoeren. Dit is dus de pincode of wachtwoord om je smartphone te beveiligen. Niet om je SIM-kaart te beveiligen. Dat is weer een andere PIN-code.

Toestel resetten of terugzetten naar de fabrieks-instelling is vooralsnog niet noodzakelijk.
Patroon instellen om je smartphone te beveiligen raad ik af. Te onveilig. Te makkelijk om te kraken door kwaadwillende hackers.

TOEVOEGING AAN MIJN EERDERE ANTWOORD.
Onderstaande weblink is van toepassing op jouw probleem. Niet alleen voor tablets.


Weblink : http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/inloggen-op-je-android-tablet-als-je-je-patrooncode-vergeten-be...

Succes!


Netwerker

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Bij het Android besturingssysteem geldt dat als de patroon-lijnen herhaaldelijk verkeerd worden getekend. Dan moet je de pincode invoeren die je ook hebt ingevoerd nadat je het patroon twee keer had getekend bij het instellen van dit patroon.
Voer je dan ook herhaaldelijk (ik meen na vijf vergeefse pogingen, maar dat kan ook tien vergeefse pogingen zijn) ook de verkeerde pincode in. Dan moet je je account opnieuw instellen via de Google account. De instructies volgen vanzelf op je scherm. Je moet dan inloggen met je Google Account. En dan vervolgens weer een nieuwe pincode of wachtwoord als Android-beveiliging invoeren. Dit is dus de pincode of wachtwoord om je smartphone te beveiligen. Niet om je SIM-kaart te beveiligen. Dat is weer een andere PIN-code.

Toestel resetten of terugzetten naar de fabrieks-instelling is vooralsnog niet noodzakelijk.
Patroon instellen om je smartphone te beveiligen raad ik af. Te onveilig. Te makkelijk om te kraken door kwaadwillende hackers.

TOEVOEGING AAN MIJN EERDERE ANTWOORD.
Onderstaande weblink is van toepassing op jouw probleem. Niet alleen voor tablets.


Weblink : http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/inloggen-op-je-android-tablet-als-je-je-patrooncode-vergeten-be...

Succes!


Netwerker
dailydaisy22
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle moeite! Maar HOE verander ik dan mijn wachtwoord via mijn google-account? Kan dit via de computer? Want op mijn mobiel kan ik niet vinden hoe vanaf mijn vergrendelscherm.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
dailydaisy22

Die optie verschijnt alleen als je het patroon ook daadwerkelijk verkeerd invoert. Zover ik uit je bericht begrijp heb je de pincode nog helemaal niet ingevoerd omdat je deze bent vergeten. Klopt dat?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Is het nog gelukt dailydaisy22?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic