Ik heb dit al een keer eerder gerapporteerd via klantenservice, maar zonder resultaat.
Ik moest perse een nieuwe sim uitproberen, terwijl ik net al een aantal nieuwe sims had gehad ivm contract wissel icm nieuw toestel en daarna om problemen met toestel uit te sluiten [uiteindelijk was het nieuw toegestuurde toestel defect].
2 andere oplossingen die mij geboden werden waren: toestel op GSM only [fraai voor een 4G apparaat] zetten of Femtocel [naast de sim in een ander toestel proberen].
Nou met zowel toestel als sim is niks mis, want als ik op andere plekken in Nederland ben heb ik tot 4G, volledige aantal streepjes ontvangst. In het buitenland ook nooit problemen, geen gemiste gesprekken, geen wegvallen netwerk en goeie internet ontvangst.
De oplossing GSM only doet ook niet echt veel en geregeld valt zelfs dan nog de verbinding weg.
Het probleem doet zich nu voor op Note 3, BB Q10 en Iphone4S [ja 2 prive en 1 zakelijk abonnement]. De "oude" S4 met KPN abonnement heeft geen problemen en altijd bereik [met de VF sim wel problemen].
Probleem is zeer sterk binnenshuis en ook nog rondom het huis.
De enige keren dat ik geen problemen had met het netwerk waren ten tijde van WK Wielrennen en Crushed Ice omdat toen het netwerk uitgebreid was. Dat waren trouwens ook de enige keren dat 3G werkte want normaal is het max GPRS.
Groet Marco
Postcode 6301EX.