jeffrey1993

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht bereik postcode 7481

Beste Vodafone,

In het postcodegebied 7481 is erg slecht GSM en 3G bereik. Vaak valt het GSM signaal weg en is er nauwlijks tot geen 3G bereik en als het er is dan is het erg sloom. Ik vind dit erg hinderlijk en storend want op deze manier kan ik niet gebruik maken van mijn abonnement omdat er steeds problemen zijn.

Zelf denk ik dat er te weinig masten zijn om het signaal goed te kunnen verdelen. Heel erg vervelend als je een hoop geld betaald maar zeer slecht bereik hebt in mijn woonplaats.

Ik zou graag willen dat er serieus naar een oplossing wordt gezocht en dat het netwerk hier wordt verbeterd anders stap ik over naar een provider die wel een goede dekking kan bieden want niet alleen in mijn woonplaats vind ik de dekking slecht. Vaak heb ik in Nederland slecht bereik of valt de verbinding weg. Voor een provider als Vodafone mag je wel meer verwachten en zou er toch echt een degelijk en fatsoenlijk netwerk moeten zijn aangezien jullie jezelf presenteren als een van de beste providers met de beste dekking..

Met vriendelijke groet,

Een geirriteerde klant (Jeffrey)
15 Reacties 15
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jeffrey1993 ,

Natuurlijk begrijp ik dat je gewoon normale netwerkdekking wilt hebben en dat je dit ook verwacht bij je abonnement.
Ik zie wel dat het gebied tegen de Duitse grens aanligt wat kan inhouden als je te dichtbij de Duitse grens woont je last kan krijgen van buitenlandse netwerken.

Ik heb nog wel even en aantal tips voor je! Bekijk deze hier.
Zou je even kunnen kijken of deze hielpen of niet zo niet wat merk je er dan van?

Via het Forum kunnen wij eigenlijk niet en oplossing bieden aan dit probleem, daarvoor moet ik je helaas wel verwijzen naar de klantenservice. Maar zij helpen jou ook graag :)!
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De tips die je noemt hebben niet geholpen. Ik woon inderdaad in de buurt van de Duitse grens maar niet zo dichtbij dat er sprake is van netwerk wisseling. Vanaf hier naar de Duitse grens is minimaal 15 km! Dus dat zou het niet moeten zijn.

Het valt mij op dat in het hele dorp het GSM en 3G bereik slecht is dus ik denk dat her gewoon te weinig capiciteit is met de huidige masten! Ik zou willen dat Vodafone het hier eens gaat updaten en gaat kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is.
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Enkele weken geleden heb ik al eens een melding gemaakt op dit forum over het slechte bereik in postcodegebied 7481. Het zou zijn opgelost maar tot op heden niks verbeterd.

Ik heb alles al gedaan zoals andere simkaart proberen, telefoon uit en aan zetten, simkaart in andere telefoon testen en ga zo maar door.

Ik ben niet de enige want iedereen hier (3 andere Vodafone gebruikers) hebben dezelfde problemen dus overduidelijk dat het aan het netwerk van Vodafone ligt en niet aan mijn toestel of simkaart.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @jeffrey1993,

Wanneer er al een topic is over dit onderwerp is het niet nodig om een nieuwe te plaatsen. Dit maakt het onoverzichtelijk. Ik heb beide topics nu samengevoegd.

Heb je misschien ook de volledige postcode voor ons? Dan kan er gerichter worden gezocht.

Het kan wel zijn dat we je helaas moeten teleurstellen. Vooral in het grensgebied kunnen we niet voldoende bereik leveren. Dit heeft te maken met Europese afspraken waar mobiele operators zich aan moeten houden en zendinstallaties niet te hard in de buurt van de grens mogen laten ‘zenden’.
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
7481 JM is de postcode. Ik neem aan dat ik dan mijn contract kan ontbinden omdat jullie niet kunnen bieden wat ik mag verwachten van een provider.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @jeffrey1993,

Ik heb de dekking op deze postcode nagekeken. Ik zie dat er op de Lansinkstraat metingen zijn verricht voor zowel het 2G als 3G netwerk. Er zijn ook metingen verricht op de rotonde die kruist aan de Lansinkstraat, Goorestraat, Stationstraat en Spoorstraat. De dekking zou hier optimaal moeten zijn. Heb je misschien binnen slecht bereik? Binnen kan het namelijk niet altijd worden gegarandeerd.

Wanneer het om de binnendekking gaat is SignaalPlus misschien een optie voor je.

Je contract kun je nooit zomaar ontbinden, helemaal niet wanneer de metingen aangeven dat het bereik wel goed is. Via het Forum kunnen we dit verzoek in ieder geval niet oppakken. Een klacht kan wel worden ingediend via dit formulier.
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou dan weten jullie meer dan ik want ik ben nog steeds niet op de hoogte gebracht. Ik heb zowel binne huis als buitenhuis geen goed bereik. Ook op postcode 7481 GH en dit heb ik al vaker doorgeven toen ik meldingen heb gemaakt. Je zegt zelf dat de netwerkdekking niet gegarandeerd kan worden omdat ik in een grensgebied woon...

Ik vind dat ik op zijn minst recht heb of fatsoenlijke dekking en een compensatie voor de schade die ik ondervind omdat ik vaak niet bereikbaar ben.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jeffrey1993 ,

Binnenhuis kan er geen garantie worden gegevens op 3G bereik.
Compensaties worden op dit moment niet uitgedeeld en daar is ook niks over bekend...
Mensen die bij de grenzen wonen van BE of Duitsland kunnen inderdaad last krijgen van het netwerk uit die landen daar valt vaak weinig aan te doen omdat masten vaak net de grens over gaan. En signalen zijn ook en stuk zwakker.
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb je mij horen zeggen dat ik alleen geen bereik binnen heb? Het is binnen en buiten...

Als bekend is dat ik slechte netwerkdekking heb omdat ik dichtbij de Duitse grens woon dan heb ik niet langer iets bij jullie te zoeken want er zijn wel andere providers die wel een fatsoenlijke dekking kunnen bieden. JA ook als je tegen de Duitse grens woont...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jeffrey1993 ,

Je verteld ons inderdaad dat het binnen en buiten is ik wil je even erbij vermelden dat binnenhuis geen garantie wordt gegeven op dekking. Je kunt al zoals Marc zei via het feedback formulier je bericht aangeven wat er aan de hans via het Forum kunnen we voor jou helaas weinig betekenen.

Ik heb Europa ook helaas niet onder controle over de masten dat deze bij grenzen en lager signaal versturen... Dan zul je echter naar Europa zelf moeten opstappen, of en trip nemen naar Noord Amerika.

Online formulier: https://www.vodafone.nl/feedback/
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aan een bijdehand antwoord hebben we niks. Je moet niet de problemen die jullie hebben afschuiven op de klant, dat ik maar naar Europa moet.

Ik betaal nu voor iets waar ik geen fatsoenlijk gebruik van kan maken. Dat is een feit en het is niet mijn schuld dat jullie zulke slechte dekking beiden. Andere providers die kunnen het wel bieden dus dat is vreemd. Of zijn die voorgetrokken door Europa 😉

Anyway vanaf maandag zou hier 4G dekking moeten zijn maar ik heb tot nu toe nog geen 4G op mijn postcodegebied dus ik zie daar ook niet snel verandering inkomen en zeker niet voor 1 september!

Mijn oplossing: laat mij lekker mijn contract ontbinden zodat ik naar een provider kan verhuizen die wel dekking hier kan bieden en die klantvriendelijker is dan jullie.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jeffrey1993 ,

Lawl dat je zo naar me laatste tekst keek van me bericht :(... Maar goed heb je al het feedback formulier ingevuld? Want via het Forum kunnen we geen stap verder gaan.

Als je van plan bent om over te stappen mag dat natuurlijk altijd het is en blijft je eigen keuze...
Ontbinden van je contract kan niet zomaar wil je echter los ervan komen kun je wel het abonnement afkopen zo heb je alle maandelijkse bedragen betaald. Dit kun je via de klantenservice doen.

Het is nog weekend wie weet wat de heilige zondag je (jullie) zal brengen :D!

PS: Heb je al eens gekeken of en nieuwe simkaart wel werkt? En/of je die al eens hebt gekregen.
+
PS: Vaak zijn me berichten om van te lachen en te gieren :P!

EDIT: Heb je al de volgende link bezocht, https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/grensstreek.shtml?
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De dingen die je benoemt heb ik allemaal al geprobeerd. En ik ga niet mijn abonnement afkopen als ik geen fatsoenlijke dekking heb. Dat is de reden dat ik wil ontbinden en dan los je het niet op door alles in een keer te betalen. Dat was ik niet van plan en dat ga ik zeker ook niet doen.

Als Vodafone geen dekking kan bieden omdat ik in een grensstreek woon dan is dat een nalatige fout van Vodafone omdat zei niet de dekking kunnen bieden die wel zou moeten dus dan ben ik ook niet de gene die moet betalen voor de problemen van Vodafone.

De heilige zondag zal hier geen verschil maken tenzij Vodafone extra masten gaat plaatsen maar ja dan krijg je te maken met Europa dus dat zal wel niks worden! 😉

Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen en die geprobeerd. En zoals ik al zei het betreft in totaal 4 Vodafone nummers die hier in het zelfde dorp wonen die ook dezelfde problemen hebben dus dat duidt toch echt op problemen met het netwerk.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jeffrey1993 ,

Ik begrijp je frustratie hiervan. Helaas kunnen we via het Forum je probleem niet verder oplossen we kunnen er wel nog even over praten...? Alleen of het veel werkt betwijfel ik.

Volgens de kaart die ik voor me heb staan zou in dat gebied 2G het gewoon doen 3G ook tot 3,6 Mbps het is niet zomaar mogelijk om niet verder te betalen/afkopen. Volgens metingen werkt het netwerk er gewoon.

Want uit al je berichten lees ik 1 belangrijk ding niet dat je hebt gebeld met de klantenservice voor en technisch onderzoek... Dat lees ik namelijk niet uit je berichten op het Forum. Momenteel vraag je of we via het Forum hiernaar kunnen kijken maar wij kunnen geen opdrachten uitvoeren via 't Forum. En misschien is SignaalPlus en optie?
jeffrey1993
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben steeds in contact met de klantenservice en de afdeling netwerk maar die zeggen steeds dat ze het nog in onderzoek hebben. Het is dat ik zelf erachteraan blijf gaan want anders had ik tot nu toe helemaal niks gehoord. Want de een die zegt dat het een storing is, de ander heeft het over werkzaamheden en weer iemand anders zegt dat er overlast is.

Ik heb hier al een femtocell maar dat verbeterd het niet echt. Ook heb ik al meerdere keren een feedbackformulier ingevuld maar op mijn laatste heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.

Dus om het kort samen te vatten: ik heb alle mogelijkheden met betrekking tot het opnieuw aanmelden op het netwerk, verwisselen van simkaart, toestel aan en uit zetten, klachten via de klantenservice melden, via social media en via feedback formulieren doorlopen. Ook de femtocell heeft het probleem niet opgelost.

Dus wat moet er nog meer gebeuren voordat jet bij jullie duidelijk is dat er toch degelijk problemen zijn? Ik ga toch niet al die tijd en moeite doen als er niks aan de hand zou zijn? En dan nog niet te spreken over de frustratie!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic