JvS

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte/geen dekking 3956ER

Sinds een paar dagen heb in huis geen Vodafone dekking meer, alleen als ik het toestel (s3) voor het raam leg krijg ik enigzins verbinding. In het verleden nooit een probleem.
 
Is er een storing bekend of zijn er anderzins werkzaamheden?
 
Johan
105 Reacties 105
JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn zoon, ook met Vodafone, heeft ook zo goed als geen bereik. Er is echt iets mis met het netwerk in Leersum.
 
Is dit bekend?
 
Johan
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi JvS,

Welkom op het Vodafone Forum.
Vreemd dat je ineens zo'n slechte ontvangst ervaart.
Ik heb even voor je gekeken, maar ik kan geen storing terugvinden. Hoe is je bereik buiten?

JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Buiten is de ontvangst ook zeer slecht (of helemaal niet). Ter info, vanmiddag bij het OV-laadpunt bij de DA kreeg ik de mededeling dat deze niet werkt vanwege een storing bij Vodafone. Ik weet niet of deze via het Vodafone mobiele netwerk werken maar kennelijk was daar bekend dat vodafone een probleem heeft in de regio.

Momenteel ook weer geen bereik.

Johan
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik zie nog steeds geen melding. Voor alle zekerheid heb ik jouw postcode even doorgezet om in de gaten te houden.
Had je al eens een keer je toestel uit en weer aan gezet?
JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep, al verscheidene keren aan en uit gezet. Maar zoals gezegd het is niet alleen mijn toestel...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Goedemorgen JVS,

Heb je je toestel al eens even op 2G netwerk uitgetest? Merk je dan verschil?
JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Annabelle,

Het gaat niet om de dataverbinding, er is überhaupt geen dekking (telefoon/sms). Desalniettemin heb ik de telefoon even op gsm only gezet, en dat maakt geen verschil. Een andere telefoon (postcode 3956ga) heeft ook geen bereik.

Er is echt iets niet in orde met het netwerk hier, zie mijn eerder post waarin ik aangaf dat de DA winkel eigenaar aangaf dat hun ov-laadpunt het niet vanwege een storing bij vodafone. Vroeger had ik nooit problemen, misschien hebben jullie iets aan het netwerk veranderd in de afgelopen weken?

Hopelijk is nu echt duidelijk dat het niet om mij alleen gaat en gaat Vodafone nu poolshoogte nemen.

Johan
JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog even, zie net op Twitter een antwoord Vodafone dat het probleem in Leersum wel bekend is en 'er aan gewerkt wordt'. Wat is het nu? Voor de duidelijkheid, ik ben er helemaal klaar mee en bij gebrek aan duidelijke info van Vodafone zeg ik komende week m'n abonnement op.

Johan
Paulvanveen

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Johan, ik sluit me hier bij aan. Wij hebben een groot zakelijk abonnement met enkele duizenden gebruikers. Veel klachten over 3G in zijn algemeenheid en in onze postcode een ramp. Nu dit gedoe met het normale gsm netwerk. Ik ben er klaar mee. Hoewel ik een zakelijk ABO heb overweeg ik weer KPN te nemen en weer te gaan declareren.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Vervelend om deze Netwerkproblemen te horen. Je zult zo snel mogelijk geïnformeerd worden wanneer deze werkzaamheden of storingen verholpen zijn!
Houd voor nu deze pagina aan.
 
Groet: ^PS
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De storing is inmiddels alsnog bevestigd. Excuses voor het ongemak. Uiteraard wordt er hard aan gewerkt om het op te lossen.
JvS
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat geen storing gemeld op het storingsforum (http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen). Waar kan ik de status volgen zodat ik weet wanneer eea verholpen is?

Johan
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb de storing bij deze in dit topic bevestigd.
EvdV

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
 
Blij hier te lezen dat er dus eindelijk aan gewerkt lijkt te worden. Ook ik woon in dit postcodegebied (3956EN) en de dekking van Vodafone is al langer niet de allerbeste hier. Niet op gebied van telefonie, maar ook niet op gebied van mobiel internet. In het centrum is helemaal nauwelijks dekking! Nu ben ik al jaren tevreden klant van Vodafone (ik woon hier pas 2 jaar) en met name ook ivm de service die ik tot nog toe mocht ervaren. In de overtuiging dat de dekking van Vodafone hier toch ook wel snel verbetert, probeer ik KPN klanten in mijn directe omgeving (en vaak ontevreden over hun service) er toe te bewegen Vodafone eens te bekijken als alternatief.
Maar nu ik zelf merk dat de dekking hier almaar beroerder wordt, begin ik zelf KPN als serieus alternatief te zien. Zo moeilijk kan het toch niet meer zijn in 2013? Is dit gebied niet interessant genoeg voor Vodafone? Dan zijn mijn euro's dat waarschijnlijk namelijk ook niet.
Nogmaals, het probleem is alleen maar groter geworden. De dekking is nooit 'prima' geweest. Ook niet toen ik hier voorheen 'slechts op bezoek' was. In vergelijking met andere regio's is het gewoon ronduit slecht. Maar toen ik vanmorgen voor een kort overleg vanuit de plaatstelijke bouwmarkt met mijn vriend probeerde te bellen en er helemaal geen verbinding mogelijk was, begon ik het toch goed zat te worden. Evenals de medewerker daar die al een paar dagen met dezelfde dramatische klachten loopt.
 
Voorts wil ik nog even kwijt dat ik na even zoeken op dit topic terechtgekomen ben. Een storing in dit topic bevestigen lijkt me wat simpel. Voor een goede informatievoorziening zou een landkaart met daarop de storingen/ werkzaamheden, of een database met zoekmogelijkheid op postcode een stuk klantvriendelijker zijn. Het spijt me enorm, maar dit ben ik niet gewend van Vodafone.
 
Voor de volledigheid; ik heb mijn telefoon al ontelbare keren opnieuw gestart, de batterij er uit gehaald en keurig ruim 30 sec gewacht. Aan deze kant is alles dus gecheckt en gedaan. Graag hoor ik zsm wat er aan deze recente problemen, maar ook aan de dekkingsproblemen die er al langer waren gedaan wordt. Mocht dit een negatief antwoord zijn; dan hoor ik graag wat Vodafone van plan is te doen met het door mij betaalde, maar nauwelijks bruikbare abonnementsgeld.
 
Met vriendelijke groet,
Ellen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Ellen, ik begrijp je zorgen hierover. We blijven continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Onze technische afdeling is momenteel deze specifieke locatie aan het nakijken en ze doen hun best de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Ik ga ervan uit dat het niet al te lang meer gaat duren. Bedankt voor je feedback in ieder geval.
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Jullie kunnen de storing nu ook in de gaten houden via het officiële topic:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/3956-Leersum/td-p/91986

Paulvanveen

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Roerend al dat begrip. Ondertussen kan ik al ruim een week niet thuis werken en moet ik dus dagelijks naar de zaak rijden, 68 KM vice versa. Waar kan ik die extra kosten declareren ? Bij VodaFone ? Het is toch te belachelijk voor woorden dat iedereen maar om de hete brei heendraait en niemand een goede datum kan geven wanneer het probleem is opgelost. "Wacht u donderdag even af, als het dan nog niet werkt belt u maar even terug"  . Fijn detail: Omdat je niet naar 1200 kan bellen omdat je GSM dus niet werkt moet je dat met een vaste telefoon doen (die ik er gelukkig nooit heb uitgedaan) wat vervolgens het tarief kost van bellen naar Mobiel. Ook te belachelijk voor woorden dat mensen niet eens hun OV Chip kaart kunnen opladen hier omdat hier ook een VodaFone SIM in zit. Pak je verantwoordelijkheid Vodafone, als er een groot evenement is zijn jullie er als de kippen bij om extra capaciteit in te zetten. Ik zou zeggen, zet die apparatuur NU in Leersum neer.
 
TOPPUNT VAN DIT ALLES: Staat nu eindelijk een  storing op het forum las zijnde storing in het 2G netwerk waarvan niet gezegd kan worden wanneer dit opgelost is. Er wordt gesuggereerd om 3G of 4G te gebruiken  maar dat werkt al jaren niet in Leersum dus Vodafone, bedankt voor de fantastische tip. Ik zou zeggen, stuur een iemand met een telefoon naar Leersum en kijk eens hoe fantastisch hij kan terugvallen op 3g, laat staan 4G
EvdV

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb geen idee wat een Kudo inhoudt, maar de schrijver hierboven vat het goed samen! Overstappen naar 3G (4G durf ik niet eens op te schrijven eigenlijk....) is inderdaad een utopie in deze regio. Alsof we in één of ander exotisch buitengebied wonen!
En inderdaad, ik kom nogal eens op het Mediapark in Hilversum ivm mijn werk, maar zogauw er opnamen van The Voice worden gemaakt wordt er ik weet niet wat voor extra capaciteit van stal gehaald. Om maar geen SMS-je te missen gok ik.... En waarschijnlijk niet om het zoveelste talent naar een glansrijke carrière te helpen....
Vodafone, neem inderdaad je verantwoordelijkheid. Er proberen in dit 'afgelegen oord' ook mensen hun brood te verdienen met hulp van jullie mobiele telefonie. Of heeft mevr. Kroes gelijk en is ons netwerk te vergelijken met dat van een gemiddeld afrikaans land?? Treurig.
 
Fijn dat er nu een officíële link betreffende deze storing is gemaakt, maar daar moeten jullie ook echt beter mee om gaan. Om mijn eigen discussie terug te vinden in dit forum is al zoeken naar een speld in een hooiberg!
Ik heb me nu 'geabonneerd' op deze discussie, misschien gaat het dan sneller! Intussen wacht ik op beter nieuws.
 
Groet,
Ellen
nicoletprins

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aan de rand van Leersum (pc 3956 RZ) is de ontvangst al net zo beroerd! In ons huis zijn èn Vodafone èn Hollandsnieuwe gebruikers en we hebben er allemaal last van. Bellen of gebeld worden terwijl je in huis bent, is haast onmogelijk, verbindingen vallen met regelmaat weg. Grote frustratie dus!!
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic