Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Sony Xperia Z hoofdtelefoon pre-order actie

Hallo allemaal,

de laatste paar dagen is wat verwarring ontstaan over de details van de pre-order actie die bij de Sony Xperia Z zit. Het gaat dan om de actie waarbij je een MDR-1R hoofdtelefoon van Sony krijgt. We zijn daar voor jullie achteraan gegaan en bij deze wil ik graag wat duidelijkheid scheppen.

Allereerst een belangrijke mededeling: zoals vanaf het begin aangegeven is, gold bij deze actie een beperkte voorraad. Het eind van die voorraad is bereikt. Vandaar geldt deze actie vanaf vandaag niet meer bij Vodafone.

Voor welke bestellingen geldt de actie:


  • Deze actie geldt alleen voor pre-orders die online zijn gedaan.
    Hij geldt niet voor telefonische- of winkelbestellingen.
Tot wanneer gold deze actie:


  • Deze actie gold bij Vodafone tot 18-2-2013 (tot het middaguur)
Wie krijgt de hoofdtelefoon?


  • Bij alle online pre-orders die voor het einde van de actie zijn geplaatst krijg je de hoofdtelefoon.
Hopelijk schept dit wat duidelijkheid!
133 Reacties 133
BoulanJur

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Heb je een bericht verstuurd arina, mijn excuses voor het taalgebruik
Arina schreef:
Thanks, ik heb vervolgacties ondernomen. Ik zal je in PM beantwoorden als ik meer weet 🙂
 
JohanM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat een vaag gedoe zeg. Is er al een iemand die de telefoon MET de koptelefoon ontvangen heeft?

En moderators: krijgt iedereen die hem er niet bij heeft (maar er volgens jullie eigen actie) wel recht op heeft, een prive behandeling?
Los het gewoon op a.u.b. Nu en hier in dit forum. Haal de onzekerheid weg bij jullie klanten. Trek die manager achter zn buro vandaan die hier verantwoordelijk voor is en laat hem/haar stralen door hem/haar de kans te geven voor jullie het goede voorbeeld te zijn.

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Daar zijn we achter de schermen druk mee bezig 😉

Even een update: Mensen die verlengd hebben krijgen de hoofdtelefoon nagestuurd! Dus als je voor de 18e besteld hebt krijg je hem sowieso.

Reden dat ik om een privé bericht is dat ik er dan makkelijker achteraan kan gaan en het voorbeeld kan aandragen aan de verantwoordelijken.
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor de update, goed om te zien dat er in ieder geval 1 afdeling van Vodafone wakker is (en de rest nu wakker geschud wordt)!
 
Mensen die online een los toestel besteld hebben, krijgen die de hoofdtelefoon tegelijkertijd, als voucher, of ook nageleverd?
JohanM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ah, een antwoord, dank je.
Toch weer een vraag:
Wanneer krijgen de verlengers de koptelefoon nagestuurd?
A. Morgen
B. Overmorgen
C. Maandag a.s.
D. In de loop van volgende week
E. Zo laat zal het toch wel niet worden?...
ruitenbeek1985

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone,
 
Ik was op zoek naar een nieuwe provider en telefoon.
Toen ben ik op de site van vodafone terecht gekomen, en zag een mooie pre-order deal met de nieuwe sony.
 
Ik heb netjes een bestelling online gedaan op jullie site vodafone.nl, een dag later een mailtje terug met de bevestiging.
 
Dit heb ik gedaan op 14-02-2013.
 
Als eerste moet ik zeggen dat jullie helpdesk wel erg matig is, ik heb twee keer gebeld met de vraag hoe het zit, en van iedereen krijg ik andere antwoorden, de een zegt ze zijn nog niet binnen en de ander zegt weer je krijgt geen koptelefoon etc.
 
Is het nou zo moeilijk om aan iedereen te laten weten wat de status is van een bepaalde soort telefoon, en op het forum lees ik maar komt ernaan komt goed enz, en ondertussen horen we maar niks en zien we niks.
 
Ik wacht nog steeds op een telefoontje om een afspraak te maken voor levering, en als ik die vandaag  niet meer krijg dan moet ik helaas maar naar een andere provider, echt jammer dit.
 
En de vraag nogmaals als ik het online besteld heb krijg je dan wel of niet gelijk de koptelefoon meegeleverd.
 
Ik hoop dat vodafone nu is wat duidelijkheid geeft en actie onderneemt, terwijl alle andere providers alles al uitleveren.
Ik neem aan dat jullie graag een nieuwe klant erbij willen hebben.
 
Alvast bedankt
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Alleen bij verlengingen wordt hij nagestuurd

Bij nieuwe bestellingen zit hij er bij. Dus bij een los toestel zal hij er ook wel bij moeten zitten.

Wat betreft de nalevering tijden van de headphones ben ik nog even aan het informeren maar daar lezen jullie snel het antwoord op.

Ruitenbeek1985: ik neem aan dat met bovenstaande ook je vraag beantwoord is? 🙂

Overigens hadden we eerder al aangegeven dat de Xperia Z toestellen deze week uitgeleverd worden dus zal het telefoontje snel komen over de leveringsafspraak. De week is nog niet voorbij 😉
ruitenbeek1985

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke top,
 
We wachten vol spanning af haha.
 
thanks
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan! Ik kan me de spanning voorstellen 😄 Zou leuk zijn als je hem voor het weekend had! Lekker mee spelen en testen 🙂

Welkom trouwens op het forum!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Nou ik zit me hier een partijtje te dubbelposten steeds! Foei voor mij 😞

Maar ok weer nieuwe info:
Het nasturen van de headsets is een handmatig proces. Onze distributeur moet dus alles handmatig uitlezen en dergelijke. Om niet te hoge verwachtingen te scheppen kunnen jullie uitgaan van 2-3 weken. In theorie kan het eerder maar ga uit van deze maximale tijd dan kan het altijd meevallen.


ormagon

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Arina schreef:
Nou ik zit me hier een partijtje te dubbelposten steeds! Foei voor mij 😞
 
Maar ok weer nieuwe info:
Het nasturen van de headsets is een handmatig proces. Onze distributeur moet dus alles handmatig uitlezen en dergelijke. Om niet te hoge verwachtingen te scheppen kunnen jullie uitgaan van 2-3 weken. In theorie kan het eerder maar ga uit van deze maximale tijd dan kan het altijd meevallen.
 
 
Bedankt voor de informatie! Het is prettig als we zo snel bericht krijgen over zulke zaken :), levert ons minder stress op en jullie een stuk minder gezeik.
JohanM

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ok, 2-3 weken is ook een antwoord.

Krijgen we (de verlengers) daar per persoon een email-bevestiging van, of is dit chaotische forum ons enige houvast?

JasonX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen bij verlengingen wordt hij nagestuurd
 
Bij nieuwe bestellingen zit hij er bij. Dus bij een los toestel zal hij er ook wel bij moeten zitten.
 
Arina, met alle respect maar dit komt me vreemd over.
 
Alleen pre-orders, zowel verlengingen en nieuwe bestellingen, VOOR 18 februari middaguur krijgen een headset. Dat is waarschijnlijk vastgesteld omdat rond die tijd de door Sony toegewezen Y aantal headsets per aanbieder op zouden zijn.
Dus op 18 februari middaguur + 1 minuut wist Vodafone hoeveel mensen een XZ met headset moesten krijgen.
 
De 22e heeft Stevie in het andere topic gemeld dat de toestellen binnen waren (4 dagen na die informatie) en die zijn de 27e (9 dagen na die informatie) verstuurd naar de pre-orders (ik neem aan zowel verlengingen en nieuwe bestellingen?).
 
AL die tijd was deze actie bekend en nu moet de leverancier opeens handmatig voorraden gaan scannen en nazenden? Die hadden gelijk met de toestellen mee moeten komen of anders had ie in totaal 8 dagen de tijd om ze nog naar jullie te sturen (terwijl een gemiddelde webwinkel weet tegenwoordig zaken richting particulieren binnen een dag te leveren)!
 
(En om meteen iets te voor te zijn/ontkrachten: Sony heeft ze niet pas gestuurd toen ze wisten hoeveel toestellen jullie verkocht hadden. Andere providers en retailers hebben de headsets wel gelijk met de telefoons kunnen uitleveren). 
 
En ja, ik vind het ook heel jammer dat dit forum de enige plek is waar deze communicatie te vinden is (als klant geen mail gezien) maar het is ook de plek waar ze van andere afdelingen geen input krijgen (maar moeten halen). Dat opgeteld betekent gewoon dat een grote organisatie als Vodafone het niet voor elkaar krijgt om elkaar, laat staan, klanten te informeren.
 
Ik wacht het verder af maar het is mijn eerste keer dat ik een toestel bestel bij mijn provider en moet constateren dat die slechter communiceert en levert dan een derde partij. Zonde.
mh77

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eens met JasonX, maar ik denk dat niemand bij Vodafone zal tegenspreken dat de communicatie rond deze actie een stuk beter had gekund. En de mensen die moeten communiceren kunnen natuurlijk niets anders vertellen dan wat ze te horen hebben gekregen. Zij gaan ervan uit dat die informatie klopt.
 
Wellicht een beetje vragen naar de bekende weg, maar misschien dat iemand van Vodafone iets kan zeggen over het bericht eerder in dit topic dat de deadline van het middaguur op de 18e wellicht toch niet keihard was? Als aan diegene bevestigd is dat hij die dag kon bestellen en dat er dan ook voor hem nog een hoofdtelefoon was, heb ik misschien niet alsnog pech (ik heb net na de middag besteld), en hoef ik niet te overwegen om alsnog van de koop af te zien. Nadeel is dat ik heb verlengd en dus niet 2-3 weken kan wachten 😞
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik lees net op een ander forum dat verschillende mensen met een nieuw abonnement / los toestel die nog na de 18e hebben besteld, te horen hebben gekregen dat ze toch de hoofdtelefoon krijgen, en de telefoon inc. headset volgende week geleverd wordt.
 
Weet iemand of dit geldt voor alle toestellen die met hoofdtelefoon worden geleverd? Dwz dat dus iedereen met een nieuw abonnement / los toestel pas volgende week een toestel kan verwachten? Of worden er vandaag nog toestellen + headsets verstuurd?
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees op tweakers forum dat iemand van vodafone telefonisch heeft bevestigd dat de koptelefoon actie niet loopt voor bestelde pre-orders tm 18/2 maar tm 24/2. Die zou erg mooi zijn aangezien ik 19/2 heb besteld.
 
Kunnen jullie dit ook bevestigen ?
Adfadwf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Over dat nasturen. Is daar ook een bevestigingsmail voor? Vind het een raar proces. 
De vrouw van de verkoopafdeling vertelde mij dat ik naar een Sony pagina moet met een code. De pagina is er niet, bevestigde ze later zelf. Een voucher zit er niet bij, aangezien het hier om een verlenging gaat. En nu hoor ik dat die nagestuurd wordt. Nou heb ik op de 13e besteld, dus zit ik wel voor de beruchte 18 februari (tot wanneer de hoofdtelefoon actie gold). Maar ik heb geen bevestiging of niets.
 
 
JurFranke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de telefoon gisteren geleverd gekregen, zonder koptelefoon! Ik heb online verlengd op 17 februari. Heel erg vreemd dat er niet eens een begeleidend schrijven bij zit over hoe te bestellen etc.
 
Het feit dat er een koptelefoon bij geleverd werd heeft mij over de streep getrokken.
 
Jullie hebben deze actie in jullie webshop aangeboden en zijn dus verantwoordelijk. Door jullie callcenter (die echt van niks wisten) werd ik notabene naar Sony doorgestuurd, ook Sony wist (natuurlijk) van niks en stuurt mij terug naar jullie. Ik ben al heel lang klant bij jullie en verwacht een passende oplossing hiervoor. 
 
Heel concreet: wanneer en hoe ontvang ik mijn koptelefoon?
 
JS Franke
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Van wat ik uit dit topic afleid: Binnen 2-3 weken per post.
 
Ik heb op 2 februari besteld en helemaal nog niks gekregen, dus prijs je gelukkig dat je de telefoon al hebt..
JurFranke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks! Dat begrijp ik ook uit de berichten op dit forum, maar het is toch te gek voor woorden dat we hier op deze manier achter moeten komen!?
 
Ook het callcenter weet gewoonweg niet hoe te reageren hierop. Ik heb de jongen aan de telefoon gevraagd of er iemand bij Vodafone rondloopt in het callcenter die mij wel iets hierover kan melden, antwoord was: 'Nee'.... Ik: En nu? Antwoord: 'Weet ik niet...bel anders Sony even'.
 
Ik begrijp best dat het nageleverd wordt, prima om een paar weken te wachten, maar meld dat ook even aan je klanten. (Ja echt, Klanten!) 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic