KarinH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht tot geen bereik

Ik ben al heel wat jaartjes klant bij Vodafone en naar volle tevredenheid. Prima service, storingsvrij, etc. Het laatste jaar gaat het bereik in ons dorp echter flink achteruit. Internet geen probleem, thuis gebruik ik WiFi en buiten huis geen issues. Maar 9 van de 10 keer dat ik gebeld wordt moet ik terugbellen met de vaste telefoon. Zelf met mijn GSM iemand bellen is al helemaal niet mogelijk. Heb ik al een 'wit balkje' dan is het er slechts 1. De laatste weken vaak gewoon helemaal niets. Daar zit je dan met je nieuwe RED abonnement van 49 euro. Ik denk dat ik hier tot nu toe nog geen 5 euro van heb kunnen gebruiken. Er is recentelijk wel een nieuwe zendmast in de buurt geplaatst, maar dat lijkt de ontvangst alleen maar te hebben verslechterd. Ik weet overigens niet of er een Vodafone antenne is geïnstalleerd. Iemand tips of wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Die 49 euro is te veel geld om alleen maar 'WordFeud' te spelen 😉
14 Reacties 14
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Karin, een goede eerste stap is altijd om te bekijken waar de oorzaak precies zit.
De volgende info is nuttig:
- om welke postcode gaat het precies
- merk je het probleem alleen daar of overal waar je komt?
- sinds wanneer merk je precies achteruitgang?
- weet je of andere mensen met Vodafone in de omgeving hetzelfde merken als jij?

Op die manier kunnen we gaan bepalen of de oorzaak bv in de dekking zit (dan hoort iedereen ongeveer hetzelfde te merken als jij) of dat het probleem bv in je telefoon of simkaart zit (ook simkaarten slijten).
KarinH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Het gaat om postcode 7855. Het probleem doet zich alleen hier voor. Over het algemeen heb ik verder goed bereik, uiteraard zijn er uitzondering, maar niet noemenswaardig. De situatie is vooral het laatste jaar verslechterd. Ik heb getwijfeld over een andere provider, maar ook KPN en T-Mobile doen het hier minder, maar ik heb het gevoel dat die toch iets minder last hebben van dit probleem. We hebben thuis allemaal Vodafone, allemaal een andere telefoon en allemaal hetzelfde probleem. Ik gebruik zelf de Galaxy S4. Ik heb hierbij een nieuwe simkaart gekregen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bedank voor de info Karin. Gezien de informatie heeft het er alle schijn van dat de dekking op die locatie niet optimaal is. Ik heb het vermoeden dat dit om het 3G netwerk gaat. Kun je eens het 2G (GPRS) netwerk testen door je toestel handmatig op 2G in te stellen? Wellicht dat dit beter werkt.
floortje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geachte lezer, 
Wij wonen ook in gebied 7855. Tot enige tijd geleden had Vodafone hier het beste bereik en was ik tevreden. Ik heb het alleen over telefoon en sms gebruik.  De kwaliteit is zodanig achteruit gegaan dat wij binnenshuis geen bereik meer hebben en niet gebeld kunnen worden, buitenshuis is het ook niet best. Dat is voor ons als kampeerbedrijf onacceptabel want dat kost ons klanten. Heel vervelend dus. Ik hoop dat u de oorzaak achterhaalt en oplost.
 
Met vriendelijke groet, 
Jill Soeurt
KarinH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Floortje, ben blij met je reactie. Wij wonen in hetzelfde dorp. Ik heb destijds ook voor Vodafone gekozen vanwege het goede bereik. Ondanks dat KPN en T-Mobile hier ook minder zijn, kun je daar nog iets mee. 3 'streepjes' T-Mobile tegenover 1 of geen Vodafone. Denk dat ik een officiële klacht in ga dienen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik zie inderdaad dat het 3G bereik op deze locatie niet optimaal is:(.
Als jullie willen kunnen jullie hier feedback geven: http://voda.fo/ne/ovllg

Hopelijk biedt dit uitkomst!
vervo356

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in Breukelen. PC 3621HL.
Al ongeveer een week kan ik en mijn vrouw (ook klant vodafone) niet bellen en sms'n in en rond ons huis. Als ik naar de bovenverdieping loop, dan heb ik soms iets bereik.
Als we enkele km's van huis zijn lukt het allemaal wel.
Enkele dagen geleden gebeld met vodafone (nadat de eerste 2 keer werden verbroken vanwege het bereik). De mevrouw die ik aan de lijn had moest even info inwinnen en zei dat er een mast plat lag. Breukelen scheen nog net in dat bereik te liggen.
Maar ze kon niet duidelijk maken waar het nu precies was en hoe lang het nog zou duren.
Ik vind het een tekortkoming dat wij als klant niet niet juist op de hoogte gebracht worden.
Het duurt nu allemaal wel erg lang.
floortje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Karin, 
 
Ik heb inmiddels zoals Annabel aangaf een feedback formulier ingevuld.
Als ik om me heen meer klachten hoor zal ik die mensen ook naar deze site verwijzen.
 
groet, Jill 
Roelanda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben bij ons in het dorp altijd goed bereik gehad.
Helaas heb ik sins enige tijd weinig tot geen bereik meer.
Helaas hoor ik daar meer klachten over van dorpsbewoners.
Mijn postcode is 4061BD
jain

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik in het postcode gebied 9401 ervaar ik dat het bereik van vodafone minder wordt, soms valt het bereik helemaal weg, jammer, vodafone had altijd de beste dekking maar gaat hard achteruit, ik reis veel door het land en het valt mij op dat er steeds meer gebieden zijn waar het bereik slecht is, eerder ook nooit problemen gehad.
Jammer dat de kwaliteit van het netwerk steeds meer achteruit gaat, ben al ruim 14 jaar klant bij vodafone en misschien wordt het nu wel eens tijd voor een andere aanbieder.
 
Inge
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@vervo356 &@Roelanda Je kunt momenteel inderdaad problemen ondervinden op postcode 3621HL & 4061BD. Dit is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.
@jain Op deze postcode zijn geen problemen bekend. Zijn er wel locaties waar je wel goed bereik hebt? Het probleem hoeft niet perse met het netwerk te maken te hebben. Het zou bijvoorbeeld ook een defect in je simkaart kunnen zijn. Probeer ook eens de tests in het volgende topic.
Roelanda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank u wel voor de reactie.
We wachten het af.
xxmookiexx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet u toevallig ook of er problemen zijn rond 8337 KT? 
Vodafone is al behoorlijk slecht hier, maar als ik bij het raam sta heb ik nog een minuscuul beetje bereik (zowel telefonisch als met internet) maar sinds vrijdag is het helemaal een ramp en heb ik zelfs buiten geen bereik meer! Nu heb ik geluk dat ik even bij de buurvrouw op de Hotspot in kan loggen, zelf lukt dat niet meer... 
 
Telkens weer geef ik Vodafone het voordeel van de twijfel,  maar steeds meer denk ik er over mijn contract niet te verlengen,  en op deze manier maakt Vodafone het me wel héél makkelijk. 
 
Mvg, Monique ( Sony Ericsson Arc S)
 
lizette

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben een zakelijke gebruiker van Vodafone in gebied 7855 . Ik herken de klachten . Sinds enkele maanden ontvang ik binnen alleen nog maar voicemail berichten van mensen die mij trachtten te bellen. Ook naar buiten bellen lukt zeer matig. Ik krijd dan de boodschap "buiten service gebied". Als ik letterlijk buiten sta lukt het beter om contact te krijgen. Niet echt handig met een bedrijf. Ik ben tot nu toe ook een tevreden klant geweest van Vodafone en adviseerde mensen altijd Vodafone vanwege het goede bereik. Hoe kan het nu zo zijn dat dit verandert is??? Ik hoop dat de service weer snel als van ouds is!!
 
Lizette
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic