Sietske_old

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht/geen bereik

Sinds 8 augustus heb ik zeer slecht bereik. Zowel geen WCDMA als GSM. Dit is niet alleen in en rondom huis maar ook op andere plaatsen. Het is niet constant, eerste dagen continu geen GSM of internet. Nu zo af en toe.

Ik heb tot nu toe hem geswitcht van WCDMA naar GSM en automatisch beide. Handmatig op het Vodafone netwerk gezet en mijn telefoon meerdere malen opnieuw opgestart. Tevens heb ik de simkaart eruit gehad en even over mijn spijkerbroek gewreven. Deze is ondertussen zo'n 8 jaar oud geloof ik.
Ik heb een Samsung s3 neo.

Kan iemand vertellen wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen valt?
3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Wat vervelend dat je en slecht netwerk ervaart. Heb je al eens via de dekkingskaart gekeken en dan onder het kopje Storingen & werkzaamheden of dit rondom je regio aan de gang is?

Hoor het graag van je terug!
Anonymous
Niet van toepassing
Als de dekkingskaart geen storing aangeeft etc. Raad ik aan om de instellingen eens te controleren via http://handleidingen.Vodafone.nl/web/
Zorg er voor dat mobiele data aan staat. Tevens kun je een kruistest doen. Hiervoor gaat een werkende simkaart in jouw toestel en jouw simkaart in een ander toestel. Dit kun je tevens doen in een Vodafone winkel. Is het de simkaart dan krijg je via de winkel een nieuwe simkaart. Tevens kun je ook contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk en of er eventuele blokkade erop staat etc.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Sietske

Het is altijd handig om ook even de locatie te vermelden waarop je problemen ervaart. Als je dit bijvoorbeeld maar op één plek ervaart dan kan het aan het signaal van die locatie liggen. Als je dit overal ervaart dan kan de oorzaak bijvoorbeeld in het toestel of in de simkaart liggen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic