Carlijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms kosten van onbekend nummer

Goedenavond,

Ik heb een Vodafone abonnement van 1gb internet en 300 belminuten en onbeperkt sms'en.
ik betaal al maanden een rekening van 33,- euro, ik ga nooit over mijn verbruik waardoor ik hogere kosten heb.

In februari kreeg ik een rekening van 103,25 euro. Ik schrok mij een hoedje omdat dit veel geld is ik niet wist waarom ik z'n hoge rekening had. Vandaag ging ik een naar mijn rekening kijken en zag ik dat ik voor 70,25 euro buiten mijn bundel zat door sms van info -of servicenummer.

Ik zou niet weten wat dit betekend? Ik herb mij nooit aangemeld voor een of andere dienst.
In het gebruiksoverzicht zag ik dat ik meerdere smsjes heb ontvangen van het nummer +3555 en +6010.
Dit dus voor z'n 70,25 euro.

Hoe man ik mijn geld terug krijgen? Want ik betaal voor iets waar ik nooit om heb gevraagd.
2
6 Reacties 6
jhooghiem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies t zelfde gehad. Vodafone incasseert gewoon zomaar gelden voor een derde partij waaraan ik iedere maand ruim € 30 heb betaald (nu al 2 jaar lang!!!). Ik heb t net pas ontdekt. Vodafone wil hooguit 3 maanden terugbetalen als je een klacht indient.

Ik vind het onacceptabel dat Vodafone kennelijk zomaar mij kosten in rekening brengt voor een dienst die ik volgens Vodafone besteld zou hebben bij deze, mij volledig onbekende derde. Het bedrijf heette "Future Targets" en biedt apps aan (of zoiets). Vodafone zegt dat ik die in t verleden zelf zou hebben aangezet. Maar dan nog. WAAROM zorgt Vodafone dan voor het incasseren van dat geld, zonder mij expliciet daarvoor toestemming te geven.

ZOu VOdafone een belang hebben in dat bedrijf en er zelf beter van worden?

Ik overweeg wel eens dat bij een consumentenbond aan te kaarten; vind het volledig onaccetabel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi & ,

Het is inderdaad en bekend probleem, vervelend want vele zijn al het slachtoffer hiervan je bent niet de enigste, helaas (zie ook de aflevering van Kassa, http://kassa.vara.nl/media/354210).

Je kunt contact opnemen met de klantenservice via 1201 of via www.vodafone.nl/support/contact/ en de situatie uitleggen.

Zo langzamerhand weten we wel dat je niet zomaar op elke link moet klikken in een mail. Als een grote supermarkt als 'Jumbo' een prijsvraag uitschrijft waar je €500 mee kan verdienen en je hoeft alleen maar een paar quizvragen te beantwoorden en je mobiele nummer achter te laten, dan lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Een maand later wordt je geconfronteerd met hoge telefoonrekening. Wat blijkt? De prijsvraag is een slinkse manier geweest om je een sms-dienst aan te smeren.

http://kassa.vara.nl/media/354210).

We horen graag van je terug hoe dit is afgelopen, succes!
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi Carlijn & jhooghiem , zoals SamsungExpert al aangaf is hier pas aandacht aan besteed in de uitzending van Kassa. Dit soort diensten zijn inderdaad ontzettend vervelend! We hebben hierover ook een apart topic op het forum, hierin kun je teruglezen hoe je de diensten kunt stopzetten en hoe je dit bij Vodafone kunt melden: Betaalde sms- of internetdi​ensten.
JIW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet wel zeker dat Vodafone en andere providers hier heel veel geld aan verdienen. Hoe is het jou verder vergaan? Heb je nog stappen ondernomen? Ik ga er wel mee aan de slag. Heb maandenlang veel te veel betaald - nooit meer automatische incasso! - en Vodafone geeft niet thuis. We moeten eigenlijk met veel gedupeerden gezamenlijk stappen ondernemen richting bedrijven als Telefuture én de providers als Vodafone dwingen hun netwerk niet te laten gebruiken voor misleidende diensten. Want ze gaan rustig door als het geen echt probleem voor ze wordt. En ik begrijp dat het bij prepaid kaarten al helemaal duister is, want dan heb je geen inzage in je exacte kosten. Kijk in ieder geval bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Het lijkt dat je best een zaak kunt aanbrengen. Maar gezamenlijk met een goede advocaat echt alle partijen aansprakelijk stellen en daar veel ruchtbaarheid aan geven, werkt waarschijnlijk het best. Toch naar de consumentenbond? En Kassa en Radar?
Ndoller

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist hetzelfde gebeurd bij mij. Vodaphone 2x gebeld. 1e keer werd toegezegd dat de gemaakte kosten van de rekening af gehaald zouden worden. Later bleek toch de volledige factuur afgeschreven zonder aanpassingen. Ik heb net vodaphone weer aan de lijn gehad en krijg nu het verhaal dat deze kosten niet gecrediteerd kunen worden. Volgens hun is dit mijn eigen schuld en moet ik gewoon betalen. Dat collega 1 dit toe heeft gezegd snapte hij niet en kon daar ook geen aantekening van vinden... lekker dan ..
Dat daarnaast m'n blox voor beperkt internet ineens uit stond en ik hier ook extra kosten voor heb, kunnen/willen ze ook niets aan doen. Terwijl dit in de voorgaande maanden altijd goed is gegaan.
Op dit moment zeer ontevreden en woest over de manier waarop vodaphone hiermee om gaat en ben dan ook zeker van plan om stappen in de vorm van klachtenformulier en coulance regeling aan te vragen.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Ndoller , wanneer je een klacht hebt over kosten met betrekking tot een betaalde sms- of internetdienst dan dien je hiervoor inderdaad een speciaal formulier voor in te vullen via de website.
Log hiervoor in op My Vodafone via de website. Ga naar Vragen & Verzoeken en klik dan op Overlast melden onder Telefonische overlast. Hier kun je het betaalde diensten formulier terugvinden. Wanneer je dit invult zal onze klachtenafdeling naar de gemaakte kosten kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic