richjakobs

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht / Geen internet verbinding Leerdam eo

De dekking van Vodafone in Leerdam is over het algemeen goed, echter heb ik weinig tot geen internet verkeer via het mobiele netwerk.
 
Berichten via Wattsapp en Tweetdeck komen wel binnen maar http verkeer of mail (IMAP Gmail) is vrijwel onmogelijk.
 
instellingen van mijn toestel (HTC Incredible S) al meerdere keren nagekeken maar die staan goed..
 
zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Richjakobs,

Probeer eens het volgende om internet werkend te krijgen;



  • Ga naar Instellingen
  • Druk op Draadloos en Netwerken
  • Druk op Mobiele netwerken
  • Druk op namen toegangspunten en kies voor Vodafone NL ( of de naam die je er ziet staan)
  • Je krijgt nou een lijst met allemaal instellingen, verwijder de gegevens die zijn ingevuld bij Proxy en Poort.
Zet het toestel hierna nog eens uit/aan en probeer opnieuw.


Groeten,


Bekijk in context

5 Reacties 5
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Rich,

Vervelend dat je problemen hebt met je e-mail. Heeft het eerder wel gewerkt en komt de e-mail wel binnen? Misschien kun je je toestel eens resetten door de batterij te verwijderen als het toestel aan staat. Als je toestel danm weer opgestart is maakt de simkaart een nieuwe aanmelding op het netwerk. Vaak zijn dit soort problemen dan verholpen.
richjakobs
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is vanaf dag 1 bij vodafone, toestel al meerdere malen gereset.
 
Het rare is dat mail (gmail via IMAP) en twitter / facebook berichtjes wel binnenkomen maar HTTP verkeer is echt dramatisch.
Ben ook niet de enige die er last van heeft, bijna iedereen in mijn vriendengroep met Vodafone heeft de zelfde klachten.
 
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Richjakobs,

Probeer eens het volgende om internet werkend te krijgen;



  • Ga naar Instellingen
  • Druk op Draadloos en Netwerken
  • Druk op Mobiele netwerken
  • Druk op namen toegangspunten en kies voor Vodafone NL ( of de naam die je er ziet staan)
  • Je krijgt nou een lijst met allemaal instellingen, verwijder de gegevens die zijn ingevuld bij Proxy en Poort.
Zet het toestel hierna nog eens uit/aan en probeer opnieuw.


Groeten,


richjakobs
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal het de komende dagen eens proberen...
 
bedankt voor je antwoord
richjakobs
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gaat wel iets beter, maar het is nog steeds niet om over naar huis te schrijven..

In ieder geval bedankt voor de antwoord
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic