Goedenavond,
Ik ben al meerder jaren klant van Vodafone en gebruik al ruim 5 jaar een iPhone. Inmiddels is dit een iPhone 5, met 4G Blox geactiveerd.
De iPhone 5 heb ik sinds februari 2013. Deze is een maand of 3 geleden vervangen door Apple omdat de batterij kapot was en er stof achter de lens van de camera zat. Ik heb toen direct via Apple een nieuwe (refurbished) iPhone ontvangen en heb dus niet zonder iPhone gezeten. Prima service.
De nieuwe iPhone leek prima te werken. De camera was weer helder en de iPhone viel niet meer uit terwijl er nog bijna 20% batterij over zou moeten zijn.
Nu ik deze wat langer gebruik valt mij op de de accuduur veel korter is dan mijn eerder iPhone's. Ik ben deze niet anders gaan gebruiken dan voorheen, maar waar mijn accu eerst 1,5 dagen mee ging, is deze nu na 3 kwart van de dag al leeg. Dit is niet normaal voor een iPhone.
Ook is het bereik op mij nieuwe iPhone 5 veel slechter dan mijn vorige iPhone 5. Ik weet dat ik met de iPhone 5 niet overal 4g dekking zal hebben, en dat dit met de 5s wel een groter bereik heeft. Maar nu gebeurt het me veel te vaak dat ik alleen GPRS dekking heb en eigenlijk helemaal geen gebruik kan maken van internet. Dit is in de omgeving van Wormer, maar ook in Amsterdam Noord (in Amsterdam regelmatig ook 4G, maar als dat er niet is, dan valt hij vaak terug op GPRS ipv 3G)
Dit had ik voorheen, met dezelfde iPhone, in dezelfde gebieden nooit. Hier had ik altijd prima 3G bereik mee, dus ik heb het vermoeden dat het hier een probleem met het toestel betreft.
Mijn vrouw heeft met haar iPhone 5S op het Vodafone-netwerk op dezelfde plaatsen en tijdstippen prima bereik (3G en meestal zelfs 4G). Dit is erg frustrerend, helemaal omdat ik weet dat dit beter kan. Dat ben ik de afgelopen jaren van jullie gewend. Ik heb de afgelopen 5 jaar bij jullie zeer weinig problemen gehad met het bereik.
De garantie op de 'reparatie' bij Apple was echter maar 90 dagen. Mocht er na deze tijd wat gebeuren (maar nog binnen de 2 jaar na aanschaf bij Vodafone) dan zou er nog garantie via Vodafone op zitten.
Vandaar dat ik me hier meld. Ik ben benieuwd of dit een bekend probleem is en of dit vaker voorkomt.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!