HuubK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik + batterij snel leeg sinds nieuwe iPhone 5

Goedenavond,
Ik ben al meerder jaren klant van Vodafone en gebruik al ruim 5 jaar een iPhone. Inmiddels is dit een iPhone 5, met 4G Blox geactiveerd.
De iPhone 5 heb ik sinds februari 2013. Deze is een maand of 3 geleden vervangen door Apple omdat de batterij kapot was en er stof achter de lens van de camera zat. Ik heb toen direct via Apple een nieuwe (refurbished) iPhone ontvangen en heb dus niet zonder iPhone gezeten. Prima service.

De nieuwe iPhone leek prima te werken. De camera was weer helder en de iPhone viel niet meer uit terwijl er nog bijna 20% batterij over zou moeten zijn.
Nu ik deze wat langer gebruik valt mij op de de accuduur veel korter is dan mijn eerder iPhone's. Ik ben deze niet anders gaan gebruiken dan voorheen, maar waar mijn accu eerst 1,5 dagen mee ging, is deze nu na 3 kwart van de dag al leeg. Dit is niet normaal voor een iPhone.

Ook is het bereik op mij nieuwe iPhone 5 veel slechter dan mijn vorige iPhone 5. Ik weet dat ik met de iPhone 5 niet overal 4g dekking zal hebben, en dat dit met de 5s wel een groter bereik heeft. Maar nu gebeurt het me veel te vaak dat ik alleen GPRS dekking heb en eigenlijk helemaal geen gebruik kan maken van internet. Dit is in de omgeving van Wormer, maar ook in Amsterdam Noord (in Amsterdam regelmatig ook 4G, maar als dat er niet is, dan valt hij vaak terug op GPRS ipv 3G)
Dit had ik voorheen, met dezelfde iPhone, in dezelfde gebieden nooit. Hier had ik altijd prima 3G bereik mee, dus ik heb het vermoeden dat het hier een probleem met het toestel betreft.
Mijn vrouw heeft met haar iPhone 5S op het Vodafone-netwerk op dezelfde plaatsen en tijdstippen prima bereik (3G en meestal zelfs 4G). Dit is erg frustrerend, helemaal omdat ik weet dat dit beter kan. Dat ben ik de afgelopen jaren van jullie gewend. Ik heb de afgelopen 5 jaar bij jullie zeer weinig problemen gehad met het bereik.


De garantie op de 'reparatie' bij Apple was echter maar 90 dagen. Mocht er na deze tijd wat gebeuren (maar nog binnen de 2 jaar na aanschaf bij Vodafone) dan zou er nog garantie via Vodafone op zitten.
Vandaar dat ik me hier meld. Ik ben benieuwd of dit een bekend probleem is en of dit vaker voorkomt.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
3 Reacties 3
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @HuubK
Welkom op ons Forum. Vervelend om te horen dat je dit zo hebt. Het verminderen van de capaciteit van de batterij naar mate de levensduur vordert is een bekend issue bij alle smartphones. Het gebruik hoeft niet eens te wijzigen daarvoor. Fijn om te horen dat je vrouw wel goed bereik heeft, dan kunnen we het netwerk in ieder geval uitsluiten. Het klopt dat je op onze toestellen 2 jaar garantie hebt. Ik begrijp uit je verhaal dat de eerste reparatie door Apple zelf is gedaan. Als je met je toestel naar een winkel van ons gaat, dan kan men hem opsturen naar de reparatiedienst. Alle details over het repareren van je telefoon, vind je hier. Succes!
HuubK
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie.
Ik begrijp dat de batterij achteruit gaat naarmate deze ouder wordt. Deze iphone heb ik echter 4 maanden geleden als 'nieuwe' iphone ontvangen van Apple. De batterij lijkt echter een stuk slechter dan de iPhone 5 die ik hiervoor had, en die ik al bijna een jaar in gebruik had. Ook mijn vorige iPhones (o.a. 3G en 4) hielden het, ook na 2 jaar intensief gebruik, naar mijn idee langer uit dan mijn huidige iPhone 5 van net 4 maanden oud..

Garantie via Vodafone is helaas niet zo soepel geregeld als garantie via Apple. Wanneer ik nu met mijn telefoon langs de Vodafone winkel ga en deze inlever, zal ik enkele dagen (wellicht zelfs weken?) zonder iPhone zitten. Dat zie ik minder zitten. Helemaal omdat de kans bestaat dat het probleem door de reparatieservice niet erkent wordt, en ik de telefoon weer ongerepareerd retour krijg.

4 maanden geleden liep ik de Apple store in, een medewerker controleerde mijn telefoon en constateerde het probleem, en nog geen 15 minuten later stond ik buiten met een nieuwe iPhone. Ik kon toen direct een backup terugzetten en verder gaan alsof er niets was gebeurd.

Is dit bij Vodafone ook mogelijk? Ik hoor het graag.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @HuubK


Kijk even na of je abonnement VTS (Vervangend Toestel Service) heeft. Dan kun je bellen naar Dynalogic, zij nemen dan een vervangend toestel mee en nemen jouw toestel mee ter reparatie. Wanneer je toestel gerepareerd is nemen ze het vervangend toestel weer in. Zo zit je nooit zonder telefoon.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/vervangend-toestel-service.shtml


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic