Yusunoha

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik met nieuwe SIM-kaart.

Beste leden,

Sinds vorige week is mijn nieuwe abonnement bij Vodafone ingegaan, ik had hiervoor een Hybride abonnement en nu een Start M. Alleen heb ik sinds het overstappen naar dit nieuwe abonnement en SIM-kaart best wel slecht bereik, wat ik hiervoor niet had.

Ik krijg 0-1 balkjes, en als ik geluk heb net 2 balkjes. Ik heb ook al geprobeer het Vodafone netwerk opnieuw te selecteren, en dat werkt voor een seconde of 2, en daarna wordt het bereik weer slecht.

Het lijkt niet alleen mijn SIM-kaart te zijn met dit probleem, want mijn zus is sinds kort ook overgestapt naar Vodafone (hiervoor was ze bij Ziggo) en heeft ze ook een nieuwe SIM-kaart, met dus ook slecht bereik. Hiervoor zat ze dus bij Ziggo, wat in feite ook gewoon het Vodafone netwerk was.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy Note 3, en mijn zus een Galaxy S8, dus het gebeurt bij zowel een oud als bij een nieuw toestel.

We wonen in de regio van de gemeente Montferland, en buitenhuis blijft het probleem zich voort doen. Heeft iemand anders in deze regio ook hetzelfde probleem, of weet iemand raad met dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan vandaag zeggen dat ik vol bereik heb gehad met de SIM en mijn Note 3, toen ik binnen een paar honderd meter van een telefoonmast stond 😄

Bekijk in context

13 Reacties 13
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Yusunoha,

Wat balen dat je netwerk niet helemaal goed lijkt te werken.
Je zou eens kunnen kijken op onze Dekkingskaart hoe de dekking op jouw postcode is: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. Of misschien zijn er werkzaamheden?
Mocht dit allemaal in orde zijn, dan kun je onze Network Check doen: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml. Hier staat een aantal handige tips in. Wanneer dit het probleem ook niet oplost, kun je bij één van de laatste stappen een case aan laten maken, zodat de technische dienst ermee aan de slag gaat.
Laat je ons wat weten?
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sietske, volgens de kaart zou ik bij mij thuis 2G en 3G moeten hebben voor bellen en sms'en, maar het is dus niet alleen thuis waar ik dit probleem heb.

Ik heb de netwerkcheck al gedaan, zoals ik in de opening post heb geplaatst, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb de check ook bij de SIM/Telefoon van mijn zus gedaan, en dat heeft ook niet geholpen.

Mijn vader zit met zijn werktelefoon ook bij Vodafone, maar hij heeft geen enkel probleem met het bereik in deze omgeving met zijn SIM/Telefoon, dus het lijkt wel of het probleem zich voort doet met de SIM-kaarten van mij en mijn zus.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je ook al eens een kruistest geprobeerd? Hiermee gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende in jouw toestel. Hiermee kun je uitsluiten of het aan de simkaart ligt of het toestel. Is het de simkaart dan kun je altijd in de vodafone winkel een simwissel uitvoeren.
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit hebben we huis thuis al geprobeerd, maar het probleem blijft.
Om nog een keer de situatie te schetsen, mijn zus en ik hebben beiden deze maand een nieuwe SIM-kaart van Vodafone gekregen, en we hebben beiden problemen met slecht bereik. Mijn vader heeft ook een Vodafone SIM-kaart, en hij heeft uitstekend bereik. Hiervoor had ik ook een Vodafone SIM-kaart, en toen was mijn bereik ook gewoon goed. Het lijkt dus dat er problemen zijn met de nieuwe SIM-kaarten van Vodafone.

Heeft er iemand toevallig pas geleden ook een nieuwe Vodafone SIM-kaart gekregen en problemen met bereik?
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanochtend had ik wat tijd over, dus ben ik langs de Vodafone winkel in Doetinchem geweest. Hier hebben ze mij een nieuwe SIM-kaart gegeven die ik zonet thuis erin heb gedaan.... en het bereik is nog steeds slecht, ook nadat ik weer een netwerk-check heb gedaan.

Ze hebben tegen mij gezegd dat als het nog steeds zo'n slecht bereik is, dat ik nog een keer moet terug komen, maar momenteel heb ik niet veel tijd daarvoor. Is er soms een verschil tussen oude en nieuwe SIMs van Vodafone? Want wij hebben geen problemen met oude SIM-kaarts, maar we hebben wel problemen met nieuwe SIM-kaarts van Vodafone.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Yusunoha, juist met oude simkaarten kunnen problemen optreden, zoals geen internet of geen 3G/4G. Dat komt door nieuwe technieken. Ik vermoed dat we ergens anders moeten zoeken. Kun je via de Network Check ook een case indienen voor de Network Crew? Dat is namelijk afhankelijk van de antwoorden.
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zonet een aanvraag verstuurd via de netwerk-check, hopelijk kan de netwerk crew mij verder helpen met dit probleem.
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanochtend contact gehad met de Network Crew, en helaas is het probleem niet echt verder opgelost.
De Network Crew kwam tot de conclusie, aangezien ik al een nieuwe SIM-kaart heb gekregen, en het probleem zich overal voor doet, dat het probleem wel bij mijn Note 3 moet liggen.

Helaas zijn wij hier niet echt tot die conclusie gekomen na een aantal testjes... Ik heb mijn SIM-kaart in een oude mobiel gestopt, goed bereik. Ik heb mijn vaders Vodafone SIM-kaart in mijn Note 3 gestopt, goed bereik. Ik stop mijn SIM-kaart weer in mijn Note 3, slecht bereik.

Dus we komen tot de conclusie dat ik gewoon goed bereik kan hebben met mijn Note 3 met een Vodafone SIM-kaart, maar ook dat ik gewoon goed bereik kan hebben als ik mijn Vodafone SIM-kaart in een andere mobiel.

Dus het probleem is niet opgelost, sterker nog, het is nog moeilijker geworden...
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan vandaag zeggen dat ik vol bereik heb gehad met de SIM en mijn Note 3, toen ik binnen een paar honderd meter van een telefoonmast stond 😄
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Yusunoha, fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost! Bedankt voor de terugkoppeling.
Yusunoha
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit was sarcastisch bedoelt, want het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik bedoelde dat ik letterlijk binnen een paar honderd meter van een zendmast moet staan om een goed bereik te hebben, maar ik kan lastig een zendmast op mijn rug overal mee naar toe nemen om goed bereik te hebben.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Yusunoha, je sarcasme (en je bericht) waren me helaas ontgaan 🙂 Indien je nog steeds problemen hiermee ervaart zou ik (nogmaals) contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen onze technische collega's je hopelijk hiermee verder helpen. Via deze weg kan ik namelijk niets voor je betekenen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic