SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Smart 4 Max review


Dit is hem dan, de Vodafone Smart 4 Max. De phablet heeft een 6 inch scherm en kan net als zijn kleinere broertje draaien op het 4G netwerk. Je moet er maar van houden een groot toestel in je jaszak of broekzak maar of het nou bij jou een pluspunt is of minpunt hangt van jezelf af.

Design en grote

Zoals jullie eerder lazen is de Smart 4 Max 6 inch groot niet altijd draagbaar voor iedere broekzak, dus dames let goed op. Voor de rest kennen we ook zijn kleinere versie de Smart 4 Power. USB poort aan de onderkant, hoofdtelefoonuitgang aan de bovenkant alleen bij de Max zitten de volume knoppen en de vergrendelknop beide aan de rechterzijde dat kan je in het begin en beetje verwarring geven. Op de achterkant vinden we bovenaan een 13 MP camera met flits (daar later meer over) en aan de onderkant een speaker. Aan de voorkant vinden we nog een 2MP frontfacing camera, handig bijvoorbeeld voor een Skype gesprek of een selfie. Bij de Power zagen we nog buttons maar in het geval van de Max zijn het gewoon de standaard Android buttons op het scherm zoals Google het bedoelde. We vinden ook een handige LED indicator zo zie je dus sneller een melding dankzij het lichtje. Aan de zijkanten is nog een klepje voor een Micro SD kaart en de simkaart want in de Max kun je niet de achterkant verwijderen daarom de klepjes. In het toestel zelf zit een 3000 mAh batterij waarmee je goede resultaten kunt behalen!
De 6 inch phablet is misschien niet voor iedereen geschikt ik kan je daar helaas niet bij helpen dat ligt helemaal aan jezelf. Wees bijvoorbeeld bereid om met beide handen te moeten typen. In mijn broekzakken paste het toestel wel gewoon erin zonder moeite, en nee ik had niet te diepe zakken ;).

Scherm

In vergelijking met de Smart 4 Power doet de Max het stukken beter! Ik ben wel blij met resultaat van het scherm dankzij de resolutie van 1280 x 720 ziet alles er beter en strakker uit. Filmpjes op YouTube zagen er netjes uit en kunnen worden afgespeeld tot 720p. Wat weer een groot voordeel is van een 6 inch scherm dat je er meer detail op kunt zien en meer eraf kunt lezen. Ook vond ik dat het scherm fijn overkwam en had geen enkel probleem met de resolutie.

Specificaties


  • Qualcomm MSM 8926 Snapdragon 400 - 1,2GHz Cortex A7
  • 1GB RAM
  • Android 4.4.2 KitKat
  • WiFi, Bluetooth, GPS, NFC, 4G/LTE
  • 13MP Camera 1080p HD recording - 2MP Front camera
  • Gewicht: 170 gram
  • 6-inch, HD IPS LCD scherm
Het toestel heeft niet misschien de nieuwste specs maar toch vindt ik het er best netjes uit zien op sommige punten kon het toestel toch hoger scoren bijvoorbeeld met zijn 1 GB RAM en 1,2 GHz quad core processor. Toch viel mij niet te zeggen wat er mis ging met de software en de processor steeds bij het spelen van Temple Run, Subway Surfers, Angry Birds en overige waren er steeds kleine haperingen ik zelf kon me indeken dat het toestel meer geschikt leek te zijn voor de zakelijke markt en niet helemaal voor het gamen op de phablet. Of dit gefixt kan worden met een volgende update kan ik niet weten. Ik ben opnieuw tevreden over de accu net zoals bij de Power, ik kon weer 2 - 3 dagen met een volle accu erop mee gaan dus weer zeker een toppunt voor een toestel als deze!

Camera

Ik ben tevreden over de foto's die de camera maakt met zijn 13MP zoom niet te ver in, zoals bij elke andere smartphone maar je kunt gerust een beetje inzoomen. Ook werkt de HDR mode toch nog erg goed op het toestel maar in sommige gevallen kunnen kleuren te fel worden. Ook de front facing camera is handig voor een selfie of voor ee Skype gesprek. Ook de film kwaliteit is in orde. De camera is zeker en verbetering dan de Power waar ik erg blij mee ben. Zie onderaan de resultaten van de foto's van de Smart 4 Max!

Software



De Vodafone Smart 4 Max draait op Android versie 4.4.2 KitKat één van de nieuwste versies of er toekomstige updates komen naar het toestel is onduidelijk maar de kans is groot dat het toestel een volgende update krijgt. Het geheugen is uitbreidbaar met een Micro SD kaart tot 32GB. Het toestel zelf heeft 8GB intern. De kale versie van Android wordt op het toesel gezet maar wel met een aantal Vodafone apps meegeleverd, voor de rest is het en blijft het stock Android handig voor de gebruikers die van stock Android houden!
Ook zit er een handige functie op het toestel dat Smart Touch (Zie foto boven) het zijn eigenlijk snelkoppelingen naar bepaalde opties en optie die we ook bij andere fabrikanten kennen, handig en leuk dat deze optie in de software is geplaatst.

Conclusie

De Smart 4 Max is een fijne 6 inch phablet hij voelt fijn in de handen en heeft een groot scherm zodat je meer eraf kunt lezen. Zo wordt er ook nog Word, Powerpoint en Excel geïnstalleerd op het toestel. De presentatie voor het gamen gaat wat minder met de Smart 4 Max dit zou misschien in nabije toekomst nog opgelost kunnen worden. Over de camera ben ik ook tevreden en daarbij heb ik geen grote problemen ontdekt. Toch is de Smart 4 Max deels geschikt voor de zakelijke markt dat dankzij zijn formaat.

+ Lange accuduur
+ Goed presterende camera
+ Stock Android
+ 4G ondersteuning
± Formaat van de 6 inch phablet
- Kleine haperingen in games
- Opslagcapaciteit

Cijfer: 8,2/10
Mocht je nog vragen hebben laat het me gerust weten en ik ga ze proberen te beantwoorden!

Naar eigen mening:
De Smart 4 Max is een phablet size en het is ook een handige phablet. Voor mij was het eigenlijk geen probleem toen ik het toestel voor het eerst zag omdat ik vroeger ook een phablet in gebruik had (Galaxy Note) dan ben je een 6 inch scherm toch ook gewend. Het toestel voelde fijn aan en was makkelijk in de hand te houden. En wie weet wat de volgende generatie van phablets meebrengt...?

Foto's genomen met de Smart 4 Max:



Met HDR aan:




4 Reacties 4
Lesly1967

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ik kan geen verbinding met het netwerk meer maken. Dit is out of the blue, geen idee of er een virus of op zit. Alle andere apparaten doen dit wel op ons thuisnetwerk.
Inmiddels heb ik de fabrieks instellingen al twee keer hersteld, maar het werkt niet meer. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
De telefoon is in februari 2015 bij Belcompany gekocht, hij is niet gevallen of nat geworden, scherm is ook nog puntgaaf.

Ik heb ook geprobeerd om verbinding te maken met de ziggo hotspot, maar dat doet ie ook niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Welke foutmelding krijg je
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Lesly1967

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er staat : "kan geen verbinding maken met het netwerk".
Het probleem zit niet in de simkaart en niet bij de provider, maar in het toestel zelf.
Mobiele data is niet van toepassing. Simkaart ook in ander toestel gedaan en werkt prima. Toestel gaat nu naar de winkel voor reparatie.

Dank je voor je antwoord, Steven.
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, had je ook de apn instellingen doorlopen?
Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic