D1041

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Software update door nieuwe vodafone sim

Ik heb net een nieuwe (2e) simkaart in mijn huawei p30 lite gedaan. Nu krijg ik een melding dat ik een software update moet uitvoeren voor "vodafone settings and apps". Even gegoogled, en het klinkt alsof de telefoon hierdoor branded wordt, wat ik absoluut niet wil. Op de notificatie kan ik alleen op installeren klikken, geen annuleren. 

Hoe zit dit precies? Wordt mijn telefoon inderdaad branded na het installeren van deze software update? Of is het alleen bloat ware die erop gezet wordt? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Duidelijk @D1041 :). Zodra je de simkaart in het toestel stopt, zal er alleen enkele dingen vanuit ons geïnstalleerd worden. We passen geen toestellen aan van unbranded naar branded. Je blijft de software updates ontvangen zoals je gewend was vanuit de fabrikant. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 Hoi @D1041 
 

Welkom op de community. Zodra je op installeren klikt, wordt er bloat ware geïnstalleerd. Je telefoon wordt hierdoor niet in een keer branded. 
Heb je al gecheckt of je toestel branded is? 

D1041
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie!

Steven wrote:

 Hoi @D1041

Heb je al gecheckt of je toestel branded is? 

Het toestel is unbranded, vandaar mijn zorgen over het branden., vooral aangezien emui 10 bijna uitkomt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Duidelijk @D1041 :). Zodra je de simkaart in het toestel stopt, zal er alleen enkele dingen vanuit ons geïnstalleerd worden. We passen geen toestellen aan van unbranded naar branded. Je blijft de software updates ontvangen zoals je gewend was vanuit de fabrikant. 

D1041
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt @Steven voor de duidelijke uitleg!

 

Nog 1 laatste vraag: is het mogelijk deze dingen niet te installeren? Ik hoef eigenlijk geen software van Vodafone op mijn telefoon, vooral aangezien het niet de primaire simkaart is (vodafone simkaart is van werk). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Installeren kun je helaas niet tegenhouden maar je kunt wel na de hand gedeeltes uitschakelen onder het kopje apps @D1041 

Monique 010

Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ben sinds een week ook een Vodafone gebruiker. 

De starter van dit topic heeft het over downloaden van  software na het plaatsen van de simkaart. 

Deze melding heb ik helemaal niet gehad?? 

Klopt dat? Heb wel een ander toestel, misschien dat het daar aan ligt??

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Monique 010 
Dat kan hoor, daar hoef je je niet druk om te maken. Als je geen toestel hebt van Vodafone en deze download nu niets omdat je nieuw bent bij Vodafone, dan is dit niet erg. 

Zou gewoon lekker genieten van je abonnement! 
Fijn weekend en welkom bij Vodafone. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic