melvinl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht netwerk buitenland

Hallo vodafone,

Het komt steeds vaker voor dat ik met mijn aansluiting problemen heb in het buitenland, in grote delen van frankrijk weg vallende gesprekken of totaal geen netwerk, duitsland idem en dat is een vodafone eigen netwerk. Italie op vodafone netwerk erg veel problemen met bellen gebelt worden en smsen. Zwitserland, luxemburg en belgie ook veel netwerk problemen.

En in nederland vallen de gesprekken ook steeds vaker weg.

Wat is hier aan de hand en wat denkt vodafone er te gaan doen?

Mvg melvin
4 Reacties 4
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Melvin,

Voordat we inhoudelijk ingaan op je post lijkt het me verstandig dat je eerst eens even het volgende topic doorleest. Hier vind je namelijk tips wat je kunt doen om optimaal gebruik te maken van je telefoon als je in het buitenland bent. Mocht je toch nog vragen hebben dan kun je deze uiteraard via het forum stellen!
Derk2612

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey maartje. Dat is geen antwoord op de vraag die gesteld word. Ik ben chauffeur en ik zit met hetzelfde probleem in het buitenland. Vaak geen 3g in duitsland via vodafone. Terwijl de duitsers massaal via vodafone aan het internetten zijn. En dan heb ik zakelijk abo. B. 1gig in voordeel landen. Ik heb het idee dat vodafone ons achter stelt in het buitenland, terwijl wij er wel voor betalen!!!!!!!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Derk2612,

Het is lastig antwoord te geven op jouw vraag, omdat ik niet precies weet wat voor abonnement je hebt. Wat voor abonnement zie je staan op My Vodafone? Soms is het ook mogelijk om je abonnement om te zetten, de nieuwe Red abonnementen hebben meer mogelijkheden met betrekking tot het buitenland. Wellicht is het mogelijk jouw abonnement om te zetten.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Derk: het Vodafone-netwerk in Duitsland is in de buitengebieden niet altijd even snel. Vaak val je terug op EDGE. Zelfs bij drukke tankstations in het buitengebied heb je niet altijd 3G. Vraag maar eens aan collega-chauffeurs wat hun ervaring is met 3G. Want internet doet het wel bijna overal, alleen als je terugvalt op GPRS/EDGE dan is het wel traag.

Je zou kunnen switchen naar een ander netwerk zoals Telekom.de of E-Plus, maar die zijn in de buitengebieden vaak niet beter.

Op de kaart hieronder kun je zien wat de dekking is van vodafone.de:
http://www.vodafone.de/privat/hilfe-support/netzabdeckung.html

melvinnl: je gebruikt de Galaxy S3 LTE zie ik (staat bovenaan je forumpost). Kun je controleren of de LTE-functie aan staat? In het buitenland kan die misschien problemen geven (later wel weer aanzetten als je vodafone 4G in Nederland wilt gebruiken!)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic