UI

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte ontvangst in het algemeen

Ik heb de afgelopen maanden een steeds slechter wordend bereik, vooral thuis, 4285, maar eigenlijk door heel NL. Vaak maar één stip van 5. Heb sinds een maand een nieuwe Iphone en dat heeft ook niet geholpen.
Het lijkt erop dat er onvoldoende geinvesteerd wordt in het netwerk om de groeiende data vraag bij te houden.

Wat te doen? Klagen bij Vodafone?
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@UI

Je zegt in je bericht dat je dit overal in Nederland ervaart. Eigenlijk moeten we dan in eerste instantie de oorzaak ergens anders zoeken dan in het netwerk. Jouw probleem zou namelijk betekenen dat de dekking in heel Nederland slecht zou zijn en dat is niet het geval. Dan zouden we namelijk geen klanten meer overhouden. 😉 Daarom is het belangrijk dat je zo specifiek mogelijk bent en dat je bij contact met onze klantenservice exacte locaties, tijdstippen en postcodes geeft waarop je problemen ervaart. Dan pas kunnen mijn collega's uitzoeken wat er precies aan de hand is.

Ook is het belangrijk om dan te vermelden welke problemen je precies ervaart. Merk je bijvoorbeeld problemen met het 3G netwerk? Met het 4G netwerk of met het 2G netwerk? En merk je ook verbetering als je het toestel handmatig op een bepaald netwerk instelt?
Sam7203

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Makkelijk antwoord ik heb ook 9 van de 10x geen 3g in nederland en dat ligt niet aan het toestel
ik rijd voor mn werk door heel nederland
hier in het noorden zegt ie soms zelfs GEEN SERVICE
weet het niet hoor
alle stappen van vodafone al door lopen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Beide,

Hoe kan ik 4G hebben in en pand 😉 en ook 3G in en pand met muren ramen enzo (op werk)?
Dus aan de masten ligt het niet en kan je verzekeren dat in Amsterdam het netwerk naar behoren werkt! (Dan zal het verder in Nederland ook zo zijn). En was laatst nog in en aantal provincies en daar werkte het ook naar behoren.

Simkaart maar misschien eens vervangen in vele winkels kan dit voor je worden getest of deze het probleem kunnen zijn, proberen waard.
UI
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LS

Het is interessant te zien dat het in Amsterdam kennelijk goed geregeld is. Dat is (ook) kennelijk niet zo in de rest van Nederland.
Ik heb een nieuwe Iphone 5, een nieuwe SIM kaart, die het in Londen overigens erg goed doet, maar niet in bijvoorbeeld:
1. Schiphol
2. mijn woonplaats Woudrichem (geografisch midden in Nederland voor onze amsterdamse lezers)
3. op vele plekken in Nederland waar kennelijk wat weinig masten staan (op weg naar Groningen heb ik regelmatig gprs)

Sinds de fik in de vodafone centrale, al weer een jaar geleden (?) is de ontvangst beroerd gebleven, ook al ga ik op dak staan, en heb ik de indruk dat er nog niet veel haast wordt gemaakt met verbetering.
Ik ben al klant sinds Libertel begon, ergens sinds 1995, en heb nooit klachen gehad. Het laatste jaar heb ik echter regelmatig slechte ontvangst, in een gesprek vaak lijnuitval, en soms zelfs mensen die door mijn gesprek heen kakelen. Dat was met mijn Iphone 4S en nu niet anders met een nieuwe telefoon.

Mijn partner heeft T-mobile van t werk en heeft hier (in Woudrichem!) zelfs 4G.

Ik hoop niet dat Vodafone Libertel de weg van de KPN uitgaat.

We blijven het nog even aanzien. (0f -horen..)

HB
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic