oelie55

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht tot geen bereik sinds 3 weken in rijsbergen postcode 4891sm

Ik heb sinds 3 weken slecht tot geen bereik binnenshuis in Rijsbergen op postcode 4891sm. Ook directe buren hebben op het vodafone netwerk sinds 3 weken slecht bereik. Tijdens bellen binnen valt bereik steeds weg en moeten we buiten gaan staan om weer contact te maken. Ik bel nu 10 jaar met vodafone en heb binnenshuis nooit last gehad, sterker nog vodafone was de enige die hier voldoende dekking gaf. Ik heb klantenservice gebeld en daar werd mij verteld als er slecht bereik binnenshuis is , ze hier niets aan kunnen doen. Als ik deze juffrouw meedeel dat dit probleem nooit eerder is geweest en dat ik 10 jaar zonder problemen binnenshuis wel heb kunnen bellen weet ze hierop geen antwoord.
Op de vodafone site kom ik geen storing of onderhoud tegen in Rijsbergen.
Graag een oplossing voor dit probleem !!

mvg,
Oelie55
19 Reacties 19
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Oelie

Ik zou in jou situatie nogmaals terug bellen om te kijken of je iemand krijgt te spreken die wat kundiger is. Zoals je al aangeeft: Het heeft voorheen prima gewerkt en meerdere mensen in de omgeving/straat hebben hetzelfde probleem. Dit is iets wat onderzocht moet worden...

Groeten

Edit: Spelen deze problemen op 2G of 3G?
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Flow,

Er werd verteld als je binnen slecht bereik heb moet je maar onze versterker van 80 euro aanschaffen. Ik zij dat dat nooit nodig is geweest en altijd goed bereik binnen heb gehad. Dan moet je maar afwachten zij ze , misschien zijn ze in de buurt ( breda > 10 km ) met het vodafone netwerk bezig en kan dit het signaal in Rijsbergen verzwakken om dat het netwerk dan overbelast raakt. Echter van een storing of onderhoud is niets bekend ! Dus daar moest ik het maar mee doen ( afwachten maar zonder verdere onderbouwing of duur versterkertje kopen wat mijn inziens weggegooit geld is als er toch elders een probleem is )
Ik hoop dat een deskundig Vodafone medewerker wil reageren, in de klantenservice heb ik niet zoveel vertrouwen meer.

Mvg,

Oelie55
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Oelie,

Juist als het voorheen prima is geweest en er geen storing bekend is, dient er een onderzoek opgestart te worden.

Had je normaal gesproken prima 2G of 3G dekking binnenshuis?

Gr
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

Ik had mijn toestel ( i-phone 4 ) altijd op 2G staan en prima bereik binnen. Nu als ik op het display kijk geeft hij 3 streepjes , maar als ik ga bellen valt het bereik na enkele seconden weg. Het geluid is dan haperig en kunnen ze mij en ik hun niet meer verstaan. Na het wegvallen zie ik dat er nog maar 1 streepje op staat . Dan even wachten en dan weer 3 streepjes !
Ik heb nu mijn toestel op 3G gezet , maar ik weet niet of dat wat uitmaakt ?

Groet,
Oelie
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Oelie,

Als je hem 3G zet, heb je dan ook 3G dekking of blijft hij op 2G staan?
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoy Flow,

Nu ik het 3G heb geselecteerd heb ik net zonder probleem binnen kunnen bellen ! Super, kan het zijn dat sinds kort 2G niet goed meer werkt op onze postcode ivm het 3G netwerk ?
Ik wacht nog ff af want dadelijk is het maar van tijdelijke aard.

Groet,
Oelie
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

Hoe kan ik zien dat hij niet op 2G blijft staan als ik 3G heb ingesteld ?
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik dat zien ?

Groet,

Oelie
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Oké, mooi.

Dit zie je als je Wi-Fi uit hebt staan. Je ziet dan 3G of G. G staat dan voor 2G.

Groeten
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

wifi staat nu uit , waar kan ik 3G of GG zien ?
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Oelie,

Dat zie je links boven in de statusbalk. Meestal naast Vodafone NL.

Groeten

Ps. 2G wordt soms ook als een cirkeltje (O) aangegeven.

oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie boven in de balk naast vodafone niks staan. Zou dat te maken kunnen hebben dat ik geen mobiel internet heb ?

Gr,
Oelie
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Dat zou kunnen inderdaad. Wat je nog kunt doen is het controleren in de "Field Test Mode" van de Iphone. Dit is een "verborgen" menu met je huidige netwerk informatie. Dit kun je op de volgende manier openen:
- Ga naar je bel applicatie
- Toets in: *3001#12345#*
- Druk op "bellen"
- Ga naar "Netwerk info/Serving Cell Info"

Daar staat dan of je met GSM (2G) of UMTS (3G) verbonden bent.

Daarnaast wordt op dat moment de signaal indicator aangepast. In plaats van balkjes/bolletjes zie je dan de dBm waarde. Ben benieuwd wat die is bij jou binnenshuis. (bijvoorbeeld -90)

Groeten
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij geeft -92 is dat goed/slecht ?

gr,

Oelie
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Vanaf -98dBm heb je op 2G geen dekking meer. Op 3G is dit vanaf -106dBm.

Dus het hangt er vanaf waar je op bent aangemeld, in dit geval.

Gr
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Flow,

Er staat bij GSM Cell Info : Band "G" ( is dat 2G ? ) Als dat zo is begrijp ik niet terwijl ik 3G heb aangevinkt in mijn toestel dat hij toch 2G selecteerd. Kan er wel gebeld worden met 3G zonder mobiel internet ? ( mobiel internet gebruik ik niet en staat uit )

gr,

Oelie
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

Nu geeft hij -94 dan -100 dan -96-99-106 dan zegt hij geen netwerk meer ( geen service )
nu naar 1 minuut -96 dan -103 dan -95 en weer -107 enz enz hij blijft maar pendelen !!
Dit is echt niet goed lijkt mij en ik kan ook niet meer bellen.

Wat nu ?

Groet,

Oelie
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Op 3G bellen zonder dataverbinding kan inderdaad. Soms is het 3G-netwerk ook sterker dan het 2G-netwerk want er staan allerlei 3G-masten van Vodafone waar geen 2G in zit. Vooral in steden is dat zo.

-96 zou genoeg moeten zijn om mee te bellen. Contact met de klantenservice en dan de netwerkafdeling zou handig zijn. Als je binnen geen of weinig 2G-dekking hebt en dus niet eens kunt bellen wil Vodafone nog weleens zonder kosten een versterker opsturen.

Zou inderdaad kunnen dat er werkzaamheden zijn trouwens, maar die duren meestal max. een week. 3 weken is wel erg lang.
oelie55
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ruud,

Hartelijk dan voor je antwoord.
Weet jij misschien hoe het komt dat het tussen -95 en -107 continu wisselt ?
voor 2G valt dan de verbinding boven -96 steeds weg ! Als ik geluk heb kan ik bellen maar tijdens gesprek valt hij na enkele seconden weg en verbreekt de verbinding !

mvg,

Oelie
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic