Hi Martijn, ik snap dat dat op het eerste gezicht tegenvalt, maar vergelijken op basis van 2 speedtests die op totaal andere locaties en tijdstippen gedaan zijn is geen eerlijke vergelijking.
Voorbeeld: ik heb net twee speedtests gedaan, direct na elkaar. Het tijdsverschil ertussen is 1 minuut. Het enige verschil is de speed-test server die ik geselecteerd had. De tweede test is op een andere server gedaan. De rest is hetzelfde: telefoon lag op mijn bureau (thuis, niet op het VF kantoor
😉 ), heeft niet bewogen, etc. Beide keren is de snelheid uitstekend, maar het verschil is best groot. En dat alleen maar op basis van een andere speedtest-server.
Drukte, locatie, tijdstip, toestel, server, omstandigheden, enzovoort, alles heeft invloed. Een speedtest is een echte momentopname dus uit twee speedtests, genomen op totaal andere locaties en onder andere omstandigheden, valt de conclusie dat we lang niet brengen wat we beloven niet te trekken denk ik
PS: op deze snelheid vreet een speedtest best veel MB's. In mijn geval kostten deze twee tests in totaal 176MB. Dus voor je 10 speedtests doet, check eerst je bundel even
😉