HHoving

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart 55 en iPhone 5, maar geen 4G?

Ik ben tevreden met mijn huidig abonnement, maar op de een of andere manier werkt de iPhone 5 niet op 4G, het zal door de combinatie komen met mijn abonnement, maar hoe krijg ik 4G?

Nee, de huidige RED abonnementen zijn een stuk duurder, en ik heb dan niet mijn 60 dagen in het buitenland gebruik, en dat wil ik niet kwijt want ik vertoef regelmatig in UK voor mijn werk. Ik wil dus alleen 4G functionaliteit toevoegen.

8 Reacties 8
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Kijk eens of je misschien een carrier update moet doen.
Ga naar instellingen -> info over toestel. Als er een update nodig is krijg je een pop-up te zien

HHoving
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, geen pop-up te zien.
Heb ook nog even geprobeerd om van aanbieder te veranderen (automatisch uitgezet, en naar KPN, en vice versa) maar ook niets. Onder instellingen, mobiel netwerk, staat 4G ingeschakeld (de rest overigens ook). Onder algemeen, info, staat aanbieder op "vf nl 15.6". Moet volgens mij ook OK zijn...?

Iemand?

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@HHoving

Het zou kunnen dat je nog geen 4G toevoeging op je abonnement hebt. Via het Forum valt dit helaas niet na te kijken. Neem daarom even contact met ons op door te bellen naar 1201 of ons aan te spreken via ons Twitter of Facebook kanaal. Dan kunnen we het voor je nagaan.
HHoving
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank Annabelle,

Ik heb 1201 gebeld, overigens 45 cent per gesprek, de vriendelijke klantenservicemedewerker wist mij te vertellen dat 4G inderdaad niet zal werken, want 4G kan niet geactiveerd worden bij mijn huidig abonnement. Nouja, kan wel, maar Vodafone wil het niet voor deze oudere abonnementen. Ummm..., okay...? Ik zit al ruim over mijn contractperiode heen, dus ik ben doorverbonden met de afdeling verkoop.

De vriendelijke verkoper heeft voor mij gekeken welke alternatieven er voor mij zijn, en aangezien ik gebruik maak van ongeveer die 60 dagen in het buitenland in mijn Smart-abonnement (dus gewoon de bundel voor 60 dagen te gebruiken in de +/-40 Voordeellanden, en dat is gratis in mijn huidig Smart-abonnement) werd het Red Plus abonnement aangeraden.

Echter, dit abonnement kost bijna het dubbele van wat ik nu betaal, namelijk 85 Euro. Ik betaal nu 55 Euro... Goed, bij navraag is er een korting mogelijk (vaste klant, verlengen, etc), van 12,5%, maar dat is dus nog steeds 75 Euro... Ja, een Red Plus heeft een grotere data-bundel, maar niet alles in die bundel is in het buitenland te gebruiken (ik kan nu 1.6Gb in buitenland verbruiken, Red Plus maximaal 1.0Gb terwijl de bundel 2.0Gb is).

Er is verder nog een 4G-Blox, voor 2,50 Euro per maand, wat zeer acceptabel is, want snellere dataverbindingen is een verbetering en mag best wat extra tariefkosten met zich meebrengen, maar deze is alleen voor nieuwere abonnementen beschikbaar, dus niet voor mijn oude Smart-abonnement...?

Er is kort nog even gekeken naar een andere (Red Super-) abonnement zonder buitenland, en dan met een 'Alles in 1 reisbundel' (dus per jaar 120 Euro meer voor 60 dagen buitenland gebruik), maar ik heb qua dataverbruik aan die 35Mb per dag lang niet voldoende, en daar overheen is het vreselijk duur per MB bleek uit het gesprek, dus dat idee ook maar snel verlaten...

De simpele vraag hoe 4G gaat werken is een dure oplossing gebleken, dat kost dus onder de streep 240 Euro per jaar extra, voor een 2-jarig contractperiode is dat dus 480 Euro extra. Ik ben dus eigenlijk gedwongen om 3G te blijven gebruiken, of ik moet wachten totdat Vodafone ook mijn oude abonnement overzet op 4G. Hoewel ik, afgaande op de reacties zojuist, niet het idee krijg dat dit ooit gaat gebeuren.

Echter, ik vermoed dat ik zeker niet de enige ben met nog een ouder abonnement waar men verder tevreden over is, en alleen 4G erbij wil. Dus op die manier laat Vodafone wel veel mensen in de kou staan betreffende het 4G gebruik, waar te pas en te onpas reclame voor wordt gemaakt ook...

Als Vodafone wil dat ik overstap, dan zou ik het Red Plus abonnement zeer zeker overwegen, maar niet voor die prijs natuurlijk, dat moet mijns inziens maximaal 60 Euro zijn. Of gewoon de 4G-blox beschikbaar maken, ook voor oudere Smart-abonnementen.

Wat nu verder de enkele andere optie is, is om bij andere providers te gaan kijken wat een mogelijke vergelijkbare aanbod is, maar wil ik dat? Ik ben er nog niet uit, de huidige opstelling van Vodafone en hun geboden 'oplossing' vind ik echter wel teleurstellend als ik eerlijk ben.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@HHoving

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Als ik het zo doorlees zijn inderdaad alle mogelijkheden aangeboden. Het klopt dat het niet bij alle abonnementen mogelijk is om 4G toe te voegen. De enige mogelijkheid is dan om je abonnement aan te passen.

Ik kan me voorstellen dat je niet graag méér gaat betalen voor je abonnement. Echter zijn de behoeftes van klanten voor bepaalde diensten nu dusdanig veranderd, dat we hierbij ook voor ander vormgegeven abonnementen zijn gaan aanbieden. Het is belangrijk dat de abonnementen aansluiten bij de diensten die we aanbieden, vandaar dat we sinds een tijdje Vodafone Red hebben.

Ik denk dat een aanbieding met 12,5% korting echt een redelijk bod is, alsnog begrijp ik dat het een groot verschil is met dat wat je nu betaald. Leg toch ook even de specificaties van de 2 abonnementen naast elkaar. Dan zul je zien dat je bij Red toch veel meer voordelen hebt.

Ik hoop dat je binnenkort toch de goede keuze kunt maken, hopelijk draagt dit topic daar wat aan bij!:)
HHoving
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Dank voor de reactie, ik heb hetgeen ik nu heb en de voordelen van Red naast elkaar gelegd maar gezien mijn eigen situatie heeft, buiten 4G gebruik, het overstappen alleen nadelen. Ik gebruik ongeveer 50-60 dagen in het buitenland, meer zijn niet nodig, en kan dan in het buitenland gewoon de hele bundel gebruiken, niet de helft zoals bij Red.

Zoals ik nu zit heeft de Red dus als voordeel 4G toegang, maar dat heeft dan wel een flinke prijs.

Vodafone zou mijns inziens gewoon een 4G Blox beschikbaar moeten stellen voor mijn soort klanten, zoals dat ook geldt voor andere abonnementen. Dat zou een redelijke oplossing zijn toch?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @HHoving

Er is in dit geval voor gekozen om alleen nieuwere abonnementen toegang te geven tot 4G. Waarom dit precies zo is besloten kan ik helaas ook niet aangeven. Het is in ieder geval zo dat klanten met een ouder abonnement in de meeste gevallen kunnen overstappen naar een abonnement dat wel geschikt is voor 4G. De mogelijkheid is er dus. 😄
HHoving
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat klopt Maartje,

De mogelijkheid is er inderdaad, tegen €480 extra voor 2 jaar... Niet heel erg aanlokkelijk, buitensporig duur mag ik wel zeggen.

Een erg praktische oplossing is het mijns inziens dus niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic