Gert1951

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik met nieuwe simkaart

Hallo Vodafone, heb over dit onderwerp al veel gelezen en begrijp zeker de frustratie want die heb ik ook.

Het volgende probleem doet zich, zoals meerderen, bij mij voor.

Ik heb nu sinds een half jaar of iets langer zelfs, een ander toestel, Samsung A51, en moest een andere simkaart in want van mijn oude toestel paste niet, Samsung S5 NEO.

Prima dus, maar niets is minder waar, heb op vele plekken in huis geen bereik, zelfs op het balkon niet!!!!!! Krijg dan telefoontje als icoon met mededeling alleen noodoproepen. 

Dit heb ik met mijn oude toestel dus nooit gehad, daar zit nog mijn oude sim in en geeft nog steeds een prima signaal door, kan er niet meer mee werken, maar het signaal pakt hij nog wel op.

Ondertussen al met derde simkaart bezig maar het probleem blijft.

In de Vodafone winkel gezegd dat er wel verschil zit in de oude en nieuwe simkaart, namelijk de oude heeft een gouden chip en de nieuwe heeft een zilveren chip maar volgens de medewerker, een broekie, mag dat geen verschil maken, maar daar heb ik dus mijn twijfels over.

Blijf dus met een groot probleem zitten en hoop toch dat hier eindelijk een oplossing voor komt. Ergens begin jaren 80 lid geworden, toen nog Libertel, en geen klachten gehad.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gert1951,
Welkom op de Community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als er geen bereik is op verschillende plekken in huis en dat dit frustratie oproept. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom de dekking in huis minder goed is. Denk hierbij aan de omgeving, waar staat de mast, isolatie van het huis, de simkaart, het netwerk (storingen of werkzaamheden) etc. Om te achterhalen waar het probleem precies zit, raad ik aan om de simkaart eens te testen in een ander toestel (bijvoorbeeld je oude toestel door de simkaart vast te klikken in het houdertje waar hij inzat. Hierdoor kun je achterhalen of het probleem bij de simkaart ligt of bij het toestel. In je toestel heb je de mogelijkheid om bellen over Wifi aan te zetten. Hierdoor wordt de verbinding gemaakt met bellen via wifi. Hierdoor kun je een stabielere verbinding krijgen en bereikbaar zijn. Je hebt de mogelijkheid om de Network Check te doorlopen. Hiermee doorloop je verschillende stappen om het probleem uit te sluiten. Mocht er geen oplossing zijn, dan kun je aan het einde van de Network Check een onderzoek aanmaken. Vermeld hierin wat je allemaal al geprobeerd hebt, wat je ervaart en hoe het netwerk in beeld wordt weergegeven. Mijn collega's van de Network Crew gaan dan onderzoeken waarom je dit ervaart en gaan controleren of er een oplossing voor is. Laat je weten of het gelukt is? 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Gert1951,
Welkom op de Community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als er geen bereik is op verschillende plekken in huis en dat dit frustratie oproept. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom de dekking in huis minder goed is. Denk hierbij aan de omgeving, waar staat de mast, isolatie van het huis, de simkaart, het netwerk (storingen of werkzaamheden) etc. Om te achterhalen waar het probleem precies zit, raad ik aan om de simkaart eens te testen in een ander toestel (bijvoorbeeld je oude toestel door de simkaart vast te klikken in het houdertje waar hij inzat. Hierdoor kun je achterhalen of het probleem bij de simkaart ligt of bij het toestel. In je toestel heb je de mogelijkheid om bellen over Wifi aan te zetten. Hierdoor wordt de verbinding gemaakt met bellen via wifi. Hierdoor kun je een stabielere verbinding krijgen en bereikbaar zijn. Je hebt de mogelijkheid om de Network Check te doorlopen. Hiermee doorloop je verschillende stappen om het probleem uit te sluiten. Mocht er geen oplossing zijn, dan kun je aan het einde van de Network Check een onderzoek aanmaken. Vermeld hierin wat je allemaal al geprobeerd hebt, wat je ervaart en hoe het netwerk in beeld wordt weergegeven. Mijn collega's van de Network Crew gaan dan onderzoeken waarom je dit ervaart en gaan controleren of er een oplossing voor is. Laat je weten of het gelukt is? 

Gert1951
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Louis ,

 

Al het mogelijke gedaan maar het bereik blijft zeer slecht.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3024Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @Gert1951

Knap balen dat je al het mogelijke hebt gedaan, maar het bereik slecht blijft. Zoals @Louis al aangaf kun je aan het einde van de Network Check  een onderzoek aanmaken voor onze technische dienst als alle tips het niet oplossen. Ik raad je aan om dit te doen, zodat onze technische dienst er dieper in kan duiken.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic