ELO

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms bij gemiste oproep waarbij de voicemail NIET is ingesproken

Beste forumleden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem;
Ik ontvang geen smsjes van van vodafone voicemail als iemand mij heeft gebeld en geen voicemailbericht heeft achtergelaten. Als iemand wel een bericht achterlaat ontvang ik wel een sms van vodafone voicemail.

Voorbeeld:
Als mijn telefoon uit staat of als ik tijdelijk geen bereik heb en iemand probeert mij te bellen dan krijgt diegene vrijwel gelijk het bandje te horen "dit is de voicemail van 06...". De beller hangt vervolgens op (dus niet gewacht tot na de piep om een bericht in te spreken). Als ik vervolgens weer bereik heb, of mijn telefoon weer aanzet dan weet ik dus niet dat iemand mij heeft proberen te bellen!

Normaliter hoor ik dan een sms te krijgen met de volgende inhoud:
"Vodafone voicemail. +3160000000 heeft u 2 keer gebeld, maar geen bericht achtergelaten 2018/02/06 14:25"



Ik heb dit probleem aangekaart bij vodafone klantenservice, echter zonder resultaat. Volgens de technische dienst bestaat deze sms service al sinds 2016 niet meer. Iets wat dus niet kan kloppen, omdat al mijn vrienden an familieleden die ook vodafone Red hebben deze smsjes gewoon ontvangen. Ik heb het meerdere malen met verschillende personen uitgetest.
Daarbovenop is het toch vreemd dat ik nu niet weet of ik gebeld ben wanneer ik even geen bereik heb of wanneer mijn telefoon uit is gevallen.

Iemand hier bekend mee?
8 Reacties 8
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste ELO, sorry voor onze late reactie. De dienst werkt inderdaad niet meer indien het is uitgeschakeld. Alleen als de dienst nog actief is op je nummer kan het nog werken. De uitschakeling kan verschillende (technische) redenen hebben. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Sorry voor het ongemak.
IV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Elo, Vodafone en andere leden,

Sinds een aantal maanden heb ik hetzelfde probleem en ben benieuwd of jij al een oplossing hebt gevonden. Het is heel erg vervelend dat je (ineens) geen enkele melding (meer) krijgt als iemand je heeft geprobeerd te bellen. Zorgt ook voor misverstanden (jij denkt bijv. dat iemand je niet heeft teruggebeld terwijl dit wel zo is!). Contact met de klantenservice en jullie winkel heeft tot nu toe geen goede oplossing opgeleverd. Ik kreeg de tip wisselgesprek aan te zetten maar dat wil ik eigenlijk niet en had ik eerder ook nooit. Heel veel op internet gevonden opties ook al geprobeerd (geforceerd herstarten, niet storen aan/uit, vm aan/uit, 4G uit, nieuwe simkaart, (netwerk)instellingen herstellen). Het enige wat me nu nog rest is de hele telefoon leeghalen, en dan als nieuwe telefoon weer instellen (tip van Apple). De tip was ook voordat je je reservekopie terugzet, het eerst te testen, dit kan wellicht verduidelijken waar het probleem zit. Maar geen garantie, het is niemand duidelijk waar het probleem precies zit (overgang naar 4G?). Ik wil erg graag een oplossing voor dit probleem! Het zal toch niet nodig zijn om over te stappen naar een andere provider? Alvast bedankt voor jullie reacties!
ELO
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Wat betreft de misverstanden ben ik het helemaal met je eens. Ik kom best ongeloofwaardig over wanneer ik vertel dat ik geen "gemiste oproep sms" heb ontvangen nadat ik de beller een paar dagen na zijn gemiste oproep spreek!

Ik kan je wel 1 ding vertellen en dat is dat het probleem niet aan je telefoon ligt. Dus bespaar jezelf de moeite van je telefoon wissen. Ik zou dan eerder de simkaart in een ander toestel uitproberen en je zult zien dat je dan ook geen smsjes ontvangt..

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Vodafone dit bewust heeft uitgezet voor (nieuwe) abonnees. Dit is een, naar mijn mening, een zeer belangrijke notificatie die nu gewoon wordt uitgezet. Ik kan immers niet weten wie mij heeft gebeld als mijn tel even geen bereik heeft of even heeft uitgestaan..

Ben bang dat overstappen de enige oplossing is..
jackiefr70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem en ben al jaren vodafone abonnee, zaterdag telefoontje gemist, kreeg vanmiddag om drie uur pas een sms van gemiste oproep!! Dit is toch te gek voor woorden!!

Zou overstappen naar andere provider na zoveel jaren dan echt de enige oplossing zijn, alleen zo jammer dat ik net opnieuw verlengd heb!
ELO
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Serkan,


Afgelopen week is een vriend van mij overgestapt naar vodafone en heeft zijn nummer laten overzetten van t-mobile naar vodafone. Dit betreft dus een telefoonnummer wat niet bij vodafone is geweest.
Ik natuurlijk denken dat het bij hem ook niet meer werkt omdat de dienst is uitgeschakeld... nou wat blijkt na het uittesten.. hij krijgt netjes smsjes binnen van vodafone voicemail met een gemiste oproep.

Hoe verklaar je dat een nieuwe vodafone klant deze dienst wel krijgt?
Het lijkt wel alsof ik de enige ben die dit probleem heeft.. al mijn vrienden/familie die vodafone hebben krijgen netjes een sms van vodafone voicemail met de gemiste oproep..


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ELO, je kunt het eventueel wel melden bij onze klantenservice. Dan kunnen de instellingen van beide nummers ook worden vergeleken. Via het Forum is verder onderzoek hierop helaas niet mogelijk.
Muffin05

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier juist het probleem andersom. Hoe kom ik van doe domme sms'jes af?!?!?! Wil alleen maar bericht als ik WEL een bericht heb. Alle gemiste oproepen zonder voicemail ingesproken staan wel op mijn telefoon.........iemand daar de oplossing voor?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi @Muffin05

Je kunt de sms'jes uitzetten door te bellen met 1333. Hier kun je dit ook weer aanzetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic