CE2012

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sms phishing : blokkeer betaling via www.payinfo.nl

30-9-19 Ik kreeg een paar nep sms'jes en zou een abonnement van €5 p.maand afgesloten hebben. Dus niet. Maar heel realistische tekst.
Mijn tip : via genoemde link kun jij een blokkering van alle externe rekeningnummers inschakelen. Zodat er geen geld via derden van je rekening afgehouden wordt, behoudens je eigen contributie. Ook ingesteld op de mobieltjes van mijn kinderen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi CE2012
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooie topic, heb daar een tijd terug ook al een bericht over geschreven. Weet niet of iedereen die nog lezen kan:
https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296...

Jammer dat Vodafone deze toen heeft gesloten want zo is het handig als er meer mensen reageren. Wees er wel van bewust dat als je dit hebt gestopt via payinfo.nl, dat je dan ook geen Google Play betalingen meer kunt doen via je Vodafone rekening en ook niet meer via Apple. Dus er zit ook een keerzijde aan het blokkeren, al hoewel het blokkeren wel de beste keuze is, lijkt mij.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi CE2012
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooie topic, heb daar een tijd terug ook al een bericht over geschreven. Weet niet of iedereen die nog lezen kan:
https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296...

Jammer dat Vodafone deze toen heeft gesloten want zo is het handig als er meer mensen reageren. Wees er wel van bewust dat als je dit hebt gestopt via payinfo.nl, dat je dan ook geen Google Play betalingen meer kunt doen via je Vodafone rekening en ook niet meer via Apple. Dus er zit ook een keerzijde aan het blokkeren, al hoewel het blokkeren wel de beste keuze is, lijkt mij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic