Zippy1970

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte 3G dekking - dekkingskaart klopt niet?

Ik wordt er een beetje gestoord van. Deze vakantie op mijn vakantieadres (binnen Nederland) had ik geen 3G dekking en amper GPRS (max rond de 10kbps of zo), en van het weekend op het strand in Zandvoort had ik helemaal geen data verbinding - zelfs geen GPRS.
 
Mijn vrouw (T-Mobile) had op beide plaatsen gewoon een prima HSPA dataverbinding.
 
Als ik de dekkingskaart van Vodafone bekijk (bijvoorbeeld deze) dan zou ik op zowel mijn vakantieadres als op het strand gewoon een prima dataverbinding moeten hebben, maar dat is dus absoluut niet het geval. Zowiezo vind ik dat mijn dataverbinding het afgelopen jaar sterk verslechterd is. Op slechts een aantal plaatsen haal ik snelheden die bij een HSPA verbinding horen. Over het algemeen haal ik "slechts" een paar honderd kbps.
 
En het ligt niet aan mijn telefoon. Zowel pp mijn vakantieadres als op het strand had ik mijn simkaart ook in de telefoon van mijn vrouw geprobeerd - dat maakte geen enkel verschil.
 
Is de dekking van Vodafone echt zo vreselijk achteruit gegaan (en kloppen de dekkingskaarten niet meer) of is er iets anders mis?
 
 
3 Reacties 3
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Heey Zippy,
 
Je hebt jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd, dat was het niet.
Heb je haar simkaart ook eens in jouw toestel geprobeerd?
 
Maar probeer eens een nieuwe simkaart....die kun je bij de Vodafone winkel gratis krijgen als je abonnement hebt.
Moet je wel je ID kaart meebrengen.
Vooral omdat je zegt dat je verbinding steeds slechter lijkt te worden.
 
Zippy1970
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja klopt, ik heb het idee dat het steeds slechter wordt.
 
Maar hoezo zou een nieuwe SIM kaart kunnen helpen?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Nou een nieuwe simkaart helpt vaker bij netwerkproblemen.
een simkaart verslijt ook....
 
kun je gratis omwisselen bij de vodafone winkel als je een abonnement hebt en  even je id meeneemt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic