aburn

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sneller abonnement = sneller internet op locatie?

Ik heb een abonnement van vodafone en heb nu 7,2 mbps download snelheid, nu zag ik dat in mijn omgeving de praktische download snelheid van vodafone tussen de 3 en 6 mbps is. Nu is mijn vraag heeft het dan voor mij wel zin om een abonnement te nemen met een snellere download snelheid als de 7,2 mbps die ik nu al heb en ik er bijna alleen in mijn eigen omgeving gebruik van maak? Ga ik er wat van merken als ik bv. een vodafone red abonnement neem?
Heb nu dus 7,2 mbps wat heb je dan aan meer als het gemiddeld niet hoger als 3 tot 6 mbps komt in de praktijk? (Volgens vodafone zelf) Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Aburn, als het je a) puur om de downloadsnelheid gaat en b) je niet in gebieden komt waar de snelheid regelmatig boven de 3-6 Mbps komt, dan heeft een RED abonnement met een hogere snelheid nemen geen zin.

Je kunt wel even testen via een speedtest wat de snelheid is die je meestal haalt. De kaart geeft een goede indicatie, maar meten = weten 🙂 Blijf je dan niet steken om de max snelheid van je abonnement, dan zul je met een RED geen hogere snelheid halen. Meer dan wat er lokaal is krijg je niet, zoals je zelf correct geconcludeerd hebt.

Het kan wel dat de andere extra's van RED (zoals bv onbeperkt bellen&sms'en, gratis leentoestel bij defecten, mogelijk meer MB's) de moeite waard zijn.

PS.
Ik kan me trouwens voorstellen dat anderen deze vraag ook hebben, dus ik heb de topic-titel iets aangepast 🙂


Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Aburn, als het je a) puur om de downloadsnelheid gaat en b) je niet in gebieden komt waar de snelheid regelmatig boven de 3-6 Mbps komt, dan heeft een RED abonnement met een hogere snelheid nemen geen zin.

Je kunt wel even testen via een speedtest wat de snelheid is die je meestal haalt. De kaart geeft een goede indicatie, maar meten = weten 🙂 Blijf je dan niet steken om de max snelheid van je abonnement, dan zul je met een RED geen hogere snelheid halen. Meer dan wat er lokaal is krijg je niet, zoals je zelf correct geconcludeerd hebt.

Het kan wel dat de andere extra's van RED (zoals bv onbeperkt bellen&sms'en, gratis leentoestel bij defecten, mogelijk meer MB's) de moeite waard zijn.

PS.
Ik kan me trouwens voorstellen dat anderen deze vraag ook hebben, dus ik heb de topic-titel iets aangepast 🙂


aburn
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reaktie,

Heb net een test gedaan en zit gemiddeld rond de 5 mbps. Ik begrijp dus dat bv een abonnement met een hogere internet download snelheid hier dus dan ook niet boven de 5 mbps zou komen? Ik dacht misschien is er een ander voordeel of denk ik verkeerd. En idd even puur alleen gezien de snelheid hier in de omgeving en afgezien van de andere voordelen.

Floris
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, dat begrijp je goed. Als de gemiddelde snelheid met jouw toestel op die locatie 5 Mbps is, dan wordt dat met een RED geen 10. Voor mij is opzich alleen het onbeperkt bellen al het waard om een RED te nemen trouwens. En je zit dan voor de toekomst ook vast goed qua 4G enzo.

Maar, als je abo nu bevalt, er geen aanbieding is die even aantrekkelijk of aantrekkelijker is dan wat je nu hebt, dan zou ik je abo nog even zo laten als het is. De praktische snelheid gaat er niet merkbaar van omhoog.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic