falcon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik thuis na overstap 2

Ik kan me volleidg aansluiten bij de auteur van dit topic, kopie van zijn situatie. Sinds 19 november overgestapt van T-mobile naar Vodafone. Ik woon in de stad Utrecht (pc 3525AM) waar je zou verwachten dat goed bereik standaard is (hemelsbreed maar 750 meter van de snelweg). Vooralsnog is me duidelijk geworden dat Vodafone stukken slechter is dan T-Mobile voor mijn situatie. Geen 3G, maar zelfs heel vaak geen mogelijkheid om te bellen. Ik gebruik een iphone 3GS en sinds de overstap naar Vodafone is mijn batterij aanzienlijk sneller leeg (geen wonder als je voortdurend naar netwerk moet zoeken). Ik woon in een nieuwbouwwoning maar dat lijkt me geen vrijbrief om bellen en datagebruik als onmogelijk te bestempelen, T-Mobile kon het tenslotte ook prima.
Eigenlijk had ik beter moeten weten. M'n vriendin heeft al jaren Vodafone, nog met een data-loos abonnement op een nokia 6233, en hoe vaak zij wel niet de verbinding weg ziet vallen tijdens een gesprek. Ze wijtte het aan haar telefoon en dat was ook mijn hoop, maar sinds 19 november weet ik beter.
Ook haar zakelijk Samsung Galaxy Advance op het Vodafone netwerk kent het identieke probleem van geen 3G verbinding en vaak wegvallende spraakverbinding.
Is er iets aan de hand met de zendmast bij mij in de wijk? Gevalletje ondercapaciteit? Ik zou het uitermate waarderen als ik binnenshuis ook weer gewoon gebeld kan worden in plaats van alleen via whats-app via de wifi bereikbaar te zijn.
3 Reacties 3
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi falcon,

Ik heb de dekking bij jou thuis bekeken en deze is niet optimaal. Via het forum heb ik niet de mogelijkheid om dit specifiek voor jou na te laten kijken. Ik wil dit graag nader voor je laten onderzoeken.

Heb je de beschikking over een Facebook of Twitter account? Ik wil je vragen om via een van deze media contact op te nemen met ons. Voor meer informatie kun je hier kijken: http://www.vodafone.nl/klantenservice/ Geef in je bericht even aan dat ik je heb doorgestuurd. Dan kunnen we kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
falcon
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi MelH,
Dank voor je antwoord, ik heb m'n vraag via facebook gesteld. Wat me verbaast is je opmerking over dat je de dekking hebt nagekeken en je bevindingen daarbij. Als ik namelijk de dekking bekijk via jullie dekkingskaart mobiel internet zie ik geen afwijkingen voor mijn huis ten opzichte van de rest van de directe omgeving. Het is gewoon paars gekleurd dus in ieder geval 14,4 Mbps zou mogelijk moeten zijn. Heb jij als moderator een andere dekkingskaart?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi falcon,

De dekkingskaarten op vodafone.nl zijn gebaseerd op theoretische modellen en geven een indicatie van de dekkingssituatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic