femer

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Slecht bereik Voice en Data 1901 NH Castricum

Hallo,

op de camping hebben we nog steeds heel erg slecht bereik.
Ik heb dit 2 jaar geleden ook al gemeld, maar het is nog steeds "bagger".
Nu wij daar een seizoensplaats hebben, en ik zowel privé als zakelijk en mijn vrouw privé, met vodafone zit, zou het toch wenselijk zijn als hier nu eindelijk eens verbetering in komt.
Ook omdat ik bereikbaar moet zijn voor mijn storingsdienst.
Als alternatief hebben we al een prepaid van KPN.
Die heeft prima bereik.

De adres van de camping is:
Beverwijkerstraatweg 205 1901 NH Castricum
De coordinaten zijn:
GPS: N 52 31.920 E 4 38.598
Degrees, Minutes & Seconds: N52 31 55 E4 38 35

Marco Femer
11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Marco,

Wat vervelend dat je een dergelijk slecht bereik hebt op deze locatie. Klopt het dat je op deze locatie zit, bij de groene pijl: http://goo.gl/maps/oj5ir? In dat geval is het bereik inderdaad niet optimaal. Dit heeft sterk te maken met de omgevingsomstandigheden. Er staan namelijk erg veel bomen op en rondom deze locatie. Het is erg lastig om op dit soort locaties een goed bereik te kunnen garanderen. Ook al plaatst Vodafone een extra mast, dan zou je hier weinig tot niets van merken.
femer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Marc,

de lokatie is correct.
KPN heeft hier goed bereik, zoals ik al schreef.
We hebben daarom al een kpn-prepaid om bereikbaar te zijn, en we overwegen om het nummer van mijn vrouw maar om te zetten van vodafone naar kpn.

Mijn werknummer (Strukton Rail (+/- 7500x spraak-abbo & +/- 4300 data-abbo) is ook bij vodafone dus dat gaat helaas niet, en ik zit nog even aan mijn abbo vast.
Mochten we besluiten volgend jaar weer daar te zitten, dan gaat mijn abbo ook naar kpn.

Dit speelt nu al 2 jaar, dus het is ondertussen wel eens tijd voor een oplossing.

Marco
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
femer schreef:
(...) Mijn werknummer (Strukton Rail (+/- 7500x spraak-abbo & +/- 4300 data-abbo) is ook bij vodafone dus dat gaat helaas niet, en ik zit nog even aan mijn abbo vast.
Mochten we besluiten volgend jaar weer daar te zitten, dan gaat mijn abbo ook naar kpn.
(...)

Als je zoveel problemen hebt, kan ik deze beslissing goed begrijpen.

We werken constant aan het verbeteren van ons netwerk. Hopelijk merk je snel verschil op deze locatie zodat het niet nodig is om je abonnement te annuleren.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Marshall, ik heb jouw berichten en de reacties daarop verplaatst naar het onderwerp dat je zelf hebt aangemaakt, omdat jouw klacht over een geheel andere locatie gaat.
femer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste AstridG,
op welke termijn mag ik deze verbeteringen verwachten?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Op korte termijn is er geen verbetering gepland. Het GSM bereik zou trouwens voldoende sterk moeten zijn om altijd telefonisch bereikbaar te zijn. Helpt je toestel op 2G instellen als je daar bent misschien voor de bereikbaarheid?
femer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik zal het volgende keer proberen, maar dat geeft mij geen goed internet. ik heb dat wel nodig voor mijn werk.
Ik ga wel een melding maken via mijn werk.
Privé wordt het dan maar kpn.
femer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Nou, het afgelopen weekend en de dagen ervoor, heb ik me weer heerlijk zitten ergeren aan het uiterst slechte bereik op de camping.
Bij gratie gods, komt er af en toe een update binnen, maar bv mail lezen is niet mogelijk.
En dit allemaal in GSM-stand ipv wcdma. Dat werkt al helemaal niet.
 
Ik zie mijn accu op de camping bijna leeglopen, omdat hij waarschijnlijk steeds druk bezig is met netwerk zoeken, scannen etc. vanwege het slechte bereik.
 
Zoals eerder geschreven, heb ik hierover 2 jaar geleden, en het jaar daarvoor volgens mij ook al, een klacht ingediend.
Ik kan de correspondentie helaas niet meer terugvinden.
 
Kunnen jullie dit nu eens doorzetten naar de juiste afdeling, zodat er nu eindelijk, het liefst dit jaar nog, eens wat aan gedaan kan worden?!?!?!?
 
Een zeer ontevreden klant.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Helaas duurt het soms jaren voordat we toestemming hebben om in een bepaald gebied een mast te mogen plaatsen. Hierbij kun je denken aan de vergunningaanvraag die door de gemeente goedgekeurd moet worden. Daar gaat sowieso al vaak een jaar overheen. Mochten mensen bezwaar aantekenen dan duurt het weer langer. Dan moet er een nieuwe locatie gezocht worden, nieuwe vergunning aangevraagd etc. De bouw zelf is binnen een aantal maanden meestal wel voor elkaar. Hierdoor kan het inderdaad al zoals je aangeeft 2 jaar geleden aangevraagd zijn maar nog altijd geen verbetering merkbaar.

We zijn dus constant bezig met het uitbreiden en verbeteren van ons netwerk maar soms gaat het gewoon niet zo snel als wij en de klanten zouden willen 😞
femer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maar hoe kom ik er dan achter OF er al iets in gang gezet is?????
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik raad je aan hiervoor het forum in de gaten te houden. Zodra er verbeteringen in het netwerk worden/zijn doorgevoerd maken we hier een melding van. Zoals gezegd verschilt dit per locatie en kan het soms lang duren totdat dit op jouw locatie het geval is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic