Fidler

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik thuis na overstap

Ben sinds vandaag over van T-Mobile naar Vodafone maar begin nu al bedenkingen te krijgen.
Voorheen met mijn iPhone 3GS en t-mobile had ik redelijk tot goed bereik thuis en op het werk (postcodes 2914em en 2908LJ).
Sinds vandaag dus Vodafone maar heb thuis zo goed als geen bereik. Niet op 3G maar ook niet op 2G.
Heb de netwerkinstellingen van de iPhone al eens hersteld en een herstart uitgevoerd maar dit heeft niet geholpen.
Ook valt me op dat mijn accu nu veel sneller leeg is als normaal.
Volgens een zendmasten overzicht is er een UMTS mast vlak bij, ik weet ook waar deze staat en kan hem zien vanaf mijn huis...
Aan de simkaart kan het niet liggen, deze is net twee weken oud.
Wat kan er mis zijn ?
3 Reacties 3
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Fidler,

Vervelend te lezen dat je dekking niet optimaal is.

Is dit ondertussen beter geworden/opgelost? De reden waarom ik dit vraag is dat het porteringsproces beetje bij beetje gaat. Dus het kan zijn dat de dag van overstappen de dekking en diensten nog niet optimaal functioneren.

Laat me even weten wat je ervaringen op dit moment zijn, ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Fidler
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Miranda,
 
Bedankt voor je snelle antwoord.
Helaas is de situatie nog niet verbeterd. Nog steeds maar 1 a twee streepjes bereik op 3G en soms terugval naar 2G.
 
Vriendelijke groet,
 
Fidler
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Fidler,

Dit kan inderdaad gebeuren op momenten dat het druk is op het netwerk. De afstand waarbinnen een mast 3G-bereik heeft is namelijk flexibel. Als het druk is is de afstand kleiner dan in rustige periodes.
Op zulke momenten kun je proberen om even je toestel in vliegtuigmodus te zetten en dan weer terug naar het netwerk.
Je maakt dan een nieuwe aanmelding op de mast.

Verder kan het ook zijn dat je simkaart slecht contact maakt. Probeer eens even of je dezelfde problemen hebt met je simkaart in een ander toestel.
Als bovenstaande tips niet helpen raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice om te overleggen wat je nog meer zou kunnen doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic