Dirkie10

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik/ wegvallen verbinding tijdens rijden

Hallo,

Ik heb nu een paar keer ervaren dat als ik onderweg ben met de auto, de verbinding helemaal wegvalt.
Hij zit meestal in mijn broekzak, dus ik zal hem eerst wat beter neerleggen, (heb eerdere tips gelezen op het forum) Maar wat is het beleid van Vodafone? Als het blijft gebeuren, bestaat dan de mogelijkheid om het contract te ontbinden? Of zijn er andere mogelijkheden?

Ik hoor graag!

Bedankt,

**bleep**
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Dirkie, opzeggen is in zo'n geval in ieder geval niet mogelijk. Het voordeel van mobiele technologie is dat je mobiel bereikbaar bent, maar net zoals je wifi-router geen oneindig bereik heeft heeft ook een telefoonmast dat niet.
Ook storing van het signaal is een probleem waar rekening mee gehouden moet worden. Net zoals je router niet door 3 verdiepingen beton heen komt kan ook het mobiele signaal gestoord worden, onder andere door de carosserie van je auto en tenslotte wordt een stabiel signaal vasthouden ook weer moeilijker als het apparaat waar dat signaal naartoe moet met 120 Km/h over de weg zoeft.

Tel die drie bij elkaar op, en dan is het gewoon onmogelijk om altijd en overal verbinding te garanderen, al proberen we dat natuurlijk wel.

Als je het idee hebt dat je ook buiten de auto op momenten dat dat niet hoort de verbinding kwijtraakt, dan kun je je toestel en sim eens laten controleren.
Ook hebben sommige types toestellen betere antennes (en dus meer ontvangst op plekken met wat minder bereik). dan andere.

Maar opzich hoort het een beetje bij mobiele technologie dat je niet altijd en overal bereik hebt.
Dirkie10
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas, bedankt voor je antwoord!
 
Ik snap je verhaal. Twee jaar geleden zat ik bij T mobile en daar vielen soms ook telefoongesprekken weg door slecht bereik. daar kreeg ik wel de mogelijkheid om mijn contract te ontbinden. Wel nadat ik aan kon tonen op welke momenten dat gebeurde. Ik vind het dan ook vreemd dat dat bij jullie niet mogelijk is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, dat zei ik niet direct toch? 😉

Wij houden uiteraard mensen niet aan een abonnement dat ze het grootste deel van de tijd niet kunnen gebruiken. Als je bv op je thuis-adres nooit bereik hebt, en dat ligt aan ons netwerk, dan houden we je echt niet aan je contract.
Dat is ook de reden dat ik je vroeg naar de plekken waar je wegvallende gesprekken merkt.

Het is niet redelijk om van ons te verwachten dat we een contract ontbinden terwijl niet eens duidelijk is of het probleem wel aan ons ligt toch?

Als de oorzaak niet bij ons ligt maar bv in het toestel of aan de locatie, dan is ontbinden ook overdreven denk ik? En bovendien geen oplossing
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic