Mijn net nieuwe Iphone was niet helemaal in orde, dus ging deze terug naar Apple. Eindelijk zou ik vandaag mijn nieuwe Iphone, na een maand gewacht te hebben, weer ophalen in Den Helder. Ik ben dan ook op tijd naar de winkel toegegaan om deze af te halen. Tot mijn spijt is de ''nieuwe Iphone'' niet NIEUW! Toen ik de 'nieuwe Iphone' in mijn handen kreeg, ging ik deze direct controleren en jammer genoeg zaten er overduidelijk gebruikssporen om mijn zogenaamde nieuwe Iphone 4s. Ik heb toen de medewerker gewezen op de krassen die op weerszijde van de telefoon zichtbaar zijn, om precies te zijn op het 'witte lak' gedeelte. Hij bevestigde dit en vond het erg spijtig. Hij heeft daarna Vodafone gebeld om dit te melden en te vragen wat er nu moest gebeuren. Jullie collega 'Elena' gaf aan dat zij dit moest navragen bij de hiervoor bedoelde afdeling en dat zij dit weer morgen terugkoppelt aan de medewerker. Voor dat ik verder ga met het uitleggen van mijn ervaringen met Vodafone wil ik aangeven dat ik het wel fijn vind dat de betreffende medewerker er zo boven op zit. Mijn kritiek is dan ook niet op de medewerker gericht, maar op Vodafone als firma en Apple. Ik zal via een vriend die bij de redactie van Tros Radar werkt proberen dit in de uitzending of op hun website te plaatsen, zodat de werkwijze en 'service' bekend is bij meerdere eventuele klanten of toekomstige klanten. Dit alles is puur principieel, omdat ik het niet vind kunnen dat je als klant benadeeld wordt terwijl het probleem bij Vodafone en Apple hoort te liggen en de klant gewoon en ten alle tijden hoort te genieten van het geen hij of zij gekocht/betaald heeft. Wat Vodafone en Apple in dit geval doen is het probleem bij mij als klant neerleggen, mij onnodig een maand laten wachten ( wat nu waarschijnlijk weer zolang gaat duren) en tot slot van rekening het LEF hebben om een tweedehands Iphone op te sturen, inplaats van (wat hoort en waar ik voor betaald heb) een nieuwe! Zelf hebben wij winkels en zorgen wij ervoor dat de klant geen hinder heeft, wanneer iets niet goed of stuk is. Wij geven de klant een nieuwe of geld retour en zorgen er intern voor dat het probleem wordt afgehandeld met de betreffende bedrijven. Dit lijkt mij niets bijzonders, maar vanzelf sprekend!! Vandaar deze post. Niet om Vodafone of Apple zwart te maken, maar om dit soort grote bedrijven duidelijk te maken dat jullie alleen bestaan door de klanten die jullie producten kopen en dat dit niet als vanzelfsprekend gezien moet worden! Mochten er meerdere mensen zijn met slechte ervaringen, zie ik graag jullie reactie tegemoed.