Oz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte service bij Vodafone en Apple

Mijn net nieuwe Iphone was niet helemaal in orde, dus ging deze terug naar Apple. Eindelijk zou ik vandaag mijn nieuwe Iphone, na een maand gewacht te hebben, weer ophalen in Den Helder. Ik ben dan ook op tijd naar de winkel toegegaan om deze af te halen. Tot mijn spijt is de ''nieuwe Iphone'' niet NIEUW!  Toen ik de 'nieuwe Iphone' in mijn handen kreeg, ging ik deze direct controleren en jammer genoeg zaten er overduidelijk gebruikssporen om mijn zogenaamde nieuwe Iphone 4s. Ik heb toen de medewerker gewezen op de krassen die op weerszijde van de telefoon zichtbaar zijn, om precies te zijn op het 'witte lak' gedeelte. Hij bevestigde dit en vond het erg spijtig. Hij heeft daarna Vodafone gebeld om dit te melden en te vragen wat er nu moest gebeuren. Jullie collega 'Elena' gaf aan dat zij dit moest navragen bij de hiervoor bedoelde afdeling en dat zij dit weer morgen terugkoppelt aan de medewerker. Voor dat ik verder ga met het uitleggen van mijn ervaringen met Vodafone wil ik aangeven dat ik het wel fijn vind dat de betreffende medewerker er zo boven op zit. Mijn kritiek is dan ook niet op de medewerker gericht, maar op Vodafone als firma en Apple.  Ik zal via een vriend die bij de redactie van Tros Radar werkt proberen dit in de uitzending of op hun website te plaatsen, zodat de werkwijze en 'service' bekend is bij meerdere eventuele klanten of toekomstige klanten. Dit alles is puur principieel, omdat ik het niet vind kunnen dat je als klant benadeeld wordt terwijl het probleem bij Vodafone en Apple hoort te liggen en de klant gewoon en ten alle tijden hoort te  genieten van het geen hij of zij gekocht/betaald heeft. Wat Vodafone en Apple in dit geval doen is het probleem bij mij als klant neerleggen, mij onnodig een maand laten wachten ( wat nu waarschijnlijk weer zolang gaat duren) en tot slot van rekening het LEF hebben om een tweedehands Iphone op te sturen, inplaats van (wat hoort en waar ik voor betaald heb) een nieuwe! Zelf hebben wij winkels en zorgen wij ervoor dat de klant geen hinder heeft, wanneer iets niet goed of stuk is. Wij geven de klant een nieuwe of geld retour en zorgen er intern voor dat het probleem wordt afgehandeld met de betreffende bedrijven. Dit lijkt mij niets bijzonders, maar vanzelf sprekend!!  Vandaar deze post. Niet om Vodafone of Apple zwart te maken, maar om dit soort grote bedrijven duidelijk te maken dat jullie alleen bestaan door de klanten die jullie producten kopen en dat dit niet als vanzelfsprekend gezien moet worden! Mochten er meerdere mensen zijn met slechte ervaringen, zie ik graag jullie reactie tegemoed. 
5 Reacties 5
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste Oz,

Vanwege het dubbelposten van je bericht heb ik dit verwijderd op het Iphone 5 bord, het abonnement bord en het overige fabrikanten bord. Naast het feit dat het onpraktisch is om op verschillende plaatsen je vraag te plaatsen, is het ook in strijd met de huisregels.
Zoals ik uit je verhaal begrijp gaat het ook om een Iphone 4S en niet de 5 en zijn er verder geen problemen met het abonnement enkel met het toestel. Daarom heb ik het in het iPhone 4 bord laten staan, waar het het beste past.


riannetendam

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een waardeloze profider die Vodafone. Verzekerd tot en met 30 september, toestel stuk en vergoeden ze mijn reperatiekosten niet.
Dit omdat ik op 12 september een nieuw abbonement aangevraagd heb, waarbij zonder gezegd te zijn mijn gehele verzekering voor mijn telefoon vervalt. Op mijn vacature afschrift staat dat ik wel tot en met 30 september voor mijn verzekering betaal, dit is dan ook afgeschreven. Ze kunnen nu helemaal niets meer voor mij doen, zit ik met een iPhone 4S van een half jaar oud die niet meer aan gaat! Belachelijk!
Oz
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo stevie,
 
Het maakt verder niet echt uit of je het verwijderd bij de andere onderwerpen. Hele zaak is ook al doorgestuurd naar de Tros Radar en binnenkort plaatsen wij het via twitter en facebook van ons bedrijf en dat van een aantal zakelijke partners die ook slechte ervaringen hebben met Vodafone op de social media. 
 
Uiteindelijk zijn jullie bezig met het oplichten van klanten, door 2de handse producten aan te bieden of producten die al open zijn geweest voor reparatie en die daarna als nieuw worden verkocht. Ik zelf maak me verder niet echt druk, het is en wordt namelijk jullie probleem en jullie naam die eronder zal lijden. Voor mij is het puur een zaak geworden waar ik mijzelf en anderen met de volle 100% voor in gaan zetten. Tevens zijn wij bezig met het kijken of er een website gelanceerd kan worden, die alle negatieve ervaringen van zowel Vodafone als enkele andere grote bedrijven in 1 oog opslag kan weergeven, om zo andere mensen te behoeden van jullie wanpraktijken!
 
 
Met vriendelijke groeten, 
 
Oz
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Oz,

Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie is. Omdat ik wil nakijken wat gebeurd is, stel ik voor dat je ons een privébericht stuurt met je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Aan de hand van deze gegevens kan ik bekijken of ik iets voor je kan betekenen.
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
@Oz,
 
Hoe redeneer je nu eigenlijk van het feit dat je van Vodafone een gebruikt ipv nieuw toestel hebt gekregen naar het feit dat Apple slechte service biedt??? die volg ik niet helemaal. Natuurlijk ben ik prima op de hoogte van Apple's praktijken rondom de wettelijke aanspraken op garantie, hun Apple care programma etc. maar daar is in jouw geval geen sprake van zoals ik het lees. Vandaar dat ik toch even nieuwsgierig ben, tmeer daar mijn ervaringen met Apple juist erg positief zijn.
 
Edit: zie nu pas dat dit al een vrij oud draadje is...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic