Hypervisor

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

[Sony Ericsson Xperia Ray] ICS update (Vodafone Branded)

Update: door

Probleem omschrijving:

Voor de sony Ericsson Xperia Ray is er al enige tijd een ICS update beschikbaar, echter is deze er nog niet voor de Vodafone Branded versie. (ik neem tenminste aan dat de mijne dat is aangezien deze enkele vodafone applicaties heeft en via de webshop van de vodafone site is aangekocht)

is er enig zicht wanneer deze update beschikbaar komt?
__________________________________________________​__________________
Gebruikte Hard- en Software
Telefoon: Sony Ericsson Xperia Ray
OS: Android 2.3.4 Build nummer 4.0.2.A.0.62
__________________________________________________​__________________

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

De telefoon verbonden met de pc en via de Sony PC Companion gezocht naar een update voor het toestel. er is geen update beschikbaar.
Bij aansluiten van een andere Sony Ericsson Xperia Ray komt er wel een melding dat er een nieuwe software update beschikbaar is. dit is echter een Hi Prepaid toestel met de standaard niet-branded rom, en voor aansluiten dezelfde android versie en build nummer als mijn eigen. het lijkt dus echt aan de branded rom te liggen.

eventueel zou ik de boot loader kunnen unlocken en er zelf een officiele rom inblazen, maar garantie technisch zie ik dat niet zo zitten. zeker omdat het toestel met de huidige versie verder wel perfect functioneert.
__________________________________________________​__________________

Probleem omschrijving:

Voor de sony Ericsson Xperia Ray is er al enige tijd een ICS update beschikbaar, echter is deze er nog niet voor de Vodafone Branded versie. (ik neem tenminste aan dat de mijne dat is aangezien deze enkele vodafone applicaties heeft en via de webshop van de vodafone site is aangekocht)

is er enig zicht wanneer deze update beschikbaar komt?
__________________________________________________​__________________
Gebruikte Hard- en Software
Telefoon: Sony Ericsson Xperia Ray
OS: Android 2.3.4 Build nummer 4.0.2.A.0.62
__________________________________________________​__________________

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

De telefoon verbonden met de pc en via de Sony PC Companion gezocht naar een update voor het toestel. er is geen update beschikbaar.
Bij aansluiten van een andere Sony Ericsson Xperia Ray komt er wel een melding dat er een nieuwe software update beschikbaar is. dit is echter een Hi Prepaid toestel met de standaard niet-branded rom, en voor aansluiten dezelfde android versie en build nummer als mijn eigen. het lijkt dus echt aan de branded rom te liggen.

eventueel zou ik de boot loader kunnen unlocken en er zelf een officiele rom inblazen, maar garantie technisch zie ik dat niet zo zitten. zeker omdat het toestel met de huidige versie verder wel perfect functioneert.
__________________________________________________​__________________

31 Reacties 31
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi Hypervisor,

Het is bij ons helaas nog niet bekend wanneer deze update er komt.
Zodra wij meer weten over het uitrollen van nieuwe updates wordt dat HIER bekend gemaakt.
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Ger,
 
De update is volgens de officiele data van sony ericson half april vrij gekomen.
Maar is de update dus nu bij jullie onder handen genomen? zijn jullie ermee bezig? hoelang gaat het geschat duren dat kunnen jullie toch wel uitvinden hoop ik als smartphone crew?
 
grtz,
 
Anton
Hypervisor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beetje kort door de bocht natuurlijk dit antwoord Ger en dit kan ik natuurlijk niet als oplossing zien.
 
Het enige verschil zijn wat vodafone apps die los aan de rom toegevoegd zijn, niemand gebruikt en niets te maken hebben met stabiliteit o.i.d. van het toestel.
 
de officiele  update is half april beschikbaar gekomen, en de beta versie ervan nog eerder.tijd genoeg dus om hem door te testen, ik snap dan ook niet zo goed waarom het zo lang duurt... kan je niet eens navraag gaan doen intern ipv zeggen dat er nog niks bekend is?
 
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Hypervision,

Ik heb zojuist de e-mail uitgezet voor nadere vraag over de update.

Echter wordt de update naast de "vodafone looks" ook uitvoerig getest.
Helaas zijn ook wij afhankelijk van derden voor informatie.

Groetjes,

RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey,

Daar ben ik weer met een status update.

Er wordt op dit ogenblik naar een oplossing gezocht, zodat jullie de update alsnog krijgen.
Helaas hebben ze mij geen exacte of verwachtings datum kunnen geven.

Sorry dat ik geen leuker nieuws kan brengen.

Mocht er nieuws zijn, dan zullen jullie deze ook krijgen!

Groetjes,
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey,
 
Is er nu al meer bekend over een exacte of verwachtings datum?
 
mvg,
Anton
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anton,

Helaas is nog niets bekend. Ik vind het erg vervelend maar zoasl mijn collega's ook al schreven. Wij hebben ook niet meer informatie. Ik verwijs je nog eens naar de link die Ger gaf: HIER . Daar wordt bekend gemaakt als de update beschikbaar wordt. Mijn excuses dat het zo lang duurt. Wij hebben daar ook geen invloed op, jammer genoeg.
Hypervisor
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
alles leuk en wel, maar is het niet mogelijk om de vodafone branded toestellen vrij te geven? oftewel de niet-branded versie van ICS beschikbaar stellen? mijns inziens voegen de vodafone aanpassingen (Music Shop, Updates, Gameselect Myweb en de link naar vodafone 360 in de browser) niets toe, ik vraag me af of er iemand is die ze ooit gebruikt heeft, ik niet in elk geval. ik snap ook niet wat hier verder nog aan getest moet worden aangezien het inhoudelijk niets met ICS te maken heeft.
 
het duurt nu gewoon te lang.
PeterP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net als Hypervisor zie ik ook graag dat mijn toestel geen Vodafone-software heeft. De applicaties van Vodafone gebruik ik - en met mij vele anderen - nooit, het staat alleen maar in de weg en het is niet mogelijk deze apps te verwijderen. En daarbij, begint het mij als klant ook wel te irriteren dat updates lange vertraging oplopen, terwijl dit naar mijn idee nergens voor nodig is. Kunnen jullie bekijken of er iets aan mijn problemen te doen is, of zouden jullie zoals Hypervisor voorstelde de originele softwareupdate kunnen vrijstellen?
 
Alvast bedankt, ik hoop dat Vodafone naar haar klanten wil luisteren.
 
Peter
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik sluit mij aan bij PeterP en Hypervisor.
Het duurt te lang!
 
mvg,
Anton
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi,

Ik kan zeer goed begrijpen dat dit een ergelijk lang proces kan vormen. Echter kunnen wij hierin niet inbrengen, dan blijven vragen om de al zo sporadische informatie.

Ook dit heb ik dan nogmaals voor jullie gedaan. Meer kunnen wij helaas ook niet betekenen, totdat Vodafone hierin een andere beslissing in neemt.

Groetjes,
PeterP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In ieder geval bedankt voor de reactie weer, RoyV. Maar kun je iets duidelijker op de vragen kunnen ingaan? Ik zou graag de Vodafone-applicaties kunnen verwijderen. Als de update dan toch zo vertraagd is, kun je dan een verzoek indienen een mogelijkheid in te bouwen om van deze apps af te komen? Alvast mijn dank. Mvg, Peter
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Roy,
 
Maar het is dus wel zeker dat de update wordt verstrekt op den duur? hij zit nu in de ontwikkelings fase?
 
gr,
Anton
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste,

De enige mogelijkheid om die apps weg te krijgen op dit moment is door het toestel te rooten en via een app te verwijderen.
Ik zal ook dit eens bij de juiste mensen droppen, om te kijken of we hier iets aankunnen doen. Ook ik vind dat je iniedergeval de keuze moet krijgen om de apps te verwijderen als je ze al niet wilt.

Zover ik nu weet is de update ons helemaal voorbij is gegaan in de gedachte dat deze allang verstrekt was.
Men is nu bezig om de update alsnog in Nederland uit te brengen.
Zekerheid heb ik op dit ogenblik niet voor jullie, gezien ik nog aan het wachten ben op antwoord.

Groetjes,
Roy
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
beste Roy,
 
Dus met andere woorden de update die komt wel? het duurt alleen nog even.
Het zou fijn zijn dat er zodra een richtdatum bekend is dat dit ook bekend wordt gemaakt.
 
mvg
anton
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste anton,

Zoals eerder vermeld, zal ik deze informatie ook met jullie delen zodra ik er iets over mag ontvangen.


Groetjes,
anton321

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
weer 2 weken verder zonder ook maar enige info en de update is al geruime 2 en halve maand los....
en dan is het nog steeds vreemd dat er werkelijk niks over gezegd kan worden. Als vodafone zijnde geloof ik niet dat er geen richtdatum gemaakt wordt intern voor het uitgeven van zulke update. en allerminst waarom deze niet naar buiten gebracht worden.
PeterP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone bewijst maar weer eens haar zaken niet op orde te hebben; het netwerk is op veel plaatsen zeer zwak en ook de service is niet zoals gesuggereerd wordt. Terug naar KPN kan nog niet omdat mijn contract nog loopt, maar ik ben niet van plan maandelijks zoveel geld af te blijven staan aan een bedrijf wat zo met haar klanten omgaat. Power to you, blijkt maar weer... Peter
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste,

Ook ik kan niet meer dan mijn best doen. Als ik naar herhaaldelijk vragen geen antwoord krijg of geen duidelijke informatie, is er ook niks te vermelden.

Peterp,

In welke zin slechte service? Doordat de update nog niet beschikbaar is? Ik vind het jammer je de service slecht vind, ondanks dat niet alleen ik maar ook mijn collega's ons best voor je doen.

Waar ervaar je slecht bereik? Heb je hierover al eens gebeld met Vodafone? is daar iets uitgekomen?

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic