nickienick

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Slecht bereik 1901 NC

Als sinds afsluiten van mijn contract heb ik in mijn omgeving last van zeer slecht bereik (2G) en geen 3G dekking.
Na enkele weken dat mijn abonnement in ging en paar keer contact met de klantenserivce is mij een korting aangeboden. Hiermee ben ik akkoord gegaan ivm. thuis wifi en veel gebruik op het werk. Bij deze afspraak werd gemeld dat wanneer er verbetering zou zijn in het netwerk (extra masten worden geplaatst) de korting zou stoppen. Al een jaar heb ik hetzelfde probleem, moet bellen bij het raam en versta mensen dan alsnog slecht. Afgelopen maand kwam er plotseling zonder enige bericht een rekening zonder korting binnen. De korting was afgelopen bleek na navraag omdat er extra masten waren geplaatst en de dekking volgens Vodafone nu beter zou zijn. In mijn scherm staat momenteel (iPhone 5 iOS7 incl. carrier update) "Geen service". Mijn vriendin heeft KPN, 3G 5 streepjes. Toestellen hebben we uitgewisseld, daar ligt het niet aan, mast staat midden in het dorp, stuk hier vandaan en zorgt hier dus voor geen enkele verbetering. Waar gaat het mis bij Vodafone? Komen jullie zelf hier in de buurt even testen en de dekkingskaart en meting herzien? In het hele dorp is het een drama bij ieder restaurant of winkel als je even wilt bellen of een foto wilt versturen etc. heb ik maximaal GPRS of EDGE dekking, waarvan de laatste vaak helemaal niet werkt. Lijkt me niet dat dit de € 50 per maand waard is die jullie elke maand wel incasseren...? Meer mensen die dit ervaren?
26 Reacties 26
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo MaartjeP,
 
Nergens in mijn berichten heb ik aangegeven dat het eenvoudig zou zijn om nieuwe masten te plaatsen.
In mijn bericht geef ik aan dat ik problemen ondervind met de dekking van het netwerk en door niemand bij Vodafone serieus door voel genomen. 
 
Waarom moeten meerdere mensen zich gemeld hebben met problemen als jullie mij eerst ontelbare testen hebben laten doen? Is een individuele klacht en bewijs van de storing niet afdoende om iets te ondernemen? Het blijkt duidelijk uit mijn berichten dat er problemen zijn met het netwerk en dit niet ligt aan mijn toestel of simkaart (geen individuele klacht dus)
Vorig jaar is de slechte dekking eveneens erkend, er wordt door jullie gezegd dat een nieuw geplaatst mast (verderop) alles heeft verholpen, ik zeg van niet en buiten heb ik geen 3G dekking waar dit wel op de netwerkkaart wordt beloofd.
Er is niemand op locatie geweest om metingen te doen, de storing is bevestigd door de netwerkafdeling en een dag later ineens verholpen, wat is er precies gedaan om dit op te lossen? Ik merk nog geen verbetering namelijk! Wellicht hebben mijn buren geen Vodafone omdat deze van tevoren op de hoogte waren van de slechte dekking, of hebben jullie hen ook talloze testen laten doen dat ze heb hebben gelaten voor wat het is...?
 
Het antwoord van de klachtenafdeling SSV is zoals aangegeven gebaseerd op oude metingen en metingen van computer systemen, niet op werkelijke dekking van een mobiele telefoon. De netwerkkaart is net zoals RuudNL hieronder schrijft, naar mijn mening veel mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is. (heeft iemand dit gecontroleerd?)
 
Het enige wat de manager van de afdeling SSV te zeggen heeft is dat ik het met de meetresultaten van Vodafone moet doen en dat het volgens Vodafone in orde is. Van zijn meerdere krijgt hij te horen dat er niets gedaan mag worden. 
 
Graag iemand van de meerdere die dan contact met mij opneemt en mij uit gaat leggen hoe ik bij mij thuis en buiten snel kan internetten (via het 3G netwerk van Vodafone) en waarom ik elke maand ruim € 50 voor moet betalen terwijl ik niet kan bellen, laat staan mijn 1.2GB data kan verstoken...
 
Het contact met de SSV afdeling heeft dus geen zin, graag een andere afdeling of meerdere hiervan die mij wel kan helpen. 
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi RuudNL,
 
Dank voor je reactie.
De dekkingskaart is inderdaad een beetje optimistisch. Als je kijkt naar de kaart van concurrent T-Mobile, geeft deze alles een stuk beter en betrouwbaarder weer, er zou volgens Vodafone nagenoeg nergens in Nederland geen 3G dekking zijn namelijk. (naar de andere reacties op het forum te zien klopt dat niet)
 
Filmpje maken kan ik doen, maar het enige wat de afdeling SSV te zeggen heeft is dat ze uitgaan van hun meetresultaten van een aantal maanden geleden. Ze zeggen ook gewoon dat ze niets voor me gaan doen. 
Vrienden / kennissen welke ik spreek met slechte dekking hebben geen tijd en zin ook om ellenlange contacten met de klantenservice aan te gaan en de zoals ik reeds talloze testen nogmaals te doorlopen. Er wordt eerst namelijk gewezen op je toestel, simkaart etc.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Nickienick,

Ik snap je standpunt wel maar wij kunnen helaas niet meer voor je doen dan onze klachtenafdeling voor je kan doen. Ook kan ik via het forum verder geen gegevens van jou achterhalen aangezien dit geen plek is om individuele klachten te behandelen. Als onze klachtenafdeling aangeeft dat de dekking daar voldoende moet zijn en als zij beslissen dat de tegemoetkoming hierdoor stopt dan kunnen wij niks aan deze beslissing veranderen. Dit is namelijk de afdeling die dat uiteindelijk bepaalt. Daarom geef ik ook aan dat je bij SSV moet aankaarten dat je het niet eens bent met deze beslissing en dat je graag wilt dat het nogmaals wordt onderzocht.
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste MaartjeP,
 
Dit is een reactie waar ik niet verder mee kom natuurlijk.
Makkelijk om mij weer door te verwijzen naar de SSV afdeling terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat men hier niet welwillend is het probleem op te lossen. 
 
Volgens mij moet het voor een bedrijf als Vodafone wel lukken om intern collega's te kunnen spreken?
Als je hen laat zoeken op de betreffende postcode vind je vanzelf mijn gegevens, gezien deze aldaar bekend zijn...
Je kan dan zeker met hun overleggen over de bevindingen op het forum (gezien ze zelf aangeven hier geen gebruik van te maken) en dit aan hun doorgeven en vragen de mening te heroverwegen en met een oplossing te komen, want het eerste en gelijk laatste wat mij wordt verteld is wij kunnen niets doen meneer.
 
Graag hoor ik van jou of een collega van SSV.
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Maartje heeft aangegeven dat we je niet verder kunnen helpen omdat het Forum géén plek is waar we geen individuele klachten kunnen afhandelen. Niet omdat we je niet willen helpen. Het Forum is bedoeld voor klanten, door klanten. Het klopt dat de afdeling SSV degene is die uiteindelijk beslissen wat er met een klacht gebeurd, aangezien zij de officiele klachtenafdeling zijn. Hoe vervelend ook, het stopt hier. Wij kunnen niets voor je doen.
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Annabelle,
 
Ik begrijp het antwoord, maar zoals je zelf omschrijft; het forum lijkt me juist een plek waar men elkaar kan helpen en gezocht kan worden naar een oplossing.
Zoals aangegeven is momenteel geen enkele afdeling binnen Vodafone meer bereid iets met de klachten te doen of hier serieus naar te gaan kijken.
Ik geef aan slechte dekking te hebben, dit is erkend en zelfs op de netwerkkaart te zien en iedereen die ik spreek bij Vodafone ziet dit anders en jullie laten het allemaal van de SSV afdeling afhangen?
Kan toch niet zijn dat 1 of 2 personen binnen Vodafone van de SSV hoger staat dan de klantenservice, het forum, chat terwijl ze niet eens in staat zijn de dekkingskaart juist te bekijken?
 
Dus wil dat dit opgelost wordt door iemand en ik geef aan dat de afdeling SSV mij niet verder wilt helpen, lijkt mij een mooie kans op het forum te kijken of iemand hier wel verder kan helpen want ik kan wel elke maand netjes betalen...
Als ik dan vraag of iemand van het forum die ook werkzaam is bij Vodafone eens met de persoon bij SSV wilt overleggen omdat ze ondertussen het hele probleem en klacht weten, lijkt mij dit als een van de laatste opties niet een hele rare vraag toch?
nickienick
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Aangezien er nog niets aan het bereik, slecht / geen werking van de femtocel, de huidige - en toekomstige dekkingskaart is gebeurt / verbeterd, heb ik zelf maar besloten het probleem voor mij zelf op te lossen -> over 2 maanden eindelijk bij een andere provider wel thuis kunnen bellen, smsen en internetten:D
Tevens de andere mensen in de straat en het dorp die ook problemen hadden en deze bij jullie hebben gemeld, waar eveneens niets mee is gedaan gaan hetzelfde doen... Jammer van deze service:(

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic