Enzo84

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Snelheid van mobiel internet

Goedemiddag 

Ik heb een vraag over gemiddeld snelheid of lage snelheid dat Vodafone garandeert ?

Ik heb gisteren en vandaag paar metingen gedaan maar ben ik niet even dicht bij 325Mb/s.

Ik snap het wel dat dit is max. snelheid van 4g+ .Maar ik heb veel meer verwacht dan dit wat heb ik gemeten.

Ik heb in bijlage screen shot toegevoegd. Metingen waren buiten gedaan.

 

Mvg

Daniel

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In de stad is de dekking beter dan midden in het bos. Als veel mensen tegelijk ons netwerk gebruiken, gaat de snelheid van je verbinding ook omlaag. Bijvoorbeeld als 100 mensen op hetzelfde moment YouTube-filmpjes kijken via dezelfde mast.

 

De snelheid en sterkte van een verbinding is afhankelijk van meerdere punten @Enzo84
- Waar staat de mast?  Hoe verder je van een mast staat, hoe minder de dekking en hoe lager de snelheid.
- Welk netwerk zend de mast uit?
- De omgeving (Hoge gebouwen, of gebouwen met dikke muren, veel bomen etc. 
- Het weer. 
- Type en merk toestel
- Beweging: De snelheid waarmee je zelf beweegt, beïnvloedt de downloadsnelheid. In de sneltrein kan je downloadsnelheid afnemen. Je rijdt dan namelijk van het ene zendgebied naar het andere.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Enzo84 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je de snelheid binnen gemeten of buiten? Binnen is logisch, want door al het beton is het lastig, wat elke provider heeft. Daarom heeft Vodafone 4G over Wifi en dan kan je binnen in huis via je Wifi bellen en ben je bereikbaar. Heb je buiten deze testen gedaan, dan zou ik voor nu zeggen, ook logisch. Heb je al gezien wat voor een weer het is buiten? Met deze weersomstandigheden haal ik ook mijn snelheden niet, wat ik normaal wel haal. Het is koud, sneeuw, meer mensen online via de zendmasten. Dus voor nu zou ik zeggen dat het eigenlijk niet gek is dat je de snelheid niet echt kan halen. Meer info over snelheid van het netwerk, lees hier

Sorry, maar meer informatie kan ik je hier nu niet over geven. Mocht iemand van Vodafone hier nog een aanvulling op hebben dan zullen ze dit zeker doen.

Enzo84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor reactie.

Alle metingen heb ik buiten gedaan. Ik ga even kijken over paar dagen hoe en wat, hope ik dat gaat beter en meer stabiel. Ik snap ook dat veel mensen gebruiken netwerk. Maar wij praten over 4g niet 5g. Bij mij oude provider Tele2 gaat ik geen last van, snelheid was tussen 100 - 200 Mb/s . Ik verwacht  dat bij Vodafone word het zelfde 🤷🏼 of nog beter. 

mvg

Daniel

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In de stad is de dekking beter dan midden in het bos. Als veel mensen tegelijk ons netwerk gebruiken, gaat de snelheid van je verbinding ook omlaag. Bijvoorbeeld als 100 mensen op hetzelfde moment YouTube-filmpjes kijken via dezelfde mast.

 

De snelheid en sterkte van een verbinding is afhankelijk van meerdere punten @Enzo84
- Waar staat de mast?  Hoe verder je van een mast staat, hoe minder de dekking en hoe lager de snelheid.
- Welk netwerk zend de mast uit?
- De omgeving (Hoge gebouwen, of gebouwen met dikke muren, veel bomen etc. 
- Het weer. 
- Type en merk toestel
- Beweging: De snelheid waarmee je zelf beweegt, beïnvloedt de downloadsnelheid. In de sneltrein kan je downloadsnelheid afnemen. Je rijdt dan namelijk van het ene zendgebied naar het andere.

Enzo84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat begrijp ik wel, van wat afhankelijk snelheid is. Misschien door een weer is zo slecht. Dit ga ik even kijken later als het weer beter word ,bedankt voor antwoorden. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan @Enzo84.
Mocht de dekking niet verbeteren, doorloop dan eens onze Network check. 
Aan het einde van de Network check kun je onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. 
Zij gaan dan achterhalen wat er aan de hand is en waardoor dit komt etc. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic