jhonnyb81

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia Z3 black problemen

Hoi,

Onlangs heb ik mijn sony xperia z3 laten repareren, ofwel volgens mij heb ik via de vodafone winkel te Groningen (herestraat) een volledig nieuw toestel mogen ontvangen.
Omdat de vorige 2 toestellen, die ik ook binnen dit abonnement van sony had, niet waterdicht waren. Dit toestel heb ik maar niet in het water gehouden. Onlangs begint nu ook mijn derde Sony xperia Z3 te falen. Het toestel functioneerd niet altijd goed op mijn vinger (terwijl mijn scherm uiteraard gewoon aan staat!), het toestel trilt niet altijd meer met typen, terwijl ik dit in de instellingen aan heb gezet (moet het toestel vaak eerst heen en weer schudden voordat het werkt!). Ook, mis ik, omdat de vibratie niet meer naar behoren werkt, vaak een telefoontje wat belangrijk kan zijn. De batterij slurpt, terwijl ik uit heb getest met geen extra geïnstalleerde apps, en wel geïnstalleerd. Dit heeft geen effect, en het toestel word ontzettend warm! (lees, heel erg heet!)

Zelf vind ik het ook zo ontzettend vervelend dat ik hier vrij weinig op het internet over kan vinden, of dit allemaal problemen zijn bij meer xperia z3's!

Eerlijk gezegd ben ik klaar met sony, omdat ik nu al 3 toestellen van hun heb mogen 'verslijten' binnen 10 maand, maar natuurlijk heb ik nog een abonnement lopen tot en met 2017 dus ik zal ook gewoon het moeten proberen uit te zingen met hetzelfde toestel.

Zelf vind ik dit vervelend en weet ik niet precies wat ik hiermee moet en kan doen. Moet ik het toestel, gewoon alweer, aanbieden ter reparatie? Hoe dan verder? Krijg ik dan weer een nieuw, niet goed werkend toestel? Of word het dit keer anders geregeld, kan ik een ander toestel verkrijgen wat misschien wel van Sony zal zijn maar wat niet de Z3 is?


Vodafone!, Alsjeblieft, help me!

Groetjes, Jhonny.
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jhonnyb81 , ik zie dat nog niemand vanuit de community heeft gereageerd. In sommige gevallen is in plaats van een nieuwe reparatie een ruiling mogelijk vanuit onze servicevoorraad (ook wel een coulanceswap genoemd). Dit zijn niet altijd nieuwe telefoons, maar wel werkende. Om gebruik te kunnen maken van een coulanceswap zijn een aantal voorwaarden van toepassing:
    Het toestel is minimaal 2 keer ter reparatie aangeboden met dezelfde klacht. Hierbij is het van belang dat 2 keer ook de klacht is geconstateerd. De periode tussen de reparaties en aanvraag coulanceswap is maximaal 3 maanden Er is geen boardswap geweest Het toestel moet via Vodafone verkocht zijn Vodafone (Afdeling Service en Repair) beslist over een coulanceswap. De klantenservice kan vooraf nooit toezeggingen doen.
Zover ik uit je bericht kan halen kun je dus geen gebruik maken van de coulanceswap en zal het toestel ter reparatie moeten worden aangeboden. Ook bij een reparatie wordt soms overgegaan tot vervanging van je telefoon, dat is afhankelijk van de reparateur. Als je de Vervangend Toestel Service hebt krijg je in de tussentijd wel een vervangende telefoon. Mocht je toch binnen de voorwaarden vallen dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Omdat we het via het Forum niet verder kunnen nakijken en een aanvraag voor coulanceswap ook niet mogelijk is via het Forum zal ik het topic sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic naar archief verplaatst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic