Avdl92

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sony Xperia z1 lijdt eigen leven

Hallo allemaal.

Ik heb sinds 2 februari de Sony xperia z1, een toptoestel.. Dacht ik.....

Sinds een week valt het toestel te pas en te onpas uit, precies wanneer het niet uitkomt. Buiten dat doet het scherm ook waar ie zelf zin in heeft.. Als ik op de terugknop druk gaat ie 5 keer terug. soms meer soms minder.
Zelfde geld voor de homeknop. De taakbeheerknop doet ook raar. als ik die indruk sluit hij het taakbeheermenu direct weer af...

Wanneer ik een bericht typ, typt het toestel soms zelf woorden terwijl ik het hele scherm geen eens aanraak..

Ben op eens totaaaaal niet meer blij met dat kreng


Gr
13 Reacties 13
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Avdl92

Helpt het om je toestel te updaten of terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Het zou kunnen dat de software niet goed geïnstalleerd is.


Avdl92
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey @Arina

Heb dit onlangs gedaan, maar het mocht niet baten...
Ben erg teleurgesteld.

Gr
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Avdl92 Nu, opzich heb je een heel goed toestel gekozen hoor. Maar helaas is nooit uit te sluiten dat er een keer een exemplaar met een defect uit de fabriek komt. En ook tijdens gebruik kan er iets kapot gaan. Je toestel kan volgens mij nog niet ouder dan twee jaar zijn, dus ik zou er gewoon even mee langs de Vodafone winkel gaan. Je toestel kan dan nagekeken worden en eventueel opgestuurd ter reparatie.
Avdl92
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb onlangs mn toestel op laten halen door VTS.
Na een week had ik het toestel terug, en het toestel was 'gemaakt'.. Dit is absoluut niet het geval. De problemen doen zich nogsteeds voor. Er is ook een nieuw verschijnsel; als ik gebeld word en opneem, springt de telefoon uit zichzelf op luidspreker..

Wat moet je hier nou mee...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Avdl92,

Je hebt wel veel pech met je telefoon merk ik... Ik raad je aan om een nieuwe afspraak te maken zodat dit wordt nagekeken. Wanneer het toestel minimaal 3 keer ter reparatie is aangeboden met dezelfde klacht kun je contact opnemen met de klantenservice. Er kan dan worden gekeken of er nog andere opties mogelijk zijn.
Avdl92
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi @Marc-


Ik heb zojuist VTS (dynalogic) weer opgebeld om een afspraak te maken...
De telefoon word morgen aan het eind van de middag opgehaald.

Nu lees ik in de mail van dynalogic dat als het toestel verzekerd is (en dat is mijn toestel) er mogelijk eigen risico in rekening wordt gebracht.

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling, dat zou betekenen dat ik voor deze twee keer €90 euro moet betalen in het ergste geval. Ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat niet gemaakt is. Lijkt mij gewoon garantiewerk... Deze telefoon is gewoon een maandagochtendproductie.. Ik kan hier helemaal niets aan doen.

Wat moet ik doen als er kosten in rekening worden gebracht? Of kan er van vodafone uit iets gedaan worden?

Als ik toch 3 keer een toestel op moet laten halen wat niet gemaakt is na de zogenaamde "reparatie" voordat er andere stappen ondernomen kunnen worden raakt mijn geduld ook een beetje op natuurlijk...

Met vriendelijke groet Avdl92
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Avdl92
Het eigen risico wordt alleen in rekening gebracht als de schade niet onder de garantievoorwaarden valt.
Bij een fabricagefout bijvoorbeeld hoef je geen eigen risico te betalen. Dat zou niet eerlijk zijn he?
beverhoeve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net dezelfde problemen... Scherm denkt soms dat er een 2de vinger is... Ik denk dat het mede komt doordat het toestel zo warm wordt.
Ik heb ook vaak foutmeldingen zoals camera gestopt en berichten gestopt.. Heb ik plots allemaal mislukte foto's die trouwens nooit getrokken zijn... Ook komt het toetsenbord vaak niet tevoorschijn wanneer het zou moeten... En buiten app van men bank en Facebook app staat er niets op dus aan een slechte app kan het ook niet liggen... Als het werkt is het een zalig toestel maar momenteel hangt het men kl*ten uit!
Avdl92
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo allemaal.

Ik ben nu een half jaar in het bezit van deze telefoon.
Ik heb al eerder een topic gestart op dit forum over de problemen van deze telefoon. Het touchscreen werkt totaal niet naar behoren. Deze typt zelf woorden en het scherm reageert op hele andere plekken dan waar mijn vinger zich bevind.

Nog wat anders, ik word ook zeer verdrietig van het zeer slechte bereik. Als ik niet verbonden ben met wifi, hoef ik het niet te proberen om te internetten of te mailen. Die laadtijden, dramatisch!! Bereik is altijd E of G. Meer dan dat word het niet.

Ik raak er een beetje klaar mee. De vodafone winkel zegt je moet vts bellen, heeft ook geen zin want de telefoon is zogenaamd twee keer gerepareerd maar vertoont nogsteeds dezelfde kwalen. Word er zo langzamerhand knettergek van.

Waar betaal ik eigenlijk voor??

Mvg
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Avdl92 Ik heb je bericht verplaatst naar het topic dat je eerder had aangemaakt. Het gaat namelijk over hetzelfde onderwerp. 😄
Avdl92
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo allemaal!

Wat een gedoe.. Toestel is inmiddels 3 keer ter reparatie aangeboden voor hetzelfde probleem, en is 3 keer 'gerepareerd'.

Allereerst vind ik de service van VTS zeker wel goed! Alleen baal ik er van dat er niks wordt vrijgegeven van wat ze met je toestel hebben gedaan. Wat voor reparatie is er uitgevoerd, heb je een nieuw toestel of niet, er word niks bekend gemaakt..

Nu heb ik dus me toestel terug voor de derde keer.. Het lijkt wel een nieuw toestel maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

De problemen zijn inmiddels verholpen (voor hoelang het duurt). Nu heb ik het volgende probleem! Het klepje aan de linker zijkant waar MicroSD op staat sluit niet goed en steekt lichtelijk uit. Erg vervelend en volgens mij is er nu ook geen waterdichtheid garantie.. Andere probleem is dat het oplaadpunt voor het magnetische oplaaddock (waar ik gebruik van maak) gewoon LOS zit..

Wat kan ik nu ingodsnaam doen? Word er een beetje moe van als ik eerlijk mag zijn.. Wat een pokkeding....

Gr Avdl
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Avdl92

Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen zij nakijken wat er tijdens jouw reparaties precies is gebeurd. Mocht er inderdaad iets mis zijn met je nieuwe telefoon kunnen ze ook meteen nakijken of deze teruggestuurd moet worden of niet. Via het forum kan ik dat niet voor je beoordelen.
nandalooper

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact het zelfde probleem! Ook al 2 keer opgestuurd en nieuwe software erop laten zetten bij de vodafone winkel, maar er mocht niks baten.
Ben het zat!
Nu moet ik hem weer op laten sturen, dus weer alles eraf halen...pff
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic