Hypervisor

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

[Sony Ericsson Xperia Ray] ICS update (Vodafone Branded)

Update: door

Probleem omschrijving:

Voor de sony Ericsson Xperia Ray is er al enige tijd een ICS update beschikbaar, echter is deze er nog niet voor de Vodafone Branded versie. (ik neem tenminste aan dat de mijne dat is aangezien deze enkele vodafone applicaties heeft en via de webshop van de vodafone site is aangekocht)

is er enig zicht wanneer deze update beschikbaar komt?
__________________________________________________​__________________
Gebruikte Hard- en Software
Telefoon: Sony Ericsson Xperia Ray
OS: Android 2.3.4 Build nummer 4.0.2.A.0.62
__________________________________________________​__________________

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

De telefoon verbonden met de pc en via de Sony PC Companion gezocht naar een update voor het toestel. er is geen update beschikbaar.
Bij aansluiten van een andere Sony Ericsson Xperia Ray komt er wel een melding dat er een nieuwe software update beschikbaar is. dit is echter een Hi Prepaid toestel met de standaard niet-branded rom, en voor aansluiten dezelfde android versie en build nummer als mijn eigen. het lijkt dus echt aan de branded rom te liggen.

eventueel zou ik de boot loader kunnen unlocken en er zelf een officiele rom inblazen, maar garantie technisch zie ik dat niet zo zitten. zeker omdat het toestel met de huidige versie verder wel perfect functioneert.
__________________________________________________​__________________

Probleem omschrijving:

Voor de sony Ericsson Xperia Ray is er al enige tijd een ICS update beschikbaar, echter is deze er nog niet voor de Vodafone Branded versie. (ik neem tenminste aan dat de mijne dat is aangezien deze enkele vodafone applicaties heeft en via de webshop van de vodafone site is aangekocht)

is er enig zicht wanneer deze update beschikbaar komt?
__________________________________________________​__________________
Gebruikte Hard- en Software
Telefoon: Sony Ericsson Xperia Ray
OS: Android 2.3.4 Build nummer 4.0.2.A.0.62
__________________________________________________​__________________

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

De telefoon verbonden met de pc en via de Sony PC Companion gezocht naar een update voor het toestel. er is geen update beschikbaar.
Bij aansluiten van een andere Sony Ericsson Xperia Ray komt er wel een melding dat er een nieuwe software update beschikbaar is. dit is echter een Hi Prepaid toestel met de standaard niet-branded rom, en voor aansluiten dezelfde android versie en build nummer als mijn eigen. het lijkt dus echt aan de branded rom te liggen.

eventueel zou ik de boot loader kunnen unlocken en er zelf een officiele rom inblazen, maar garantie technisch zie ik dat niet zo zitten. zeker omdat het toestel met de huidige versie verder wel perfect functioneert.
__________________________________________________​__________________

31 Reacties 31
PeterP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RoyV,

Het is absoluut niet als persoonlijke aanval bedoeld, ik begrijp dat jij weinig aan de problemen kunt doen. Het kan echter behoorlijk frustrerend zijn als je via een contract aan een product vast zit dat je keer op keer teleurstelt en je hier zelf niets aan kunt veranderen. Nu is het begrijpelijk dat jij weinig invloed hebt op het verhelpen van netwerk- of updateproblemen, maar een klant kan enkel de klantenservice aanspreken, terwijl jullie de klant vaak niet verder kunnen helpen.

Voor het netwerkprobleem heb ik inderdaad contact opgenomen met de klantenservice, maar heb hier nooit een redelijk antwoord op terug gekregen. Het antwoord leek haast automatisch te zijn gegenereerd en mijn vraag bleef onbeantwoord: het netwerk zou met de grootste zorgvuldigheid worden onderhouden, en de geplande werkzaamheden zou je op de site kunnen volgen. Dit terwijl ik nadrukkelijk de locatie van mijn problemen heb vermeld, en ik aangaf geen 2G en 3G-netwerkbereik te hebben op de plaats waar wij gevestigd zijn (centrum Leiden), en waar ik en mijn collega's juist afhankelijk zijn van jullie netwerk. Ik zal er wel niet verder op in gaan omdat dit de plek daar niet voor is, maar ik wilde graag een voorbeeld geven van mijn slechte ervaringen.

Verder is het natuurlijk storend dat we via dit forum de voortgang rond een update moeten volgen, en dat we druk op jou moeten uitoefenen in plaats van op een medewerker die over deze update gaat. Al laat je de keuze aan de klant om de originele software van de fabrikant te installeren of te wachten op de toevoegingen van de provider, ben je van al deze problemen af en dit zal tevens de tevredenheid van de klant bevorderen.

Nogmaals wil ik duidelijk maken dat deze kritiek niet op jou of je collega's persoonlijk is bedoeld. Wel denk ik dat de afstand tussen klanten en uitvoerend personeel wellicht te groot is. Ik hoop dat je de genoemde punten uit de fora kunt verzamelen, bij de betreffende afdelingen kunt neerleggen en er ook op kunt toezien dat er iets mee gebeurt; zo kun je de klant veel waardevoller helpen dan het fungeren als contactpersoon alleen. 

Alvast mijn dank, ik hoop dat mijn tijd niet tevergeefs is geweest. 
 
Mvg,

Peter
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Peter,

Ik begrijp jou punt heel goed. Ook ik vind het frustrerend om als tussen persoon alsnog geen duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Ik neem aan dat je de gemailde klacht nog steeds in jou inbox hebt staan?

Als je mij deze eens in een PM stuurt, wil ik best voor jou kijken wat wij c.q. onze 2e lijn voor je kan betekenen. Zodat ook jij maar je collega's een verbetering al dan niet merken.

In de PM kun je uitgebreider reageren. Wil je mij hierbij wel je mobiele nummer mee versturen?

Groet,

Hypervisor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ik laat ook weer van me horen, het duurt te lang, en ik zie geen voortgang. ik zou graag zien dat er een oplossing komt vanuit vodafone, de niet branded versie vrijgeven bijvoorbeeld.
 
gezien het totaal niet geven van updates kan ik niet geloven dat er aan een oplossing gewerkt wordt.
PT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volg dit topic al enige weken en blijkbaar moet het probleem bij een grote groep klanten voorkomen voordat er actief iets gebeurt dus ook maar een account aangemaakt. Ik begrijp dat de mods weinig kunnen doen maar er is nu een maand lang totaal geen vooruitgang geboekt.
 
Om het geheel in perspectief te plaatsen. Klanten doen 1-2 jaar met een telefoon. De update is 3 maanden na Sony's release nog niet getest. Sterker nog er is zelfs nog geen datum gecommuniceerd. We mogen aannemen dat jullie minstens een maand voor de releasedatum op z'n minst een idee hebben van wat er aan de hand is dus zitten we dan op 4 maanden.
 
Je klanten die een contract hebben van 1-2 jaar 1/3 jaar laten wachten op een update zonder hen te informeren is simpelweg niet klantgericht. Graag zou ik jullie willen vragen om er ook bij de leidinggevenden op aan te dringen dat ze hogerop om antwoorden moeten vragen zodat wij op de hoogte gesteld kunnen worden.
 
Alvast bedankt.
 
Mvg. Pieter
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Pieter en andere,

Aankomende woensdag is er een vergadering met onze nieuwe community manager. Hierbij zal ik dit probleem dan ook neerleggen. Ook ik vind dat er iets aan gedaan mag worden.

Daarnaast is zoals ik in een van mijn eerdere posts aangaf gedacht dat de update allang vrijgegeven was. Echter blijkt dit dus niet zo te zijn.

Ik blijf mijzelf dan ook inzetten om dit soepeler te laten verlopen, maar ook sneller!

Groet,
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vreemd, ik heb mijn Ray ook via Vodafone gekregen maar ik heb ICS al een tijdje. Heb ik dan geen Vodafone branded toestel? Hoe kan ik dat zien?
 
Ik ben overigens totaal niet blij met ICS op de Ray! Het toestel is vreselijk instabiel geworden, herstart zichzelf minimaal 1x per dag, ook tijdens telefoongesprekken. Wifi is helemaal een drama (valt steeds weg), waardoor ik nu al 2 maanden achter elkaar door mijn datalimiet heen ben (normaal blijf ik er ruim onder). Er is al een tijdje een update uit, maar die wordt gefaseerd uitgeleverd, wat ook veel te lang duurt: http://talk.sonymobile.com/message/199350#199350
 
Misschien is Vodafone tijdens het testen wel tegen deze fouten aangelopen en levert het daarom de update niet uit? 
Ik zou in ieder geval graag terug willen naar 2.3, want dit is geen doen. 
 
Misschien verzacht dit de pijn van het wachten een beetje 🙂
 
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Bartje,


Heel vervelende problemen die je beschrijft! Dit had ik dan ook niet verwacht.
Meestal zie je aan het opstart scherm of je een Vodafone branded of nonbranded is.

Ik heb trouwens de community manager aangegeven dat er problemen zijn met de levering van deze update. Zij zou hier dan ook verder mee gaan.

Groetjes,
Hypervisor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@royv fout! bij de ray is op bijna geen een manier te zien of je toestel vodafone branded is of niet.  de boot animatie is stock. ook staan er geen logo's op.
 
de snelste indicatie lijkt nog de vodafone apps en verwijzingen in de standaard browser te zijn.
 
een toestel zonder de applicaties is niet branded. met wel. 
 
een andere methode is het si nummer onder de accu. bij mij is dit 1252-0374 en van deze is het algemeen bekend dat deze branded is.
 
vodafone kan je je vast wel een lijstje geven met de andere si nummers van de rays welke branded zijn. dit zijn namelijk ook de nummers welke door de update software gebruikt worden om aan te geven dat er een update klaar staat.
 
een oplossing kan dus zijn dat vodafone bij sony ericsson aan geeft dat dit si nummer de reguliere ics update mag ontvangen. dan is dit probleem volledig uit de wereld.
 
 vertrouwen in een update welke de vodafone aanpassingen bevat heb ik opgegeven, dat mag je best weten. het is dat mijn toestel nog  in de garantie zit anders had ik zelf de stock rom er op gezet.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Hypervision,

Dankje voor de aanvulling, echter zoals je kunt lezen gaf ik aan "meestal". Dankzij jouw post ben ik wel weer wat wijzer geworden.

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Ik wou dat ik meer kon betekenen voor jullie!

Groet,
PT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mods,
 
zo te zien hebben de vergaderingen zin gehad. Zojuist de ICS update kunnen installeren via pc companion. Ben benieuwd naar de prestaties maar bedankt voor jullie hulp zo ver.
 
gr.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of ondertussen iedereen erin is geslaagd om de update te installeren?
Of zijn er nog problemen?

Dit hoor ik dan graag.


Chrisvis63

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie en andere vodafone crew,
 
Ik heb ongeveer het zelfde als wat er eerder besproken werd dat ICS instabiel is op de Xperia Ray.
Alleen kan ik niet fatsoenlijk mijn scherm van zijn lock af halen, er word dan een zwart scherm weer gegeven met het LED'je aan. (indicatie dat de telefoon reageert op de lock toets) al met al, heel fijn als je gebelt word en je kan dus niet opnemen. 
Opnieuw ICS via de computer er opzetten mocht niks baten, hij blijft fast lopen op het begin scherm.
 
Is het mogelijk om de Xperia naar zijn laatste update van gingerbread te downgraden?
ik MOET een goed fuctionerende telefoon hebben en niet eentje die faalt op nieuwe en komende software.
 
Ik hoop spoedig van jullie te horen,
 
Groet,
 
Chriss
 
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic