MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Slecht bereik in en rond ons huis [6301EX]

Ik heb dit al een keer eerder gerapporteerd via klantenservice, maar zonder resultaat.
Ik moest perse een nieuwe sim uitproberen, terwijl ik net al een aantal nieuwe sims had gehad ivm contract wissel icm nieuw toestel en daarna om problemen met toestel uit te sluiten [uiteindelijk was het nieuw toegestuurde toestel defect].
2 andere oplossingen die mij geboden werden waren: toestel op GSM only [fraai voor een 4G apparaat] zetten of Femtocel [naast de sim in een ander toestel proberen].
Nou met zowel toestel als sim is niks mis, want als ik op andere plekken in Nederland ben heb ik tot 4G, volledige aantal streepjes ontvangst. In het buitenland ook nooit problemen, geen gemiste gesprekken, geen wegvallen netwerk en goeie internet ontvangst.
De oplossing GSM only doet ook niet echt veel en geregeld valt zelfs dan nog de verbinding weg.
Het probleem doet zich nu voor op Note 3, BB Q10 en Iphone4S [ja 2 prive en 1 zakelijk abonnement]. De "oude" S4 met KPN abonnement heeft geen problemen en altijd bereik [met de VF sim wel problemen].
Probleem is zeer sterk binnenshuis en ook nog rondom het huis.
De enige keren dat ik geen problemen had met het netwerk waren ten tijde van WK Wielrennen en Crushed Ice omdat toen het netwerk uitgebreid was. Dat waren trouwens ook de enige keren dat 3G werkte want normaal is het max GPRS.
Groet Marco
Postcode 6301EX.
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @MarcoVR

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik zie inderdaad dat zowel 3 als 2G netwerk niet helemaal optimaal is. Je zit op een overgangsgebied. In jouw omgeving is het bereik over het algemeen namelijk wel goed.

Ik zelf zou je SignaalPlus adviseren. Lees hierover op onze site.
MarcoVR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Annabelle,
Zoals je zelf aangeeft zit het probleem in het netwerk vanwege overgangsgebied. Ik kan je zeggen dat er bij mij in de directe omgeving nooit 3G geweest is tenzij ten tijde van de evenementen.
De voorgestelde oplossing kost mij geld en maakt gebruik van mijn eigen internetverbinding thuis, met andere woorden ik moet betalen om jullie netwerk "probleem" op te lossen. Voor mij persoonlijk is dat geen oplossing maar het probleem afschuiven.
Groet Marco
Wijnand

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem en mij is ook een zelfde oplossing geboden. Het is ongelofelijk slecht van Vodafone omdat ze op de site wel aangeven dat er 3G en 3G dekking in mijn postcodegebied 3451AG 82. Wel geven ze aan dat er een nieuwe mast wordt geplaatst bij mij in de buurt. Ben benieuwd maar heb er geen vertrouwen in. Ze kunnen niet aangeven wanneer hij wordt geplaatst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic