Vario

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht 3g bereik in Flevoland

Word hier moe van.
Heb zakelijke abbonementen voor mij bedrijf, 9 stuks en allemaal slecht 3 g bereik waardoor vaak geen internet geraadpleegt kan worden terwijl wij dat continu nodig hebben.
 
Hoe kan dat vodafoon? want ik word er gek van!
 
Marco
21 Reacties 21
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Vario, dat klinkt niet zo goed. Heb je wat meer informatie? Dan wordt duidelijker waar het probleem zit en of er wat aan te doen is.

  • Merk je dit op een of meerdere specifieke locatie(s)?
  • Is dat binnen of buiten?
  • Wat merk je precies?
  • Is 3G wel zichtbaar, maar niet te gebruiken, of kun je helemaal niet met 3G verbinden?
  • Sinds wanneer heb je deze klachten?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Vario,

Even een korte update: we meerdere meldingen binnen gekregen van klanten die problemen ondervinden met de internetverbinding in Flevoland. Het probleem is inmiddels in onderzoek door onze specialisten.
svanlaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil hier ook namens mijzelf en meerdere colega's aangeven dat de ontvangst van internet  in lelystad op onze mobiel telefoons nog steeds ontzettend slechte is, waarbij wij dagen geen tot zeer beperkt internet doorkrijgen. hoop dat hier snel iets aan veranderd, omdat het nu na een paar weken toch wel zeer frusterend is.  
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
svanlaar schreef:
ik wil hier ook namens mijzelf en meerdere colega's aangeven dat de ontvangst van internet in lelystad op onze mobiel telefoons nog steeds ontzettend slechte is, waarbij wij dagen geen tot zeer beperkt internet doorkrijgen. hoop dat hier snel iets aan veranderd, omdat het nu na een paar weken toch wel zeer frusterend is.
Dat kan ik me voorstellen ja. Het probleem is nog in onderzoek maar omdat we nogal uiteenlopende meldingen krijgen die betrekking hebben op diverse locaties is de oorzaak moeilijk vast te pinnen.

Je geeft aan dat je namens meerdere collega's spreekt. Zou je me misschien van iets meer informatie willen voorzien?

Ik zou graag willen weten:
- welk merk en type toestel gebruik je / gebruiken jullie?
- welke APN gebruik je? (live.vodafone.com, office.vodafone.nl, anders)
- ervaar je de problemen op 2G of 3G?
- als je het toestel op alleen 2G of alleen 3G zet, merk je dan verschil?
- welke klachten ervaar je precies? Bv: geen internet (verbindingsfout) of werkend maar zeer traag internet (heb je hier toevallig een speedtest oid van?)
- waar ervaar je ze? Op specifieke postcodes (welke?) of overal?
- wat is je mobiele nummer en wat zijn de overige Vodafone nummers die deze problemen bij ervaren?

Aangezien ik hierbij om mobiele nummers vraag is het beter om die niet openbaar te zetten, dus zou je me een privébericht willen sturen met de antwoorden op de vragen hierboven?
Hoe meer voorbeelden de technische dienst heeft, des te sneller zijn ze er achter wat er mis is.

Bvd!
svanlaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo Bas
 
er zijn problemen met allerlei verschillende soorten  smartphones mijn collega's hebben bv een samsung gallaxy 3S  een samsung galaxy2S en er is iemand met een nokia, en  ik heb zelf een nieuwe iphone 4s, dus aan de telefoon zal het niet liggen. we zitten  allemaal op 3g maar het zijn bij ons met vodafone aansluiting maar net 2 a 3 streepjes ontvangs en de collegas die met andere providers bellen hebben gewoon de volle 5 streepjes ontvangst. het probleem is dat wij alllemaal problemen hebben als wij in de pauzes op werk proberen te internetten,   en dat we geen tot zeer traag internet hebben .Collega's met een  kpn of elk ander abonement  hebben  absoluut geen problemen met downloaden van internetsites. de postcode waar we de problemen met ontvangst hebbben isop werk  8218 NJ industrieterrein Larserpoort in Lelystyad. maar ook postcode thuis postcode  8243km en  in de rest van lelystad is het ronduit slecht. bellen  geen probleem maar faceboook, wordfeud of wat je ook probeerd via internet duurt soms wel een kwartier voor je  maar iets te kunnen beginnen. dus met andere woorden buitenshuis hebben we geen enkel nut aan onze smartphones, behalve thuis op de wifi,  ik vind het eigenlijk  te gek dat er zo'n slechte ontvangs is in lelystad, terwijl als je een abonnement afsluit en je vraagd hoe de ontvangst is dat jullie aangeven nooit geen problemen te hebben. als ik thuis via wifi op het internet vodafone en slechte ontvangst opzoek krijg ik site naar site. en dat zijn geen problemen die pas de kop op steken maar al weken gemeld worden aan jullie. en dan lees ik dat jullie het probleem in behandeling hebben???
svanlaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je vraagt om telefoonnummers en om die niet online te zetten, maar waar kunnen wij dan onze nummers doorgeven aan jullie???
HaroldGTV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik al de halve dag geen bereik en geen data in postcode 8225BC te lelystad.
 
Op diverse gsm toestellen geprobeerd.(LG , Samsung , HTC ). ik heb een zakelijk abonnement.
 
Soms geeft hij wel bereik weer in de vorm van de streepjes.. maar kan je alsnog niet bellen, of gebeld worden..    En soms een kruisje.. dat je helemaal geen bereik hebt.
 
Ook helemaal geen data..  niks...
 
Bij storingen staat niks vermeld.
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Harold,

Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic.
Heb je deze klacht al kenbaar gemaakt via de klantenservice? http://www.vodafone.nl/klantenservice/
Er zijn namelijk wel wat problemen echter is het niet bekend waardoor ze worden veroorzaakt.
Het is dus in onderzoek.


Henny2507

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ondervind nu 2weken problemen met 3G netwerk, heb alleen bereik op Edge , zodra ik 3 G inschakelt heb ik helemaal geen internet meer in Flevoland . Heb iPhone 4s en ontvangst is continue vol met 5 streepjes
Barima

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ervaar al enkele weken dramatisch 3G ontvangst.
In mijn geval gaat het om de omgeving Almere Veluwezoom (Athlon Car Lease).
Zowel binnen als buiten geen of nauwelijks ontvangst, terwijl telefoon wel 3G aangeeft.
Ik gebruik ene iPhone 4S.
 
Bart van Gelder
Sogeti Nederland BV
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo allemaal,

Zoals Tom heeft aangegeven is er inderdaad iets aande hand. Dit zijn we aan het onderzoeken.
Alle informatie die jullie ons hierover kunnen geven, kan helpen om het probleem op te lossen.
De volgende info hebben we nodig:

  • welk merk en type toestel gebruik je?
  • Heb je problemen met 2G of 3G?
  • Indien 2G, kun je het toestel op 3G zetten en nogmaals testen?
  • 3G: wat zijn de klachten. Wel/geen verbinding kunnen maken. Traag internet: hoe traag? Eventueel speedtest? Laden pagina's?
  • Op welke locatie(s) werkt het niet en welke locatie(s) werkt het wel?
Ik hoor het heeeel graag. Dan zet ik de info door naar onze technische dienst als ondersteuning voor het onderzoek.
markeikelboom

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zelf ook deze problemen !

  • welk merk en type toestel gebruik je? HTC one X
  • Heb je problemen met 2G of 3G? Beide
  • Indien 2G, kun je het toestel op 3G zetten en nogmaals testen? Nee geeft geen resultaat
  • 3G: wat zijn de klachten. Wel/geen verbinding kunnen maken. Traag internet: hoe traag? Eventueel speedtest? Laden pagina's? - soms wel verbinding maak vaak ook niet, Hij valt dus weg, Het icoontje van 3g of H blijft dan wel in beeld staan
  • Op welke locatie(s) werkt het niet en welke locatie(s) werkt het wel? Zoals aangegeven zijn dit geen vaste lokaties, Zelf heb ik het probleem in Dronten
Alvast dank.
 
mvg Mark
GuidoM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Ik heb ook last van zeer slecht / geen bereik. (smsje, u heeft 5 nieuwe voicemails - *zucht*)
 
Hierbij mijn gegevens voor de controle op de kwaliteit:
Devices: 2x iPhone 5, 1x Razr Droid, 1x iPad2 3g op locatie:1328Sx regio, woonadres
Devices: 6xiPhone 5, 10x iPhone 4, Diverse andere telefoons en 3G datacards op locatie 1322Ax regio, industrieterein Hollandse Kant.
Daarnaast ondervinden mijn collega's uit Lelystad en Almere op hun prive adressen ook storingen.
 
De 3 aangeschafde Femtocel werken ook niet ondanks de portforwarding op UDP poort 500 in de switches, zonde van het geld!
 
Overigens heb ik vandaag de klantenservice gesproken (doorverbonden > tech. dienst) en begreep dat er nog geen zicht was op het eind vd storing in Flevoland en dat deze al een maand speelt?
Lijkt me een zeer kwalijke zaak indien dit correct is, ik weet dat het economische crisis is maar dit is dan toch wel een wanbesparing.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Bedankt voor de informatie die jullie hebben aangeleverd. Onze technische mensen werken er aan, maar ik kan inderdaad geen verwachte oplosdatum/tijd aangeven op dit moment 😞 Ik begrijp dat dit frustrerend is, zeker aangezien het natuurlijk al een tijdje speelt. We doen echt ons uiterste best om dit op te lossen!
snacksnecker

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er ook al een poos last van, zoals ik hier al eerder aangaf in een topic. Meerdere personen hebben hier last van.
 

  • welk merk en type toestel gebruik je? samsung galaxy 2 /samsung galaxy 3
  • Heb je problemen met 2G of 3G? 3G
  • Indien 2G, kun je het toestel op 3G zetten en nogmaals testen?
  • 3G: wat zijn de klachten. Zeer traag internet met 3G.
  • Op welke locatie(s) werkt het niet en welke locatie(s) werkt het wel? Lelystad werkt niet
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Beste klanten,

Gisteren is er door een monteur een en ander gerepareerd waardoor de problemen in Flevoland nu verleden tijd zouden moeten zijn.
Mocht het nog niet opgelost zijn probeer dan eerst om 10 minuten je simkaart uit je toestel te halen. Dan wordt je toestel gedwongen een nieuwe netwerkverbinding te gaan maken.

We horen graag of jullie verbetering merken 🙂
snacksnecker

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij meerdere personen en mijzelf heeft het nog weinig geholpen. Ik heb zelf al meerdere dingen gedaan ( sim kaart eruit, batterij eruit enz.) Op andere plekken heb ik wel goed internet. Dus het ligt niet aan mijn mobiel. Beetje jammer, aangezien we er wel allemaal voor betalen.
GuidoM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,
 
 
Mijn collega's en ik ondervinden helaas nog steeds continu problemen met 3G en normale telefoon gesprekken.
Ons kantoor bevindt zich in almere Centrum vlak bij het Centraal station en we hebben zelfs een 3-tal FemToCell boxen aangeschaft om een betere verbinding te krijgen, helaas lijkt niets echt te helpen.
Mijn vraag is daarom, wanneer neemt Vodafone de klanten in Flevoland eens serieus en worden de klachten voor eens en voor altijd goed verholpen?
De problemen en hinder die we nu dagelijks ondervinden hebben we bij onze vorige provider nooit gehad (dit was KPN)
We zijn inmiddels bijna zover dat we de contracten willen opzeggen omdat de dienstverlening niet aan de eisen die je zou mogen verwachten voldoet.
Ik hoop echt dat er op korte termijn zicht is op flinke verbeteringen anders rest ons niets anders dan terug te keren naar KPN.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Guido,

Dat vind ik echt vervelend om te horen:(. Ik kan me voorstellen als het structureel niet werkt, dit heel frustrerend is. Hebben jullie hier al door de technische dienst door laten kijken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic