Fremunt

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik

Heb laatste maand maar 1 streepje voor g4 internet. Hoe kan dat? Mijn man heeft ook abb. Vodafone en heeft hetzelfde probleem.

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Fremunt 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, hoe kan dat?! Laat ik zeggen, het is altijd vervelend dat je slecht bereik hebt. Maar 1 streepje wil nog niet zeggen dat je slecht bereik hebt of slecht internet. Je zal dan via je telefoon, met een app, moeten kijken wat je snelheid is en dan kan je pas echt beoordelen of het echt slecht is. Misschien zit je wel binnen in een huis waar je nu minder bereik hebt of er zijn meer mensen thuis gebleven en die zitten nu allemaal op dezelfde zendmast en dan kan het ook drukker zijn. Het zijn allemaal dingen waar het aan kan liggen, dus moeilijk uit te leggen. 

Ik zou zo ie zo een netwerk controle doen op de website van Vodafone, kijken of ze misschien wel bezig zijn met jullie masten, en mocht het nog steeds een probleem zijn, kaart het dan aan bij de betreffende afdeling en die kan het dan uitzoeken. Dit alles kan je vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Fremunt

Het is lastig om direct een concreet antwoord te geven, omdat er diverse oorzaken kunnen zijn zoals @Energieboy ook al aangeeft. Ervaren jullie dit met name binnenshuis of ook als jij en jouw man bijvoorbeeld even een wandeling maken? En ervaar je zelf ook dat de verbinding langzamer is of is het echt enkel en alleen het streepje? Als de verbinding langzamer is, dan wil ik je ook aanraden om eens de snelheid te testen en de netwerkcheck op  deze pagina te doorlopen. Er wordt dan uiteindelijk een case aangemaakt en dat gaat de technische afdeling op locatie kijken. Mochten zij er niet uitkomen, dan wordt het overgedragen aan de klachtenafdeling. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic