MLI

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelle netwerkwissel

Ik heb een samsung S4 mini en ik kan mijn toestel zo instellen dat het altijd een goede internetverbinding heeft als er bijv. geen goede wifiverbinding is. Dat werkt soms maar meestal zit ik dus op het gewone netwerk terwijl er een prima wifiverbinding beschikbaar is. Het vinkje aan en uit zetten help ook niet. Het heeft volegns mij te maken dat er een wachtwoord op het wifi netwerk zit. Weet iemand hoe je dit op kan lossen?

MLI
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@MLI

Als er een wachtwoord op de Wi-Fi verbinding zit moet je eerst het wachtwoord invullen op je telefoon. Dan zal je telefoon automatisch verbinding maken met dat draadloze netwerk zodra deze beschikbaar is.
MLI
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat gaat erg verschillend, als ik mijn thuis wifi heb met wachtwoord op de telefoon, gaat hij automatisch naar het netwerk als mijn wifif thuis niet meer bereikbaar is. Gaat goed dus. Kom ik op mijn werk, hebben we ook een wifi netwerk met wachtwoord moet ik de ene keer wel een wachtwoord invullen zodat hij het wifi netwerk kiest en een andere keer gaat het wel automatisch. Datzelfde gebeurt thuis dan ook weer. Soms gaat het automatisch en een andere keer moet ik het wachtwoord ingeven. Erg verwarrend want daar moet ik dus iedere keer opletten anders gebruik ik veel extra data.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@MLI

Kijk eens of er de volgende keer een mogelijkheid bij staat om het wachtwoord te onthouden? Wellicht hoef je dan niet telkens opnieuw in te loggen!
MLI
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, als ik het vinkje van snelle netwerkwissel aan laat staan, houd ik gewoon netwerkverbinding en geen wifi. Dat kost me dus veel mb's. Als ik het vinkje uit laat staan, gaat het een paar keer goed met de wisseling van wifi en gewonen netwerk. Maar na een paar dagen moet ik het wachtwoord weer ingeven om verbinding te krijgen met het wifif netwerk. Vind het erg vervelend dat dit niet meer goed werkt. Ik had voor die "snelle"netwerkwissel nergens last van. Hoe kom ik er weer af?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic